Gå til innhold

Helsemessige nyttårsforsetter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde:

*Spise mindre

*drikke mindre alkohol

*Trene mer

*stresse mindre

Har foreløpig klart et par av dem, hvilke helseforsetter har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Trene mer

*spise mer sunn mat

*holde meg unna godteri.

Har klart de foreløbig.

Skrevet

Prøve å drikke mindre Cola :)

Skrevet

Jeg skal slutte helt med melkeprodukter, har vært litt vimsete med å bruke rismelk.

- røyke mindre og motivere meg for å slutte.

- mindre cola ja.

- sunnere mat,...noe kommer naturlig når jeg ikke skal ha melk.

Skrevet

Har kuttet ut hvitt mel, hvitt sukker, hvit ris og pasta, introdusert nye grønnsaker og frukter inn i kosten og sluttet med mettete fettsyrer (har erstattet de med umettete) :)

Dette begynte jeg med før jul, men det er fortsatt et nyttårsforsett. Og det går veldig bra! Målet er ikke å gå ned i vekt eller slanke meg, bare å leve til jeg blir 100 år. Hehe :gjeiper:

Skrevet

Har kuttet ut hvitt mel, hvitt sukker, hvit ris og pasta, introdusert nye grønnsaker og frukter inn i kosten og sluttet med mettete fettsyrer (har erstattet de med umettete) :)

Dette begynte jeg med før jul, men det er fortsatt et nyttårsforsett. Og det går veldig bra! Målet er ikke å gå ned i vekt eller slanke meg, bare å leve til jeg blir 100 år. Hehe :gjeiper:

Syns det er utrolig tøft gjort, siden så det finnes så mye av dette i det norske kostholdet. Godt gjort ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal trene mer kondisjon.

Jeg skal slutte å røyke.

Jeg skal spise mer og iallfall 3 måltider. Spiser allerede sunt og minimalt med godteri, sjokolade, is og kaker.

Jeg skal drikke mindre alkohol.

Skrevet

* trener mer regelmessig ( som alle :P )

* Spise mer frukt og grønt

* Jobbe meg til å bli tøffere ( gjøre en eller to ting i løpet av året jeg ikke ville trodd om meg selv - for meg er dette sunt! )

* Ta mer vare på meg selv, bruke for.eks pengene på et spa i stedet for shopping, slike ting.

Skrevet

Syns det er utrolig tøft gjort, siden så det finnes så mye av dette i det norske kostholdet. Godt gjort ;)

Takk takk :) ja, det er ikke så lett som man tror. Jeg visste aldri hvor utrolig mye "hvitt" det norske kostholdet bestod av. Men kjenner allerede på kroppen at jeg har mye mer energi og er mer opplagt enn jeg var før :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Ser jeg har litt andre forsett enn dere, men hiver meg på likevel jeg, er jo fortsatt snakk om helse!

- være påpasselig med tannpuss+tanntråd+fluorskyll/listerin hver morgen og kveld, uten unntak

- rense ansikt hver morgen og kveld, og få en rutine på bruk av skrubb, maske og hårkur

- prøve på å gå en tur minimum én gang i uken

:jepp:

Skrevet

- Bli flinkere til å trene styrke

- Klare å løpe 1 mil på 1 time

- Bli litt bedre på kosthold, mindre godteri i hverdagen :)

Syns det hjelper å ha spesifikke mål :)

Skrevet

- Trene, Trene og atter Trene. Begynte nå på mandag

- Spise mer frukt og grønt

Skrevet

- Røyke og drikke meir

- Ete masse junk food og drikke masse med cola.

- Være fysisk aktiv minst mogleg

Skrevet

Lære meg å drikke hvitvin. Det er jo ferre kalorier i det enn det er i rødvin eller øl...

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Åh...jeg har ikke kommet helt i gang enda :sjenert:

Jeg skal begynne å spise mer enn bare litt middag, som ofte er et pizzastykke eller noe...

Spise MYE mindre godteri..MYE mindre altså, eter meg mett på godt hver dag.

Begynne å trene igjen!

Også ja, sunnere mat så klart.

Men herregud, det er så SYKT vanskelig å komme i gang, jeg eier ikke motivasjon å absolutt alt er tungt jo. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne liksom, jeg sier til meg selv hver kveld at i morgen DA skal jeg trene da, stå opp tidlig å trene en time, alikevel sover jeg fram til kl 14.00 . Det frister ikke å trene, jeg HATER å trene, det er så kjedelig. Det er greit å gå tur, men se ut vinduet, er jo regne naturkatastrofen der ute. Jeg HATER snø forresten, likte det godt før, men nå har jeg bare lyst til å plante noen varmekabler i bakken så den hersens snøen smelter :kjefte:

Egentlig...så skulle det vært ulovelig å hatt et usunt kosthold, eller kanskje det skulle vært lover og regler mot hva man kjøper av mat og hvor mye. Skulle vært sånne slags "klippe-kort" på godteri, "bare" 2 store sjokolader på en uke per person, 1 potetgullpose eller en passelig stor godtepose. Eller så skulle det vært ulovelig å selge sukker til sånne som meg :sjenert:

Skrevet

Jeg skal unngå sykehusopphold jeg! :fnise:

Kan ikke huske et år uten at jeg har vært innlagt for ett eller annet.. :tristbla:

Og jeg skal begynne å tenke mer på hva kroppen min trenger og ikke hva hjernen tror kroppen trenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...