Gå til innhold

Dubai


Vibi

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen reiser til Dubai i vinterferien, og skal ha med oss sønnen vår på 1,5 år. Vi har leid leilighet ute på Palm Jumeirah, noe som kanskje ikke er den mest sentrale plassen i forhold til sentrumsfasilitetene, men det er deilig med privat strand 20 meter unna :)

Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente av priser på ting og tang der nede. Har fått med meg at gull er billig, men hvor lønner det seg å kjøpe dette? I souken, på kjøpesentrene eller på flyplassen? Eller er det andre steder som kan være enda billigere? Og hva med klær, sko, barnetøy etc? Priser under eller over her hjemme?

Noe annet jeg bør være på utkikk etter? Har også sett mange nevne elektronikk, men jeg vet ikke helt hvor aktuelt det er for oss akkurat nå.

Tips til aktiviteter med halvannetåringen mottas også med takk! Han elsker å bade, så regner med at Wild Wadi blir avlagt et besøk iallefall! Ørkenturer er vel ikke noe særlig for så små barn kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har leid leilighet ute på Palm Jumeirah, noe som kanskje ikke er den mest sentrale plassen i forhold til sentrumsfasilitetene, men det er deilig med privat strand 20 meter unna :)

Du behøver ikke å bekymre deg for beliggenheten, man tar taxi nesten uansett. Det er veldig billig, starter på ca 5,-, en tur til f eks gamlebyen vil koste kr 25-30,-

Wild Wadi er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kona og jeg var i Dubai i 2009 og her er et reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . På de store shoppingsentrene så var utvalget bra men for min del virket det ikke ut som det var noe særlig billigere. Og jeg kan ikke huske at elektronikk var noe billigere heller. God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

jeg har allerede lest de flotte lesebrevene dine, Gard, mange nyttige tips der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Dubai i juleferien.

Gull er billigder fordi man ikke betaler så mye for arbeidet som ble gjort, råvareprisen er den samme som ellers i verden. Jeg kjøpte et smykke på gullmarkedet, og det var billigere enn de jeg så i butikker.

Min bror kjøpte seg minipc der, og ifølge ham sparte han et par tusenlapper på at han kjøpte dn der. Tror nok man kan spare en dek på elektronik, i hvert fall om man vet hva man ser etter.

Klær og mat kostet omtrent det samme som hjemme, kanskje litt rimeligere.

Vi var også på ørkentur, og det ville jeg ikke anbefalt å ta med ungen på.

I the Dubai Mall hadde de forresten en hel etasje bare med barnetkng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...