Gå til innhold

Annonsehjelp - hundepass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en situasjon hvor jeg er helt desperat etter en deltidsjobb. I tillegg er jeg veldig glad i hunder, og veldig lei meg for at jeg ikke kan ha en egen hund nå (leier leilighet).

Jeg har derfor tenkt til å henge opp en lapp eller to i området hvor jeg stiller meg til disposisjon for hundepass.

Derfor trenger jeg litt hjelp fra dere med hund - hva i en annonse hadde fått oppmerksomheten deres, og hva hadde fått dere til å vurdere annonsen som uaktuell?

Jeg har ihvertfall tenkt til å opplyse om tidligere erfaringer, og kanskje også oppgi en referanse (eller ihvertfall at jeg har en referanse) men jeg sliter litt med å lage en annonse som skiller seg litt ut fra alle "fjortis-annonsene". Hvis dere skjønner.

Tips, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først å fremst bør du være ærlig om hvilke raser du kan evle ut med...liten vits i å annonsere at du kan passe alt av hunder hvis du ikke har styrke til å gå med en 40kg+ hund som løper etter katter :gjeiper:

Erfaring er nok viktig for de fleste, mulig et tilbud om å legge inn litt trening/aktivisering.

Hvor lange turer er du interessert i å gå...kanskje ha med noe om det?

I hvilke områder du tar på deg pass...

Prisantydning?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oppgi referanser rett som det er. Kan føre til at referansen blir ganske nedringt og det unner jeg ingen. :fnise:

Jeg hadde satt pris på å få vite alder, erfaring, interesseområder innenfor trening/treningsprinsipper (om du bruker 100% positivt, om du er storfan av Millans treningsmetoder, om du bruker klikker ol.) og prisantydning. Ikke noe langt, men få frem at du faktisk er interessert i hund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

For meg hadde den viktigste informasjonen vært at du faktisk er veldig interessert i hund! Jeg vil ikke at hvem som helst skal passe min hund, og iallefall ikke noen som "bare" er ute etter pengene, om du forstår hva jeg mener:)

Som andre sier her, viktig å få med hva slags erfaring du har, og innse sine begrensninger. Det verste er de som har sett 2 episoder av Cesar Milan og tror de er verdensmester, så du vil vise at du ikke er en sånn :)

Hva kan du tilby? Hundepass, eller kan du trene hunden også? Hvilke metoder bruker du?

Lykke til!

Hilsen hundeeier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar!

Angående referanser så hadde jeg ikke tenkt til å oppgi de i selve annonsen, det kan vel bli litt hektisk for referansen ja :fnise:

Da tar jeg med litt om evne, interesse og tur-/treningsmuligheter og håper jeg får napp! Gleder meg så til å gå på tur med hund igjen! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar!

Angående referanser så hadde jeg ikke tenkt til å oppgi de i selve annonsen, det kan vel bli litt hektisk for referansen ja :fnise:

Da tar jeg med litt om evne, interesse og tur-/treningsmuligheter og håper jeg får napp! Gleder meg så til å gå på tur med hund igjen! :bolledeig:

Jeg trenger hundepass og vil gjerne vite hvor du holder til i Norge?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en overskrift som fanger blikket. Fast hundepasser f.eks.

videre ville jeg skrevet "voksen dame med erfaring" som undertekst.

Så en mer utfyllende tekst der jeg skrev at du er en glad i hunder og har bred erfaring. Ring hvis dette er noe dere har behov for.

Trenger din hund en luftetur midt på dagen eller en helg stiller jeg opp som hundepasser. Driver ikke kennel og har ingen andre dyr.

Har gode referanser. Ring for mer info.

telefon: (mellom kl 08 og 16)

Ville også tatt med hvis jeg har drevet med dressur før, eller andre relaterte ting.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB: Holder til på østlandet! :)

Alvina: takk for godt forslag til oppsett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trykket opp lapper og lagt på bilene på pendler-parkeringene verd tog/buss jeg. For det er mange av de som pendler som nok har dratt fra en firbeint og har dårlig samvittighet for det.

Tilby at du henter hundene foreksempel på stasjonen ved den tiden folk flest reiser på jobb, og at du leverer hjemme hos dem i løpet av dagen, etter at alle hundene har hatt en skikkelig tur.

Jeg vet det var en kar i Bergen som drev med det for en ti års tid siden. Han hadde en stor kassebil med hundebur, og tok i mot "kundene" sine nede i sentrum der folk parkerte for å dra på jobb.

Så kjørte han med hele bikkjegjengen til et sted langt til skogs der han kunne lufte hjunder uten å være til sjenanse, før han la inn hundelevering hjemme hos folk i løpet av ettermiddagen. Da hadde han nøkkel til folks hus og låste hundene inn til dem før folk kom hjem fra jobb, så jeg tror at til å begynne med noe slikt hadde jeg nok fremskaffet en vandelsattest fra politiet for å vise at jeg var til å stole på.

Lykke til"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, fin tråd! Hadde tenkt å starte en liknende selv :D Jeg er en hundeglad jente på tjue år, og har veldig lyst til å prøve meg som dog walker til sommeren, når jeg er ferdig på videregående. Har erfaring med mange hunderaser, bland annet boxer, dobermann, bull terrier, golden retriver og amerikansk cocker spaniel. Hadde tenkt å lufte hundene i 1 time pr dag (gå med flere hunder sammen om de går overens, og egne turer med de som ikke trives så godt med angre hunder), og låse meg inn hos folk for å hente/levere. Tror dere det er "marked" for det i Oslo?

Tenker selv at jeg ville vært veldig mistenksom til å la fremmende lufte hunden min, og ville neppe ansatt en som jeg ikke hadde "referanser" på. Men andre er kanskje mer godtroende enn meg? :D Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...