Gå til innhold

Melkeallergi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i ca 1,5 uke følt meg kvalm og med diaré noen dager.Ettersom det er endel norovirus som går nå har jeg tenkt at jeg nok er rammet av dette.Men da det ikke hadde gitt seg etter nesten en uke begynte jeg å mistenke at det kunne være allergi.I disse snøtider(østlandet) fikk jeg ikveld servert kakao laget på melk og vips er kvalmen tilbake.Kan det være melkeallergi,eller burde jeg ikke merke noe særlig siden melken er kokt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Det kan være melkeallergi ja.

Har selv melkeallergi (påvist fra legen), men jeg tåler helt fint et lite glass med kald melk til frokost, gulost på brødskiva eller andre ting.

Sjokolademelk og kakao derimot, blir jeg skikkelig uvel av

Skrevet

Takk for svar.Ost på brødskiva går også helt fint for meg.Rømme i maten derimot..

Hvor lang tid gikk det før du bestemte deg for å sjekke dette ut hos legen?tok du kun blodprøver?Oppsto allergien ganske plutselig?

Skrevet

Takk for svar.Ost på brødskiva går også helt fint for meg.Rømme i maten derimot..

Hvor lang tid gikk det før du bestemte deg for å sjekke dette ut hos legen?tok du kun blodprøver?Oppsto allergien ganske plutselig?

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har hatt melkeallergi siden jeg var liten.

Tok første allergitest allerede som baby, men mamma fikk beskjed om at jeg kom til å vokse det av meg.

I tenårene var jeg ofte dårlig så jeg tok en ny allergitest, og den gjorde også utslag på melk.

Så har jeg tatt to tester til i voksen alder som begge har slått ut på det samme.

Rømme i maten reagerer jeg også på, men det avhenger av hva slags mat. Vet ikke om det er stor forskjell på rømme og creme fraiche, men sistnevnte kan jeg spise mye av uten å merke noe, mens rømme blir jeg veldig dårlig av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...