Gå til innhold

Årsavgift 2011


Marihønå

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har idag levert min gamle bilen for innbytte til en forhandler. Er det jeg som er ansvarlig for å betale årsavgiften for 2011?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og den hadde jo betalingsfrist for lenge siden (det blå (?) oblatet du mottok i sensommers er for 2011)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den hadde jo betalingsfrist for lenge siden (det blå (?) oblatet du mottok i sensommers er for 2011)

Nei, det var årsavgiften for 2010, men det står 2011 på oblatene fordi de varer frem til august 2011.

Leverte du bilen til forhandler før eller etter nyttår? Ble i så fall salgsmeldingen registrert før eller etter nyttår?

Om salgsmeldingen ikke ble registrert før i disse dager, er det du som vil få tilsendt regning på årsavgiften. Om bilen blir solgt innen fristen for betalingen (som er i mars) er du og ny eier solidarisk ansvarlig for at årsavgiften blir betalt (det vil si at om du ikke betaler den, får ny eier regning i posten, men det er du som ender opp med krav fra Statens innkrevningssentral om ingen av dere betaler). Avgiftsåret starter nemlig 1. januar, så det er den som står som eier pr 1. januar (enten registrert eier eller ved salgsmelding) som er hovedansvarlig for at avgiften blir betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...