Gå til innhold

Kadust sin gale verden.

KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Det er bedre å bare få det overstått enn å gå og grue seg uansett :troest: men det høres bare fælt ut!

Giring:

Det er fart og turtall som betyr noe. Begge deler er lett å følge med på siden de har store målere i dashbordet.

1. gir brukes til starting og krypekjøring. Du girer opp med en gang du har kommet i gang med kjøringen.

2. gir brukes når du skal kjøre i inntil 30 km/t. I rundkjøringer og kryss passer også 2. gir best som regel.

3. gir bruker du hvis du skal kjøre 30-50 km/t.

4. gir brukes mellom 50 og 70.

5. gir fra 70-90.

6. gir fra 90 og oppover.

De fleste biler passer det best å gire opp når turtallet er på over 2500, og du ikke skal ned i fart. Turtallet når du skal gire ned er er jeg ikke sikker på, men når du merker at det tar laaang tid å komme oppover i fart, er det på tide å gire ned. Akkurat denne biten er den letteste med giring :)

Når du skal ned i fart, senker du farten *før* du girer ned, for å skåne motoren. Altså, har du kjørt i 80, og skal ned i fart før en rundkjøring, så bremser du til du har riktig fart, og så girer du.

På noen biler står det i displayet om du skal gire opp eller ned, men kjørelærere har en tendens til å skru av den funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, Kosemose! :klem:

Uff, ja. Men jeg tror det kan hjelpe mye om jeg bare får i meg riktig kost også. Jeg velger å tro at jeg er energiløs grunnet matintoleranse og ikke pga depresjon. Så jeg får bare pelle meg til legen. KE sa han kunne bli med, men jeg vedder på at jeg får time mens han er på jobb.

Okey, takk for gir-hjelp, Mah. :kose: Mamma er ikke så flink til det der, skjønner du! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå starter jeg å bli sulten! Lurer på hva jeg skal spise. Hmmm, har sett at vi har wieners. Men det har jeg egentlig ikke lyst på. Eller kanskje med potetstappe? Ikke akkurat det sunneste jeg kan få i meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Nå starter jeg å bli sulten! Lurer på hva jeg skal spise. Hmmm, har sett at vi har wieners. Men det har jeg egentlig ikke lyst på. Eller kanskje med potetstappe? Ikke akkurat det sunneste jeg kan få i meg da.

Bedre enn itteno ;)

Har du det bra Kadust? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare kokte pølser for vi hadde ingen kjele til potetmosen. BLÆH :spy: Jeg liker ikke kokte pølser i lompe altså.

Jada, har det nå greit. Jeg kunne hatt det bedre med meg selv, siden jeg ennå får helt panikk når jeg er alene. Men det går no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kunne satt pølsene på rist øverst i ovnen og satt på grillen - nomnomnom :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kanskje jeg skal prøve det en gang da.

-----------

Holdt på å drite meg ut i helga forresten. :ler: KE var så søt og skjønn som vanlig, og det var et ganske følelsesladet øyeblikk hvor "jeg elsker deg" nesten poffet ut av munn på meg.

:hoho: Det hadde vært no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag bare poffer det ut av munnen din :gjeiper:

Vi får satse på at han sier det først, da er det ikke så skummelt etterpå :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han tørr å si det først uansett. Er flere ganger hvor jeg har trodd han kom til å si det også pga blikket hans når han har sett på meg. :sjenert:

Er bare redd det poffer ut av meg for tidlig. Altså, av en eller annen grunn har jeg fått utrolige følelser for han utrolig fort. Men vi har jo litt forhistorie også - om det skal ha noe å si? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww :)

Har dere ikke kjent hverandre i flere år? Dessuten tror jeg man vet det tidlig om det er en person man kan elske, alle feilene inkludert - selv om man ikke er helt klar for å si det med én gang.

Kjæresten min sa det først til meg. Men situasjonen var ikke så romantisk akkurat. Likevel var det liksom litt trygt å si det til ham senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har kjent hverandre i 7 år eller noe sånt. Og vi begge hadde jo en greie for hverandre når vi møttes første gang og, men timingen var ikke helt riktig bare. :gjeiper: Ikke at det gjør meg noe, for forhold vi har hatt i mellomtiden har gjort at vi har vokst begge to og nå passer vi perfekt sammen. :jepp:

Aww. :rodmer: Vil jo egentlig gjerne at han skal si det først, men da tror jeg at jeg må vente noen år. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg og - men plutselig hadde han sagt det :fnise:

Det tok et litt over et halvt år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig når sånt skjer egentlig. :sjenert: Er bare så rart å se hele ansiktet hans viser til at han vil si meg noe som han ikke helt tørr, og samtidig som han viser stor følelse for meg.

Han har sagt "i love you" da, men jeg tror ikke det tells. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer:

Det tells vel ikke helt, men det viser nok at han har litt lyst til å si det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg føler for å si "Gjør deg klar til å løpe, for jeg elsker deg" eller noe når jeg ser han igjen. :daane: Jeg er så dårlig på å holde sånt inneeeeeeeeeeeeeeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...