Gå til innhold

Lavt blodtrykk og veldig tynn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 17 år. Fikk diagnosen Crohns (autoimmun sykdom - kronisk betennelsestilstand i fordøyelseskanalen) for snart 3 år siden, og har slitt veldig med vekt og fordøyelsen siden den gang.

Har et digitalt blodtrykksapparat hjemme og måler ganske ofte. I det siste har blodtrykket blitt urovekkende lavt. Har også veldig lav blodprosent, fordi jeg sliter med blødninger fra tarmene. jeg har begynt å få dunhår på hendene, og selv om jeg spiser veldig mye, får jeg ikke i meg nok næring.

Vanlig blodtrykk for ungdommer på min alder er 117 over 70, men mitt blodtrykk har den siste uken vært stabilt på 98 over 54.

Bør jeg ta en tur til legen, eller er dette noe jeg kan forbedre selv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen!!

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har noen problemer med det lave blodtrykket, så tror jeg ikke at det er noen grunn til bekymring. Hos unge, tynne mennesker så kan blodtrykket lett bli litt lavt, og blodtrykket ditt er ikke så lavt at det er truende lavt. Om du har problemer med svimmelhet eller lignende kan det være en grunn til å oppsøke lege for dette.

De andre tingene du nevner mener jeg er en større grunn til å ta kontakt med lege. Du har en diagnose som du sliter med, og da er det viktig å få oppfølging fra legene. Dunhår er et tegn på lite næring til kroppen, og det høres ut som du går ned i vekt og i tillegg har lav blodprosent (siden du vet dette, så blir det kanskje også fulgt opp av lege allerede?), og da er det nok greit å ta en tur til legen.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært hos lege siden mars 2010, da jeg var innlagt 2 uker. Men jeg har reagert negativt på alle medisinene og fått alle mulige bivirkninger, noe som igjen førte til at jeg sluttet på alt av medisiner.

Satser på å spise mye leverpostei og appelsinjuice et par uker og se om formen blir bedre.

Sliter veldig med tretthet og svimmelhet, men hadde hjernerystelse for snart 2 måneder siden, så det kan ha sammenheng med det.

Har bestilt legetime nå.

Takk for svar! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...