Gå til innhold

Katten drikker av juletrevannet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor drikker katten fra vannet i juletrefoten?

Juletreet har vel stått der i over 2 uker nå og enda så gjør han det. Han har friskt vann i vannskåla, men det rører han ikke om vannet har stått for lenge og det er ikke snakk om noe mer enn tre-fire timer kanskje. Da mjauer han. Så hvorfor er det anderledes med juletrevannet som er rundt 2 uker gammelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trukke det er noe fasit på det :fnise:

Slik er katten vår også. Katter er sta'e vesner og vil heller ha vann som de ikke får lov og drikke enn sitt eget. Slik ser iverfall jeg på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på tide å kaste ut juletreet nå uansett? ;)

Uansett..jeg tror han drikker av juletreet vannet siden det er spennende. Det er noe nytt. Hunden min er akkurat lik. Hvis vi er ute og det har regnet, slikker hun av dråpene på bladene og smaker på sølepytten. Det er typisk dyr. Min venninnes hund drikker av toalettet heletiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drikker katten av både oppvaskvann, mitt vannglass, toalettet og sin egen skål. og sist men ikke minst vann i dusjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår er også veldig glad i juletrevann. Og sølepytter. Og da vi hadde badekar pleide hun å hoppe oppi det og kreve at vi skrudde på vannet, så hun kunne drikke derfra. Hun har alltid rent vann i skålen, så det hele er et mysterium for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten vår vil også ha vann i dusjen (fra sluket) samt fra krana på badekaret... tror han leker løve som har funnet et vannhull eller noe sånn, hehe. Lar han bare drive på men er forsiktig så det ikke er noe såpe eller vaskemidler i nærheten som han kan få i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har du vannskålen stående i nærheten av maten? Katter vil skjelden drikke vann som er i nærheten av mat, fordi instinktene deres tenker "dette kjøttet har ligget her en stund og råtnet, det kan være farlig å drikke vannet"

Katten min drikker helst vann fra springen eller mitt vannglass, men også fra skåler som står på ymse plasser i huset. Har fått et par rare blikk fra venner som har sett at jeg har en vannskål stående på do :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drikker katten fra vannet i juletrefoten?

Svaret er vel at det er fordi det er vått.

Det særeste jeg har vært borti var min gamle hund som ikke drakk vann fra skålen sin hvis det ikke var skiftet den siste timen, at det f.eks. hadde havnet et hundehår i det eller, og det var kanskje det verste, at en katt hadde drukket av det først. Vann fra sølepytter, juletreføtter og leggene mine når jeg hadde dusjet derimot, var flotte saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...