Gå til innhold

Glemte en p-pille i 3. uke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på Yasmin28 og glemte å ta pille nr 16. på brettet, altså den andre i pilleuke 3. uke. Oppdaget det ikke før jeg skulle ta pille neste dag. Ifølge pakningsvedlegget har jeg da to alternativer:

• - Du kan slutte å ta de lys gule, aktive tablettene og fortsette direkte med de 7 hvite placebotablettene (før denne placebouken må du notere den dagen du glemte å ta tabletten). Dersom du ønsker å begynne på et nytt brett på den faste startdagen, må du la placebouken vare mindre enn 7 dager.

• - Ta den tabletten du har glemt så snart du husker det, selv om dette betyr at du må ta to tabletter samtidig. Ta tablettene igjen til vanlig tid. I stedet for å ta de hvite placebotablettene, kan du kaste dem og begynne direkte med neste brett.

Det første alternativet var ikke aktuelt, pga dårlig tidspunkt å få mensen på. Så jeg har nå startet på neste brett.

Jeg lurer på to ting. Er jeg beskyttet nå? Eller må vi bruke alternativ prevensjon i 7 dager (som man må dersom man glemmer en pille i en av de første to ukene på brettet)? Og kan jeg stoppe midt i det nyt brettet for å få mesen? Eller vil det da være fare for at jeg får eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du tok en pille før det hadde gått 12 timer er du beskyttet, hvis ikke må du gå på dem 1 uke før du er beskyttet igjen :)

Skrevet

Hvis jeg forstår det riktig har du gått for alternativ 2 her? Hvis du har gått på p-piller en stund ville jeg tatt det helt med ro. ;)

Yasmin er monofasisk - hver aktive pille har like stor mengde hormon - så det bør ikke være noe i veien for at du tar en pillepause midt i neste brett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...