Gå til innhold

Jentetur til Egypt


Haustlauv

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har funnet noen billige turer til Egypt, og har lyst til å reise med en venninna. Hører fra noen at dette ikke skal være noe problem, mens andre sier at som jente kan man omtrent ikke gå alene utenfor hotellet, at man må ha med seg en mann. Derfor er jeg skeptisk til p bestille tur. Noen so. Har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.google.no/images?q=sharm%20el%20sheikh%20egypt&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1012&bih=648

sharm el sheikh egypt er helt perfekt og fritt.

Virkelig en badeby.

Ingen som stusser om dere er lettkledd eller stup-fulle.

Busslass med slike turister, enten dere liker spa-dager og beachvollyball eller bare ren feste-tur...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Har du selv vært der og opplevd det? De jeg har snakka med som fraråder jentetur til Egypt har vært i Kairo, det er kanskje annerledes der..

Men i Sharm el sheik - kan man dra over hele byen, eller må man holde seg i hotellområdet?

Flere som har erfaringer å dele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kairo fraråder jeg oxo, det er 1. gang i mitt liv, av alle steder i verden jeg har vært, hvor jeg følte meg utrygg og som om jeg hadde en pris på hodet. Ekkelt.

Sharm el Sheik er heeeelt chill, kunne dratt dit alene. Det tar litt av på natterstid på Hardrock cafe da men :skratte:

Har vært her 4 ganger, og reiser om en måned igjen :gjeiper:

Her er det ikke dumt å si man er gift til de som kjører taxi, sambo og jeg blir spurt 200 ganger i løpet av en uke.

Kle dere som i syden, ikke noe stress. Ta vaksiner som trengs, man er jo i Asia faktisk, og Kairo ligger i Afrika. Snålt og sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharm el-sheikh er ikke noe pes, Kairo er veldig pes. Samtidig tør jeg påstå at det er Kairo som faktisk er Egypt, så hvis du vil ha en Egypt-opplevelse drar du jo ikke til Sharm el-sheikh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant så sant du over meg.

I Kairo må du pent dekke deg til, det er veldig muslimsk, og ikke noe særlig turister utenfor hotellets vegger... Anbefaler ikke jentetur til Kairo

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom akkurat hjem fra Egypt i går, og var både i Kairo, Hurghada og Luxor. Kairo er virkelig kaotisk, men utrolig spennende om du vil oppleve det ordentlige Egypt. På dagtid vil jeg ikke tro det er noe stress å gå rundt som to jenter, men ville kledd meg litt mer enn bare en liten shorts og en topp altså. Om kvelden ville jeg nok derimot vært mer skeptisk. Spørs veldig hvor i byen dere går og da.

Hurghada og Sharm el Sheikh er skikkelige turistbyer, og er ikke så problomatisk sånn sett. Tror nok dette går helt fint ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

så sant så sant du over meg.

I Kairo må du pent dekke deg til, det er veldig muslimsk, og ikke noe særlig turister utenfor hotellets vegger... Anbefaler ikke jentetur til Kairo

Det går helt fint å gå relativt lettkledd i Kairo uten å bli hetset.. Man går ikke rundt i bikini, men man kan fint gå i singlet og shorts.. De eneste stedene man kan få skjellsord etter seg for det er i de ekstremt fattige bydelene, i tillegg til at man ikke slipper inn i moskeer..

Det er også MASSE turister og internasjonale folk i Kairo. Spesielt i Maadi og Zamalek, men de gangene jeg har vært der har jeg truffet turister over alt..

Fatter ikke hvorfor folk føler seg utrygge i Kairo, det er jo politi over alt der.. Føler meg mye tryggere alene i gatene i Kairo enn i Oslo om nettene..

Jeg kan på det sterkeste anbefale jentetur til Kairo, men hvis det vurderes ville jeg lest meg godt opp først, siden det ikke er så mange taxisjåfører som snakker engelsk.. Med litt forkunnskaper og andres erfaringer kan man få en helt fantastisk opplevelse - inkludert bading og spa om det er hovedmålet med turen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Hurghada var dritslitsomt, ikke så mye trakassering, men mas om å kjøpe ting osv.

Kairo derimot synes jeg var veldig spennende, og man syntes ikke på samme måten. Dvs om man ikke absolutt må gå halvnaken til enhver tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...