Gå til innhold

Illusens lille notatbok


Illusen

Anbefalte innlegg

Siden jeg er særdeles udugelig på å skrive dagbok, oppretter jeg meg en liten notatbok istedet....

Januar 2011 - nytt år, og nye muligheter som jeg kommer til å kaste bort igjen. Jeg har ingen nyttårsforsetter. Jeg skal forsøke å leve sunnere, være flinkere, bli snillere etc - noe jeg forsøker på flere ganger i året, ikke bare ved nyttår.

Fant nettopp ut at Stephen King har gitt ut en bok med noveller som jeg ikke har "Just After Sunset" - så den er nå bestilt :D

Da er dagen så langt perfekt - spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yngstemann ble syk forrige uke :( Kjedelig med omgangssyke - men heldigvis var han frisk og rask igjen til helga, så det ble aking og lek ute i all snøen.

Fikk endelig handlet noen nye klær.

Rosa, rød og grå T-skjorte gensere

Grå strikkevest med hette og korte ermer til å ha over genserne

Rutete skjorte med hette og 3/4 erm

Sort genser med snøring på ermene og bred elastisk linning nederst

Vakkert gråblått strikke-skjerf

Pysjamas (fordi den var så søt - og jeg har lyst til å daffe rundt i den på helgemorgenene)

Eldstemann fant en bok av Sigbjørn Mostue, "Gravbøygen Våkner" som han hadde lyst på. Kjøpte den og - da han stort sett ellers er intressert i å lese faktabøker. Tenkte det kunne være morsomt om han utvider utvalget litt. (og hvis det blir for uoverkommelig får det bli lesestunder på kveldene fremover - for jeg syns ikke historien hørtes så allerverst ut selv heller, når jeg leste på omsalget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i dag:

Laks og pasta

Laksefilet

Pasta

10 Champinjong

1 purreløk

1 rød paprika

15 cherrytomater

Fløte(og litt vann om det blir for tykk konsistens)

Sett ovnen på 200 grader

Skjær opp grønnsakene

Krydre laksen, (jeg bruker salt og pepper bare, jeg.)

Drypp litt olivenolje over

Sett laksen i ovnen på midterste rille i ca. 15 minutter.

Kok opp vann til pasta og tilsett salt når vannet koker. Kok pasta som anvist på pakken.

Stek grønnsakene i stekepanne kjapt og hell over matfløte (og litt vann hvis det blir for tykt). Salt og pepper etter smak - eller annet krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene må ha nytt skiutstyr, så i dag får det bli en tur til Coop Obs. (eller hva det heter). De pleier å ha langrennspakker med ski og sko til under tusen-lappen, og det får klare seg. Yngstemanns ski var litt vel snaue i fjor, så jeg visste jo at dette måtte fornyes i år - men glemte det igjen til skolen nå informerte om kommende skidag...

Så da blir det lettvint middag i dag, ettersom så mye tid går til å innkjøp. Sjarmen med å bo på landsbygda det - må kjøre en 30 - 40 minutter for å komme seg til mer enn matbutikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var planen å pusse opp litt på kjøkkenet. Male vegger, legge nytt golv og få satt inn en kjøkken-øy. (For alle de nødvendige duppeditt-kjøkkendingsene mine begynner å ta mye skapplass...) Mannen listet ferdig, og kledde inn en drager i taket i helga - og vi skulle kjøpe maling og gulv i dag.

- men dengang ei. For - når vi våknet på morgenen lyste det en rød lampe på ene kombiskapet, og etter å ha halt frem hele greia og sjekket strømtilkoblinger og kondensatorer og transformatorer og gud hvet hva han kalte det alt, ser det ut til at det blir nytt kjøleskap istedet gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nytt kjøleskap bestilt. Det ble et side-by-side skap med vann- og isbitdispenser. Jeg er ikke så sikker på om den funksjonen er så veldig viktig - men mannen har alltid ønsket seg det av en eller annen grunn, så da får det bli slik. Denne gangen ;)

Og det er veldig pent å se på da, skapet - så jeg kjenner at jeg egentlig er litt glad for at det andre tok kvelden, på en måte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det helg!!! :D

På tide å plukke sammen huset skikkelig igjen. Rydde og vaske - i dag blir det gode gamle helter fra 80 tallet som står på vaske-soundtracket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...