Gå til innhold

intimdetaljer fra ekteskapet ved rettsaker???


Em@lie

Anbefalte innlegg

Hver dag i aviser, tv, radio får vi høre om rettsaken som går i Skien. Drapet på Gry.

Det jeg reagerer på er detaljene fra hennes og mannens ekteskap. Fra hennes og eventuelle elsker.

Private og intime ting.

Noe som vi tror skal forbli privat mellom ektefeller/elsker. Noe bare to skal vite om.

Er det noe vi er nødt til å vite? Vil du vite slike detaljer fra mennesker vi ikke vet hvem er?

Det er greit at slike ting kommer frem i retten for at det skal bli en rettferdig dom, men bør retten lukkes for slike detaljer.Referatnekt?

Det er ikke første gang jeg stusser over dette.

Enkelte ting har vært svært detaljert fra det mest intime livet til folk, så har frikjennelsen kommet etterpå.

I nevnte sak er det også barn og annen fam.

som skal leve videre med dette.

Må vi på utsiden av rettslokalet bombarderes hver dag med intimdetaljer?

Går det mot slutten med juriordningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jurye ordningen skal ut, så må det vel skje en lovendring. Den tiltalte skal jo dømmes av sine likemenn....

Enig med deg, Am@lie, det er mye vi ikke trenger å vite. Jeg tenker ofte på de stakkars barna. Det er sannelig ikke alt de trenger å vite om sine foreldre osv...

Media burde hatt en større "vær varsom plakat"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva har dette med jurieordningen å gjøre da? Det er ikke de som referer i avisenen fra rettsaken, men journalistene som er tilstede.

Om alt skal komme offentligheten til høre er et evig diskusjonssspørsmål, noen hevder at dette tilhører demokraties rett, å få innsyn og åpenhet rundt sakene.

Personlig mener jeg at vi ikke har behvov for å vite alle detaljer i enhver sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte juriordningen til slutt for jeg satt å hørte på en debatt etter Orderudsaken, at vi ville se slutten på den ordningen med juri. (mente advokatstanden)

Unnskyld, men selvfølgelig burde det stått noe lengre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...