Gå til innhold

Sele eller halsbånd?


Gjest Aria.

Hva bruker du?  

27 stemmer

  1. 1. Sele eller halsbånd?

    • Sele
      16
    • Halsbånd
      13
    • Grime
      1


Anbefalte innlegg

^ Jeg bruker grime på hunden min en sjelden gang jeg må gå alene på tur på glatta. Bikkja er like tung som meg og veldig leken, så finner han ut at han skal løpe etter et løv/hilse på en hund/snuse på forbipaserende så har jeg ikke sjans til å holde han. Han kunne selvsagt lett ha dratt meg overende på bar asfalt også, men han hører godt på stemme så har ingen problemer i hverdagen, men det er på glattisen - sånn i tilfelle han skulle finne på noe sprell. Tenk så ekkelt om han skulle havne i klammeri med en annen hund og jeg har ikke har mulighet til å rive han vekk?

Han pleier for øvrig ikke å løpe etter løv/hunder/mennesker, men en gang i blant (1 gang i mnd?) vil han plutselig hilse på noen, uten at jeg har fått det med meg. Grimen passer til han, og han viser ingen tegn til å mislike å ha den på. Men han er en sånn type som "driter i alt". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som bruker grime, hvorfor bruker dere det? Er det fordi hunden alltid drar, er det ikke da bedre å lære dem å gå pent med litt tålmodighet? Vet om flere som bruker grime på bikkja, og ser ut at hunden virkelig hater det og prøver å få den av seg ved første anledning, kommer i veien for øynene mange ganger også...

jeg begynte med det når gutten min blei for sterk for meg. han går som en prins helt til han ser en annen hund å da har jeg ikke sjans til å holde han. har brukt mangfoldige timer på å prøve å få han til å "oppføre" seg, men verken jeg, eller to hundetrenere med 15 og 23 års erfaring kom noen vei. her jeg bor møter jeg andre hunder mar 10ganger i måneden, så det er egentlig ikke et problem, han har bare 3-4min i måneden som er vanskelige. han klør på nesa de gangene vi møter handre hunder av grima, ellers aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...