Gå til innhold

Hva er den skumleste filmen du noengang har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen filmer gjør et så stort inntrykk at man husker dem godt lenge etter at man har sett dem. Disse filmene rører ved en, og får en til å føle noe spesielt, enten det er glede, tristhet eller frykt. Jeg lurer rett og slett på hvilke skumle filmer som har satt spor i deg? Hva slags filmer er det du tenker på når du går ute en mørk kveld, og får deg til å sette opp farten?

Jeg er ikke ute etter en oppramsing av skumle filmer, jeg vil høre hvilke(n) film (er) som har skremt deg aller mest og hvorfor! :Hehe:

For å starte med meg selv; den skumleste filmen jeg noensinne har sett er uten tvil Exorcisten, den originale fra 1973. Jeg så denne filmen som elleveåring uten anelse om hva jeg gikk til. Jeg var alene hjemme og så i avisen at Excorsisten skulle gå den kvelden. Jeg var tross min unge alder ganske opptatt av kultur og slikt, og hadde hørt om denne filmen før. Delvis for å oppdatere filmkunnskapene mine, og delvis for å se en skikkelig skrekkfilm satte jeg den på. Først syntes jeg filmen var treg og kjedelig. En lang scene med arkeologiske utgravninger i Irak, etterfulgt av en skuespiller og hennes datter i New York. Jeg fulgte bare delvis med og kikket på skjermen av og til. Også plutselig ser jeg Regan besatt, hun snakker med mørk stemme og hele ansiktet er helt groteskt og forvridd. Jeg var helt lammet av redsel og turte knapt å bevege meg. Jeg turte ikke å gå å legge meg da filmen var ferdig. Jeg måtte sitte oppe helt til pappa kom hjem fra kveldsskift fordi jeg ikke turte gå opp trappa alene. Jeg hadde problemer med å falle til ro om kveldene i flere uker fremover, og fikk ikke det besatte ansiktet ut av hodet. Fortsatt, hvis jeg er alene og det er mørkt ute, eller jeg går en tur i mørket er det ansiktet til Regan jeg tenker på når jeg begynner å bli redd.

Filmen gjorde virkelig inntrykk på meg, alikevel er jeg glad jeg så den. Det er en av de absolutte favorittfilmene mine, og jeg har lest boka den er basert på flere ganger.

Så hvorfor skremte denne filmen meg slik? Jeg har hørt mange som har sett filmen si at de overhodet ikke syntes den var like skummel som meg. Jeg tror grunnen til at jeg syntes den var så grusomt skummel (bortsett fra det faktum at jeg kun var elleve og så den alene) var det at jeg levde meg sånn inn i situasjonen til de i filmen. Jeg så for meg det å bli besatt som det verste som kunne skje en, det å bli fratatt all kontroll over seg selv og sin egen kropp og bli tvunget til å si og gjøre fæle ting man ikke vil. Jeg tenkte også på moren, tenk så grusomt det må være å se sin egen datter blir forvandlet til et monster uten å kunn gjøre noe som helst, uten å bli tatt på alvor! Også må det jo være Regan selv, hun så jo helt grusom ut! Ansiktet hennes som besatt må være det skumleste som finnes i hele verden, jeg kan ikke komme på noe filmmonster jeg synes måler seg! Jeg får fortsatt hjertebank hvis jeg ser et bilde av henne.

Dette ble jammen langt! Men er det noen andre som vil dele sine skumleste filmer? Hadde vært veldig spennende å lese! :laugh:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ganske mye skrekkfilmer da jeg var mindre, og slet litt med å sove en god stund etter, men det ga seg ganske fort da.

Tror den første skrekkfilmen jeg så var The Others, med Nicole Kidman. Så den i kjellerleiligheten med kusinen min som var 5 år eldre enn meg. Det var sommer og vi fikk lov til å sove der alene, og vi turte faktisk det :P Jeg var kansje 9 år.

The Ring var også en film jeg ble ganske redd av. Hun Samara som var i den brønnen og sånn, jeg ble redd lenge etter jeg så den, haha! Gruet meg hver gang vi dro til bestemor, fordi de hadde en brønn på gården!

Har ikke sett noen av disse filmene i ettertid, men tviler på at jeg blir like redd av å se på de nå. Elsker skrekkfilmer, bare jeg slipper å se de alene! Fint å ha en armkrok å krype inntil når man blir litt redd !

Skrevet

Takk for svar! Har ikke sett The Others, men har sett The Ring og Seven. Skikkelig ekle begge to, om enn på litt forskjellige måter.

Har egentlig ikke så veldig sansen for nye skrekkfilmer, men The Fourth Kind really got me! Den var utrolig skummel, og hadde litt den samme virkningen på meg som Exorcisten da jeg ikke helt klarte å få den ut av hodet etter å ha sett den. Det er på en måte Sci Fi versjonen av Exorcisten, og skal liksom være en sann historie om en liten by i Alaska hvor antallet uoppklarte forsvinningssaker er høyere enn i resten av landet. For all del, ikke se den alene!

• Liker 1
Skrevet

The Ring husker jeg at jeg ble veldig skremt av! Så den på kino..

I løpet av de to siste årene er det vel The Happening som har satt seg som mest skummel tror jeg!

Gjest Applestore
Skrevet

Har ingen som tar en topp plass, men du burde se the others!

Gjest Sommertid
Skrevet

Å så godt å høre at flere har blitt skremt av The ring!! Jeg trodde jeg var den eneste. Alle jeg kjenner synes bare den var teit.

Jeg måtte ha tven på rommet på konstant i flere uker etter jeg så den filmen. Turte ikke å skru den av i tilfelle den kom til å skru seg på igjen :fnise:

Leide filmen når den kom ut på dvd, så under halve filmen for jeg ble så kvalm av redsel at jeg måtte skru den av. Turte ikke en gang å ha dvden liggende på rommet mitt over natta.

The fourth kind synes jeg ikke var noe skummel, bare skikkelig spennende!

Skrevet

Se7en, The silence of the lambs, Red Dragon eller Villmark. Haha.

Skrevet

The Ring

btw, Cuba, avataren din gives me the creeps, vet ikke hvorfor.

Skrevet

Skummel og skummel, men den sykeste filmen jeg har sett er "the human centipede"

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg så paranormal Activity 2 forleden på kino... Synes den er drittskummel! Måten det var filmet på, den hverdagslige atmosfæren før helvete brøt løs... hadde problemer med å sove den kvelden :sjenert:

Skrevet

Jeg er veldig glad i skrekkfilmer, meeen Excorsisten er den værste filmen jeg noen sinne har sett! Skummel! :P

Skrevet

Eden Lake er forressten å anbefale :tommelsmil:

Skrevet

One Missed Call (den japanske versjonen) skremte meg skikkelig. Vet mange syns den bare er tullete, men det var noe med den syke ringetonen som fikk meg til å bli livredd :P

Hjalp heller ikke at en kompis hadde lagt ringetonen inn på mobilen min uten at jeg visste det, så våkna jeg midt på natta av at mobilen ringte og den i tillegg lå utenfor rekkevidde så jeg ikke nådde den. Lå bom stille resten av natta, haha!

• Liker 2
Skrevet

Eksorsisten ligger fremdeles høyt på lista, ja...The Ring er skummel, Blair Witch helt grusom...Paranormal Activity 1 & 2 er fryktinngytende!

Eeeelsker skrekkfilmer med paranormal handling! :jepp:

Rose Red og The Storm of the Century av S. King er også fabelaktige! :redd:

Skrevet

Ser ingen skumle filmer for jeg blir for redd, sliter en del med angst, så skumle filmer holder jeg meg unna.

Men liker thriller filmer hvor handlingen faktisk kan være realistisk, f.eks Disturbia.

Gjest Armule
Skrevet

The Orphanage er vel en av de jeg har blitt mest skremt av. Selv om det ikke sier så mye, blir sjelden skremt :P

Ellers må jeg henge meg med på The Fourth Kind.

Psyokologisk thriller/skrekk er med andre ord den sjangern som får hårene min til å stå mest til tider.

Skrevet

Ett ubesvart anrop(den japanske) og grudge ,spessielt 2'ern.

Sleit som f for og få sove i hvertfall ei mnd etter grudge.

Blair witch 2 er ganske creepy den å!wæææ

Skrevet

One Missed Call (den japanske versjonen) skremte meg skikkelig. Vet mange syns den bare er tullete, men det var noe med den syke ringetonen som fikk meg til å bli livredd :P

Hjalp heller ikke at en kompis hadde lagt ringetonen inn på mobilen min uten at jeg visste det, så våkna jeg midt på natta av at mobilen ringte og den i tillegg lå utenfor rekkevidde så jeg ikke nådde den. Lå bom stille resten av natta, haha!

Åh, samme her! Jeg og vennene mine var helt hekta på den filmen, og ble like redd hver gang. Og alle måtte selvfølgelig sette ringetonen på sin mobil, og det var skikkelig ekkelt. Får fortsatt gåsehud hver gang jeg hører den ringetonen.

Ellers har the grudge satt dype spor i meg. Det er så lenge siden jeg har sett den nå at jeg egentlig ikke husket handlingen, men noen ganger når det er mørkt om kvelden kan jeg sverge på at jeg ser det sorte håret spre seg rundt i taket mitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...