Gå til innhold

Glemt p-pille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg glemte den første p-pillen på brettet, og hadde sex på p-pille nr 3.. Så jeg lurer på hva sjangsen er for at jeg kan være gravid? Jeg glemte ogsa en p-pille siste uken på brettet før dette brettet, så jeg har glemt p-piller to ganger ikke så langt ifra hverandre.. Og må man ta p-pillen nøyaktig samme tid hver dag? Jeg er ikke så god på det, jeg går på Loette.. Håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte den første p-pillen på brettet, og hadde sex på p-pille nr 3.. Så jeg lurer på hva sjangsen er for at jeg kan være gravid? Jeg glemte ogsa en p-pille siste uken på brettet før dette brettet, så jeg har glemt p-piller to ganger ikke så langt ifra hverandre.. Og må man ta p-pillen nøyaktig samme tid hver dag? Jeg er ikke så god på det, jeg går på Loette.. Håper på svar! :)

Man må ta p-piller hver eneste dag, og nesten til samme tidspunkt for at det skal ha en effekt. Men igjen, du kan ha vært heldig å ikke blitt det. Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt et test :)

Skrevet

Anbefales også å lese vedlegget et par ganger så du husker slikt. Selv har jeg alarm på mobilen slik at jeg ikke skal glemme å ta p-pillen hver kveld.

Gjest Blokkolokko
Skrevet

Jeg har aldri vær en flink p-pille bruker, men det har aldri gått galt :) Så lenge du har det i blodet så har du det :) Kan så klart være forskjellig fra person til person, da jeg har noen venninner som har fått p-pille barn :) Men jeg hadde ikke vært redd hvis du har sånn ca. kontroll :)

Ta 2 neste dag, om du glemte det dagen før. Det er samme svar du hadde fått fra helsesøster, men så klart er det tryggere å ta de rundt samme tid hver dag..

Du har uansett ca. kun 2 dager hvor du kan bli gravid :) Iallefall er mest fruktbar, (er svært sjelden at egget lever lenger)og det er under eggløsning.

Nå er jeg 2 mnd. på vei!! :gjeiper: Men det var planlagt :fnise:

Skrevet

Jeg har aldri vær en flink p-pille bruker, men det har aldri gått galt :) Så lenge du har det i blodet så har du det :) Kan så klart være forskjellig fra person til person, da jeg har noen venninner som har fått p-pille barn :) Men jeg hadde ikke vært redd hvis du har sånn ca. kontroll :)

Ta 2 neste dag, om du glemte det dagen før. Det er samme svar du hadde fått fra helsesøster, men så klart er det tryggere å ta de rundt samme tid hver dag..

Du har uansett ca. kun 2 dager hvor du kan bli gravid :) Iallefall er mest fruktbar, (er svært sjelden at egget lever lenger)og det er under eggløsning.

Nå er jeg 2 mnd. på vei!! :gjeiper: Men det var planlagt :fnise:

At du har flaks behøver ikke bety at det er lurt. Det er forøvrig nærmere 5-7 dager man kan bli gravid pga at sædcellene lever lenger enn egget. Så det festelige? Man kan fint bli gravid av sex FØR man glemmer en pille.

Gjest Blokkolokko
Skrevet

At du har flaks behøver ikke bety at det er lurt. Det er forøvrig nærmere 5-7 dager man kan bli gravid pga at sædcellene lever lenger enn egget. Så det festelige? Man kan fint bli gravid av sex FØR man glemmer en pille.

Sier ikke at det er lurt, men at hun ikke trenger å ha panikk for om hun er gravid! :)

Skrevet

Ingen grunn til å bekymre seg før det er "nødvendig"... En rask sjekk som skal til bare, - Better safe than sorry!

Skrevet

Hormonerna från p-piller stannar kvar ganska länge i kroppen (man är ju skyddad även när man äter sockerpillrena vid mensen) så risken för att bli gravid om man glömmer bort ett piller är liten, men inte obefintlig. Men du har säkert ingenting att oroa dig för!

Om jag glömmer bort att ta ett piller en dag så tar jag det morgonen därefter (oftast då jag märker att jag glömt bort ett piller) och sedan den dagens piller senare på kvällen. Det är säkert inte så man ska göra, men det känns bättre än att hoppa över det helt. :gjeiper: Det är mänskligt att glömma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...