balame Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Får man UVI av sexen, eller at han kommer inni deg? jeg har nettopp fått UVI, hadde det for 2 mnd siden også. Nå i juleferien har jeg og kjæresten hatt mye tid for oss selv, så det har blitt røff sex hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen. Kan dette ha noe med det å gjøre? Jeg ville ikke at han skulle komme inni meg, siden jeg har tenkt at det var derfor jeg fikk UVI for 2 mnd siden. Men den siste dagen vi hadde sammen, kom han inni meg. begynte å kjenne den sviende følelsen få dager etter. Hva ville dere tenkt at årsaken var? all sexen eller sæden i skjeden?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Det er sexen som kan være årsaken. Når penis/finger eller noe annet går inn og ut og gnir rundt urinåpningen så tar den med seg bakterier fra hele underlivet til urinåpningen og da kan det bli UVI. Derfor er det viktig og huske å tisse ganske kjapt etter sex.
Havbris Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Det er sexen som kan være årsaken. Når penis/finger eller noe annet går inn og ut og gnir rundt urinåpningen så tar den med seg bakterier fra hele underlivet til urinåpningen og da kan det bli UVI. Derfor er det viktig og huske å tisse ganske kjapt etter sex. Klar sammenheng! Du bør komme deg på do og tisse iløpet av 15 min etter sex hvis du lett får UVI. Har hatt masse slike plager og det blusser opp hvis jeg tar for lett på dette. 2
spinnwild Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Oi, det har jeg aldri tenkt på før. Men så har jeg aldri vært plaget med UVI heller da. Takk for informasjonen
bananbåt Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 man kan få urinveisinfeksjon av bakterier, så sex kan være en mulighet for at du har fått det, vær nøye så du ikke får endetarmsbakterier på avveie. vask hender før dere begynner. tiss når du er ferdig. man kan også få urinveisinfeksjon av: -å sitte for lenge på noe kaldt. -å spise smertestillende og ikke drikke nok vann etterpå. -å holde seg for lenge når man må tisse. -drikke for lite vann, og heller drikke brus og kaffe som tar mer vann ut av kroppen enn det gir.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Som de skriver over, kom deg på do etter sexen, for å få skyllet ut diverse greier Og viss du ikke vet det fra før, kan du kurere en lett UVI med tranebærjuice og appelsinjuice.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 skulle gjerne sett hvor det står at du får uvi av -drikke for lite vann, og heller drikke brus og kaffe som tar mer vann ut av kroppen enn det gir. å spise smertestillende og ikke drikke nok vann etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 skulle gjerne sett hvor det står at du får uvi av -drikke for lite vann, og heller drikke brus og kaffe som tar mer vann ut av kroppen enn det gir. å spise smertestillende og ikke drikke nok vann etterpå. Enig i den. Den var ny for meg, og det er ikke SÅ lenge siden jeg var ferdig utdannet hjelpepleier
bananbåt Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 Enig i den. Den var ny for meg, og det er ikke SÅ lenge siden jeg var ferdig utdannet hjelpepleier Det står vel ikke så mange steder, men jeg har hatt urinveisinfeksjon veeeldig ofte, og dette er grunnene til at jeg får det. Jeg er sikker på at det er dette som er grunnen også, spiser svært sjelden smertestillende, men måtte få urinveisinfeksjon 4 ganger på rad før jeg skjønte at jeg måtte drikke mye mer vann til pillene, slik har jeg unngått at det har gjentatt seg. Det samme gjelder brusen, jeg drikker endel brus, og uten unntak så våkner jeg med urinveisinfeksjon hvis jeg dagen før kun har drukket brus og kaffe, ikke noe vann gjennom hele dagen!
Gjest Sommertid Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Sex kan være en god grunn ja. Som de andre her skriver, gå på do etter sex. Litt ot, men hvorfor får man UVI når man sitter på noe kalt? Har alltid lurt på det.
spinnwild Skrevet 6. januar 2011 #11 Skrevet 6. januar 2011 Har nettopp fått vite at høye hæler kan øke risikoen for UVI, da svaien i ryggen gjør at blæren ikke får tømt seg ordentlig. Var en artikkel her på Kvinneguiden om hverdagsplager.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 Sex kan være en god grunn ja. Som de andre her skriver, gå på do etter sex. Litt ot, men hvorfor får man UVI når man sitter på noe kalt? Har alltid lurt på det. Tja, det må vel være at nedsatt blodsirkulasjon på stedet som blir kaldt vil også føre til lettere for angrip fra bakterier. Dette er steder som hals og urinveier. Men når det er sagt så har jeg sittet på kalde steder mange ganger uten å få UVI, men mulig det er nok for de som sliter med det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 Jeg får lett UIV og passer derfor på å tisse etter sex. Det hjelper! Men det er stress da, å alltid måtte stresse på do etter kosen >.<
spinnwild Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Jeg får lett UIV og passer derfor på å tisse etter sex. Det hjelper! Men det er stress da, å alltid måtte stresse på do etter kosen >.< Gjør det uansett jeg, har mere å kvitte meg med neddi der da hehehe
Gjest Tammie Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 Urinen skyller urinlederne og fjerner bakteriene, som nevnt over bør du tisse etter sex. En hver gjenstand som føres inn i skjeden kan gi UVI, men husk at som regel er det stavformede gramnegative bakterier som er skyld i infeksjonen, altså tarmbakterier!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå