Gjest Per Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Har en viss rødhet i ansiktet, mest rundt nesepartiet og på kinnet. Har vært hos legen, men hun mente at det ikke var noe. Synes det er sjenerende, så tok meg en tur tilbake igjen. Hun skrev da ut Locoid på resept.. Dette gjaldt forsåvidt.. men er ennå litt rød i ansiktet. Tenkte evt en hudpleier kan se på det. Noen erfaringer på hva de kan hjelpe med? Evt en privat hudlege i Trondheim? (Tror ikke fastlegen min mener at det er grunnlag nok til å bli henvist til hudlege. Er ikke "ille") Har også hørt om noe som heter Anti Redness, selges på apoteket visst. Noen som har brukt dette?
frøken_øst Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 anti redness dekker rødhet kun kosmetisk, den tar ikke vekk selve rødheten. Kan det være sprengte blodkar? det er jo noe en lege ikke vil se på som en "sykdom" sånn sett.Beskytter du huden når du er ute i kulden? sprengte blodkar kan fjernes med laser, men det er jo selvfølgelig kostbart da
Gina_ Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Du har ikke sensitiv hud da? Min blir veldig fort rød, spesielt når jeg trener (da er jeg rød en hel time etterpå). Bruker du en god kuldekrem? Gode produkter tilpasset huden din?
Gjest Mirrmurr Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Kan du ha en mild form for rosaeca? Jeg gikk lenge med det, fordi legen mente det ikke var noe annet en et forfengelighets problem. Byttet fastlege, og han henviste meg rett til hudlegen (bor på lite sted, så hudlegen tar kun pasienter med henvisning. Kansje litt anderledes i store byer?). hudlegen gav meg resept både på antibiotika og salve (tetralycal og skinoren). Har brukt det en måned nå og merker allerede stor forbedring!
Oliwia Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Jeg hadde også tenkt på rosacea som mulighet. Her er en privat hudlege i Trondheim http://www.hudlege.no/
Gjest navnelapp Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 perioral dermatitt kan det også vere, og då er hydrokortison feil behandling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå