Gjest anonym Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Hei. Jeg er en jente på 15 år og snart 16. Jeg har veldig lyst på percing men jeg er ikke sikker på om jeg burde ta det eller ikke. Jeg syns det er kjempe fint og tenker at det ser kjempe fint ut om sommeren. Men det som gjør det så usikkert er tanke på betenelse og at jeg skal være den uheldige som det ikke går bra med. Setter stor pris på svar
noblesse Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Hei, dersom du tar piercing vil det alltid være en fare for betennelse der. Jeg tok piercing i navlen da jeg var 16 - og selv om jeg var flink til å rense ble det betennelse, rett og slett fordi kroppen "støtet" fra seg piercingen. Dette er vel ikke noe man kan vite på forhånd, men det er greit å være klar over at du må rense godt de førstem månedene, men at det uansett kan bli betennelse. Lykke til!
Gina_ Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Så lenge du renser riktig og ikke diller med den, er det mindre sjanser for betennelse. Hvor skal du ta den?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 kanskje du burde lære deg å skrive det riktig først?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Når det kommer til betennelse under grotiden så kommer det litt an på hvor du skal sette den. Varierende grotid fra plass til plass på kroppen Jeg har tatt flere piercinger; to ganger i tungen, en i underleppen og to ganger i navlen. Nå har jeg kun en monroe. Jeg har ikke fått betennelse eller infeksjoner av noe slag, jeg har alltid vært veldig nøye med rensingen. Det kan også være lurt å rense noen ganger innimellom selv om piercingen er grodd, og å alltid desinfisere nye smykker før du setter dem inn. Man kan også få infeksjoner selv om selve såret er grodd. En annen ting å tenke på, er at når du en gang ikke vil ha piercingen din lenger, så vil du få et arr der smykket har vært, selv om selve åpningen gror igjen. Så du bør tenke på hvor villig du er til å ha små arr her og der. En fin ting med piercing, er jo nettopp det at du kan ta den ut når du ikke vil ha den lenger, den er ikke permanent Siden du sier det er fint med piercing på sommeren, er det da i navlen du tenker på å ta? Da tror jeg grotiden er 9-12 mnd (mulig jeg husker feil nå).
M0niq Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Jeg anbefaler deg å vurdere om det er verdt det. Ja, det er fint om sommeren. Men tenk når du blir lei, da vil du alltid ha arret der. Jeg tok selv piercing i navlen da jeg var 14 år og tok den ut nå 6 år etterpå. Føler jeg kunne vært foruten arret altså, synes det nesten er litt unødvendig når jeg tenker over det i ettertid:) Men det er opp til hver enkelt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå