Gå til innhold

Erfaringer med Budapest?


Gjest Pittelillemeg

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelillemeg

Jeg har tenkt å overraske min kjære med en storbyweekend en eller annen gang i løpet av neste halvår. Jeg har sånn halvveis bestemt meg for hvor vi skal reise. Budapest. Ingen av oss har vært der, og for to studentlommebøker burde jo dette være helt ideelt. Men er det noen her som har vært der, og som kan fortelle litt om hvordan de hadde det? Hotell, service, priser, opplevelser, etc...

Eventuelt om noen vil komme med andre forslag så tar jeg de gjerne i mot! Stedet bør helst være litt rimelig. Jeg har også vurdert Stockholm. Syns det passer bedre til en weekend egentlig, men så på flybilletter og det var både langt og dyrt!

På forhånd, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pittelillemeg

Hmm, begynner å helle litt over på Paris. Det er jo ikke det billigste reisemålet da, men... PARIS liksom. Så romantisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest er absolutt å anbefale: Nydelig by, rimelig, masse å se og god mat/vin. Du har bl.a. den bilfrie Margarethøya (tror jeg den heter) som ligger v/brua som skiller Buda og Pest, høyden m/fiskermannsbastiljonen, markedshallen, parlamentsområdet og for ikke å forglemme de underjordiske labyrintene hvor det er en fontene som evig spruter rød-vin! Romantisk by? Så absolutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns byen er utrolig flott selv om den bærer preg av bombing. Veldig mye å se på og deilig spa :)

Det negative inntrykket jeg satt igjen med var folkene og maten. Jeg følte at de var overdrevent høflige fordi de måtte og ikke fordi de hadde lyst. Maten var heller "vond" bortsett fra Gulasj som er kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt anbefale Budapest. Billig og bra shopping. Har hatt at Spa er veldig billig der og. Synes byen har veldig mye når det gjelder severdigheter og. Både på Buda og Pest siden. Man burde også ta en båttur over Donau på kvelden. Utrolig flott å se byen på den måten. Også utsikten fra fiskerbastionen er kjempeflott. Ikke minst, veldig mange fine og koselig restauranter.

Kan anbefale denne restauranten:

Belcanto (syngende og dansende servitører)

http://www.belcanto.hu/english/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest er bra. Veldig bra. Har vært i mange storbyer.

Sjekk Budapest.no

En flott fyr fra Norge vi brukte til å fikse ALT For oss (transport flyplass, hotell, restauranter, utflukter, severdigheter) Det beste av alt er at han ordnet søt GRATIS!!! Tror han fikk noen kroner i provisjon fra hotell og restauranter, for å ha booket oss inn der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Budapest er litt som Praha men bedre - uten alle turistene. Det er selvsagt turister der også, men ikke så masse. Det er rimeligere også (var det i hvertfall for noen år siden)

Ellers vil jeg ikke anbefale Paris, slik som noen over. Paris er en by jeg føler meg ferdig med etter å ha vært der. Jeg har ingen lyst til å dra tilbake, selv om det er et sted man liksom må besøke en gang i livet.

London, Dublin, Wien, Helsinki, Riga, Firenze, Pisa, San Gimiano og alle andre små byer i Toscana er favorittbyer i Europa, som jeg gjerne drar tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelillemeg

Tusen hjerterlig for alle svarene! Tror jeg skal satse på Budapest :) Paris og andre litt dyrere steder kan vi ta når vi har økonomi til det senere i livet!

Men, er det noen som kan tipse meg om hvem som har billige flybilletter til Budapest? Har sett på SAS og Norwegian, men de ligger på rundt 1000-lappen èn vei. Men kanskje det er bare det jeg må regne med å måtte betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelillemeg

Budapest er bra. Veldig bra. Har vært i mange storbyer.

Sjekk Budapest.no

En flott fyr fra Norge vi brukte til å fikse ALT For oss (transport flyplass, hotell, restauranter, utflukter, severdigheter) Det beste av alt er at han ordnet søt GRATIS!!! Tror han fikk noen kroner i provisjon fra hotell og restauranter, for å ha booket oss inn der...

Takk for tipset om nettsiden! Har du erfaringer med den? Er dette flinke og hyggelige folk, eller er det mye som ikke går overrens...? Ser f.eks at de har en tjeneste der de henter og bringer en fra og til flyplassen mot en grei pris. Dette høres fantastisk ut, men kjenner jeg er litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på Norwegian viser at du kan komme t/r Budapest 4.-8. april for kr.613 ,- (fra Gardermoen, hvis det er der dere reiser fra). Dere må også besøke det utendørs termalbadet og ta et kveldscruise på Donau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelillemeg

Et kjapt søk på Norwegian viser at du kan komme t/r Budapest 4.-8. april for kr.613 ,- (fra Gardermoen, hvis det er der dere reiser fra). Dere må også besøke det utendørs termalbadet og ta et kveldscruise på Donau.

De datoene passer ikke for oss da vi går skole disse dagene. Vi må nesten ha avreise dem 6. eller 7. og hjemreise den 10. april. På de datoene får jeg opp bare mellomdyre billetter. Men har funnet noen rimelige billetter med Lufthansa. Vi må fly til Gardermoen da vi ikke bor i nærheten så det blir litt på billetter dit også.

Har sett på de kveldscruisene på Donau, og det frister veldig! Koster jo litt, men da får man jo både middag og noe drikke, gjør man ikke?

Hvordan er forresten været i Budapest i begynnelsen av April?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om nettsiden! Har du erfaringer med den? Er dette flinke og hyggelige folk, eller er det mye som ikke går overrens...? Ser f.eks at de har en tjeneste der de henter og bringer en fra og til flyplassen mot en grei pris. Dette høres fantastisk ut, men kjenner jeg er litt skeptisk.

Jeg var skeptisk. Tro du meg :-)

Likevel lot vi budapest.no fikse alle ting for oss og var superfornøyde! Flybilletter ordna vi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo for all del på Buda-siden, ikke Pest. Jeg ville dratt når Szigetfestivalen er i gang. Helt magisk festival, og en av Europas største musikkfestivaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg likte Budapest utrolig godt da vi var der. Og det med at folk var hyggelige bare fordi de måtte som en sa over her, merket vi ingenting til. Når du sitter og spiser lunsj i restauranten tilknytta hotellet og en fra resepsjonene i sin lunsjpause kommer bort og spør om alt er bra, da får man god service. Vi kjente forresten ikke igjen han, men han kjente tydeligvis igjen oss :fnise:

Vi bodde på Danubius Geller Hotel. Veldig fint, og ikke minst gratis inngang til Gellert-badet, med direkte heis fra gangen utenfor hotellrommet :)

Masse god mat til en rimelig penge fikk vi også. Tror ikke vi brukte mer enn 5-6000 totalt for to personer, inkludert fly, hotell og mat! Og da sparte vi ikke på pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelillemeg

Jeg var skeptisk. Tro du meg :-)

Likevel lot vi budapest.no fikse alle ting for oss og var superfornøyde! Flybilletter ordna vi selv.

Har nå ordnet hotell, båtcruise, middag og transport hos Budapest.no, og jeg kjenner at jeg fremdeles er skeptisk. Det må jo være veldig enkelt for de å gjøre både det ene og det andre med tanke på at de vet ALT om reisen din etc. Men jeg får stole på de som har anebfalt dem :) Jeg har forøvrig hatt kontakt med en svenske, og han har vært svært behjelpelig med både reservering, pris og tips. Gleder meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Budapest i forbindelse med en ukes elvecruise på Donau. Budapest fra elven om kvelden er et flott skue.

Opplevde folket som veldig hyggelige og hjelpsomme og likte å shoppe der. Besøk den store markedshallen for shopping.

Var på tur på begge sidene i byen og det var mye flott å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...