ladyluna Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Jeg går på Yasmin28 og glemte å ta pille nr 16. på brettet, altså den andre i pilleuke 3. uke. Oppdaget det ikke før jeg skulle ta pille neste dag. Ifølge pakningsvedlegget har jeg da to alternativer: - Du kan slutte å ta de lys gule, aktive tablettene og fortsette direkte med de 7 hvite placebotablettene (før denne placebouken må du notere den dagen du glemte å ta tabletten). Dersom du ønsker å begynne på et nytt brett på den faste startdagen, må du la placebouken vare mindre enn 7 dager.- Ta den tabletten du har glemt så snart du husker det, selv om dette betyr at du må ta to tabletter samtidig. Ta tablettene igjen til vanlig tid. I stedet for å ta de hvite placebotablettene, kan du kaste dem og begynne direkte med neste brett. Det første alternativet var ikke aktuelt, pga dårlig tidspunkt å få mensen på. Så jeg har nå startet på neste brett. Jeg lurer på to ting. Er jeg beskyttet nå? Eller må vi bruke alternativ prevensjon i 7 dager (som man må dersom man glemmer en pille i en av de første to ukene på brettet)? Og kan jeg stoppe midt i det nyt brettet for å få mesen? Eller vil det da være fare for at jeg får eggløsning?
davis Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 hvis du tok en pille før det hadde gått 12 timer er du beskyttet, hvis ikke må du gå på dem 1 uke før du er beskyttet igjen
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Hvis jeg forstår det riktig har du gått for alternativ 2 her? Hvis du har gått på p-piller en stund ville jeg tatt det helt med ro. Yasmin er monofasisk - hver aktive pille har like stor mengde hormon - så det bør ikke være noe i veien for at du tar en pillepause midt i neste brett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå