Gå til innhold

Ang. lærling


lillemy92

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det går ann å søke som lærling nå, uten at det skal være så altalt for vanskelig? Hvordan gjør jeg det, noen som har gjort det? Jeg har gått vg2 helsefagarbeider, og droppet nettopp ut av vg3 allmennfaglig påbygging

Jeg lurer også på om hvordan man søker støtte fra NAV, slik at jeg har penger fram til jeg får jobb? Har ikke inntekt og bor for meg selv, så er avhengig av penger i mnd fram til jeg får inntekt.

Håper virkelig noen kan hjelpe meg! :)

Endret av lillemy92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til plassen du kunne tenkt deg å gå i lære og rett og slett spør om du kan få gå i lære der :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre er å kontakte en i kommunen, i organisasjonsavdelingen som har ansvaret for lærliger, og lærlingformidling. Da har du større sjangs for å få plass enn om du går via opplæringskontoret ved ditt fylke. Du kan jo også kontakte en av de som jobber der får å få tips, og veiledning.

Du kan også som tidligere nevnt, gå dirkete til personen ved organisasjonsavdelingen, og spørre etter den personen som har ansvaret for lærlig/-ene å gjøre, levere komi kompetansesbeviset ditt (karakterkortet).

Du kan sikkert få midlertidig bostøtte av NAV, ved å hendvende deg der.

Det er ganske mange krav du må oppfylle tror jeg for å få dagpenger. DU kan jo se på sidene på NAV.

Lykketil! Må gjerne stille flere spørsmål. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...