Gå til innhold

Jobbe gjennom vikarbyrå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber for tiden litt ekstra på en butikk, men det blir for lite. Så vurderer å ta kontakt med et vikarbyrå/bemanningsbyrå?

Men hvordan går jeg frem? Skal man ringe dem, legge inn CV på hjemmesiden eller hva bør jeg gjøre?

Har aldri jobbet gjennom vikarbyrå, så fortell gjerne det dere vet om det ;)

Og hvordan kan egentlig et vikarbyrå tjene på å ansette folk bort til andre bedrifter? Bare lurer :P:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan kan egentlig et vikarbyrå tjene på å ansette folk bort til andre bedrifter? Bare lurer :P:sjenert:

Fordi de tar mer betalt fra bedriften enn den lønnen de betaler videre til deg. Kort fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ringe dem og si at du er interessert i jobb. Så vil de be deg sende over CV og eventuelle attester og kalle deg inn til intervju for å kartlegge deg og dine egenskaper. Deretter vil kontaktpersonen du da får ta kontakt med deg hvis de får inn jobber hvor du kan være en kandidat. Du kan selvsagt også søke direkte på en stilling fra dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Har lest både positive og negative kommentarer om vikarbyrå, men tror egentlig det er veien å gå for min del.

Men her i byen er det bl.a. adecco og job-zone.

Bør jeg velge en av de, eller ta kontakt med begge?

Og hvis jeg blir gående en stund der vikarbyrået ikke finner jobb til meg, har jeg krav på "dagpenger" fra dem, eller må jeg ordne det selv gjennom NAV?

Har ikke tjent så mye at jeg har krav på det hos NAV, så da er det eventuelt sosialen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne ta kontakt med begge, det anbefales. Det er ingen som reagerer på at du er registrert som søker i mer enn et vikarbyrå. :) Du får ingen dagpenger fra vikarbyrå, kun avtalt lønn pr. jobbkontrakt. For dagpenger må du henvende deg til NAV eller sosialkontoret.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne ta kontakt med begge, det anbefales. Det er ingen som reagerer på at du er registrert som søker i mer enn et vikarbyrå. :) Du får ingen dagpenger fra vikarbyrå, kun avtalt lønn pr. jobbkontrakt. For dagpenger må du henvende deg til NAV eller sosialkontoret.

Takk for svar!

Da skal jeg gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, kan jeg bare legge inn en CV på hjemmesiden deres? Blir det det samme som om jeg ringer dem?

De har nok ikke åpent på kontoret nå, og det passe meg fint å legge inn CV nå, siden det tar litt tid å fylle inn alt elektronisk.

Men kan jeg altså gjøre det direkte på hjemmesidene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn CV på nettsidene, og så ringte de meg et par dager etterpå og ba om et møte med meg. Dette er en relativt liten by, og hadde de ikke ringt ville jeg ringt selv. Ble tilbudt jobb et par dager etter dette, og denne jobben har jeg fortsatt, over tre år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn CV på nettsidene, og så ringte de meg et par dager etterpå og ba om et møte med meg. Dette er en relativt liten by, og hadde de ikke ringt ville jeg ringt selv. Ble tilbudt jobb et par dager etter dette, og denne jobben har jeg fortsatt, over tre år etterpå.

Ok :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...