Gå til innhold

Hvordan se bra ut på bilder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen tips? Blir ofte fine bilder av meg når jeg IKKE er klar over at noen tar bilde. Når jeg er klar over det og smiler eller "poser" blir det ikke bra :sur:

Har hørt at man skal ta haka ned, men ser bare dumt ut når jeg gjør det... :sjenert:

Noen som har noen smarte triks man kan bruke foran kameralinsa? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg på denne ja :/ Å bli tatt bilde av når jeg vet det funker dårlig. Da må det taes mange, mange bilder på rad så jeg ikke rekker å tenke.

Det eneste jeg vet er at det lønner seg å stå/sitte litt på skrå. Prøver å øve meg i speilet slik at jeg kan finne et uttrykk som gjør seg på bilder, men det hjelper sjeldent.

De er heldig de som er fotogene.

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg ser også best ut når jeg ikke er klar over jeg blir tatt bilde av men når jeg vet jeg blir tatt bilde av og skal "posere" eller smile på bilde ser jeg bare helt mongo ut! Har også fått høre av en kompis at jeg ikke er så fotogen og at jeg er penere i virkeligheten. Er egentlig enig med han. Hvert fall med det om at jeg ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Er man stygg i virkeligheten, er det ikke mye man kan gjøre :skratte:

Nei, nå var jeg litt småslem. Det kan være en fordel å sette seg ned forran speilet og øve på å posere. Men ikke så mye at det blir falskt.

Skrevet

Bruk de gode sidenen din (poser på den måten du føler deg mest komfortabel)

Øyner, lek med blikket, smil med øynene (man kan smile stort med munnen, men det hjelper lite hvis øynene ser redd ut)

finn deg et pent smil du føler deg komfortabel /sexy med. (Bli vant til å bruke det smile når kamera er i nærheten)

Skrevet

Trutmunn og sexyblikk. Og V-tegn selvsagt, that goes without saying. ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

haha, det skulle jeg og likt å vite. Jeg klarer rett og slett ikke å bli annet enn rar i uttrykket på bilder :ler:

Men visst jeg ikke vet om bildet derimot, da slapper de rare ansiktsmusklene av og jeg blir meget overrasket da bildet viser seg å bli litt mer normalt :fnise:

Endret av Lise_
Skrevet

Å ha en god venn som er flink i photoshop kan noen ganger være det eneste som ser ut til å hjelpe..

eller særiøst hvis du har mulighet til å redigere farge/tone/metning uten å fikse på utseende kan det hjelpe mye.. lyset har alt å si når bildet blir tatt

• Liker 1
Skrevet

Hjelper på meg hvis jeg har et par drinker innabords. Er da de beste bildene av meg er tatt, på fest etc.. Er vel mer avslappet da, og mindre selvbevisst.

Gjest Sommertid
Skrevet (endret)

Jeg så helt forferdelig ut før når noen tok bilder av meg når jeg var bevisst på det. Har etter hvert lært meg å slappe mere av. Ikke se rett i kamera men på personen bak. Blir ikke like "skremmende" da.

Slapp av og prøv å tulle litt med situasjonen, bruker å gå greit for meg da :jepp:

Edit: Det som vil funke aller best er vel å ha en god dose selvironi og ikke bry seg så mye om hvordan en blir sendes ut på bilder :fnise:

Endret av Sommertid
Skrevet (endret)

- Finne vinkler som fremhever det du liker ved deg selv, eller skjuler det du ikke liker

- Riktig lys, riktige innstillinger på kameraet. Personlig foretrekker jeg dagslys og er sterkt imot flash.

- Forsiktig med hvordan du holder armene og beina (hvis de syns). Armene skal for all del ikke ligge helt inntil overkroppen. Da virker de bare større. Man kan også ta det ene beinet litt fremfor det andre beinet. Det skal virke litt slankende.

- Prøv å variere uttrykket i ansiktet. Det kjedeligste som finnes er å se bilder som er nesten 100% identiske.

- Lek litt med forskjellige bakgrunner osv. Det har også mye å si.

Edit: Glemte det viktigste. Tålmodighet. Du må kanskje ta drøssevis av bilder for å få ett som er bra.

Endret av Rød Heltinne
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...