Gå til innhold

Sele eller halsbånd?

Hva bruker du?  

27 stemmer

1. 1. Sele eller halsbånd?

• Sele
      16
    • Halsbånd
      13
    • Grime
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva bruker dere på hundene deres? Sele eller halsbånd?

Endret av **Nora**
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker for det meste sele på tur, både for å unngå skader i nakken og fordi han "brekker" seg om han drar når han har på halsbånd. Veldig fornøyd med selen fra Hurtta!:)

AnonymBruker
Skrevet

brude ta med grime også kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Om hunden drar mye i båndet, burde man bruke sele synes jeg. Om den går pent, er det vel ett-fett. Bruker som oftest sele på min, for hun varierer i om hun drar eller går pent.

Skrevet

Jeg stemte halsbånd, men jeg bruker mye sele også.

- Halsbånd når vi går små turer ved borettslaget eller går "pent".

- Sele når vi går spor eller tur i skogen hvor han ikke skal bære.

- Kløv på lengre turer i skog og på fjell hvor han bærer.

• Liker 1
Skrevet

Begge deler egentlig.

Gjest finpåvin
Skrevet

Halsband på "vanlig" tur og sele på bruksarbeid og skogsturer.

Kan være lurt å lære hunden forskjell på disse to. Min hund forstår når selen kommer på skal det jobbes, og når halsbandet er på skal man gå pent :)

Skrevet

Bruker sele når vi skal bort jeg og kjøre for da fester jeg bare sela til sikkerhets greia jeg har så er hun trygg i bilen

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg stemte halsbånd, for det brukes mest i hverdagen, på turer langs veger og gater osv. På turer i terrenget (skog og fjell) har hunden som regel sele, mens jeg bruker et belte av den typen som er avbildet som nr 3 på denne siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker dere på hundene deres? Sele eller halsbånd?

vi bruker grime, kan du ikke legge det til i pollen også?

AnonymBruker
Skrevet

å legge til stemme flere ganger funksjon for oss som har flere hunder....?

Skrevet

å legge til stemme flere ganger funksjon for oss som har flere hunder....?

Jeg vet ikke hvordan man gjør det, har akuratt lært meg å lage poll :fnise: Men har lagt til grime. Skal prøve å finne det ut.

Overraskende mange som bruker sele, her ser jeg bare hunder med halsbånd. Selv bruker jeg sele på min, hun drar aldri og kan ikke brukes til så mye annet enn kos og tur :) Men så greit med en hund som går pent med halsbånd og skjønner at den skal jobbe når den får på seg selen. Kommer nok til å prøve å vende henne til halsbånd også. Innbiller meg at det er mer behagelig for hunden å gå med en god sele, enn med halsbånd. Noen som vet noe om dette?

Skrevet

Sånn, nå la jeg til "stemming på flere"

Skrevet

Nå har ikek jeg hund lengre, men på den forrige brukte jeg både sele og halsbånd. Som nevnt over her var sele til jobbing og halsbånd til "kose-og-tissetur".

Skrevet

Halsbånd.

Har prøvd både grime og sele på den eine, grima klarte bikkja å vri seg ut av og selen klarte bikkja å slite. Har planer om å gå til innkjøp av ei ny grime som er beregna på hunder med kortere snute slik at bikkja ikkje klarer å vri seg løs.

Brukte sele på den andre bikkja også, men lettere med halsbånd - spesielt no når bikkja må ha på dekken om vi skal ut.

AnonymBruker
Skrevet

Halsbånd.

Har prøvd både grime og sele på den eine, grima klarte bikkja å vri seg ut av og selen klarte bikkja å slite. Har planer om å gå til innkjøp av ei ny grime som er beregna på hunder med kortere snute slik at bikkja ikkje klarer å vri seg løs.

Brukte sele på den andre bikkja også, men lettere med halsbånd - spesielt no når bikkja må ha på dekken om vi skal ut.

ja, riktig str er viktig, det er ikke mye for stort for at de smetter ut...

AnonymBruker
Skrevet

Sånn, nå la jeg til "stemming på flere"

jeg får ikke stemmt flere ganger.... hmmm...snodig....

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker grime, hvorfor bruker dere det? Er det fordi hunden alltid drar, er det ikke da bedre å lære dem å gå pent med litt tålmodighet? Vet om flere som bruker grime på bikkja, og ser ut at hunden virkelig hater det og prøver å få den av seg ved første anledning, kommer i veien for øynene mange ganger også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...