Gå til innhold

stedatter som stjeler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis hun ikke slutter med dette, kan du selv anmelde henne for tyveri når hun er over 15 (?). Stedatter eller ikke, når man stjeler bryter man loven, og da skal man ikke bare traske vekk fra det lovbruddet uten å få en smekk på hånda for idiotien sin.

Tror ikke TS vil vente over to år med å gjøre noe med denne saken. Jenta er bare snart 13, så hvis noen "anmeldelse" burde vel det bli til barneværnet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde fulgt med og sett om jeg kunne ferske henne. Det er jo begrenset hvor hun kan gjøre av ting når hun ikke har med seg bag. om du har fersket henne EN gang har du grunn til å ransake henne når hun drar siden også. Et vennepar av meg hadde en sønn som i tiårsalderen hadde en tendens til å dra med seg andres leker i lommene etter besøk, og de "avvente" ham med det med å gå gjennom lommene hans helt uten dikkedarier. Det er flaut å bli ransaket, så da virker det også prevantivt på å ville fylle dem opp...

Men da må du selvsagt vøære sikker.

når det gjelder ringen hadde jeg bedt henne om å hjelpe deg å lete jeg...

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si det motsatte, faktisk. Hvis du klarer å ta motet til deg å ta det opp med henne selv, er nok det myye mer effektivt enn hvis far gjør det. Nå vet jeg ikke hvor godt forhold du har med henne fra før av, noe som kanskje kan ha innvirkning på effekten, men. Selv har jeg også nemlig vokst opp med en "stemor" hos pappa, og jeg vet at de gangene jeg har gjort noe galt i forbinelse med eller foran henne, har det vært ufattelig fælt å bli "snakket til" av hun. Ikke at hun noen gang har vært ekkel mot meg, men det varr så flaut og føltes så ille at jeg har krøpet til korset mer eller mindre umielbart. Ville alltid gjerne ha et godt forhold med henne, og kunne aldri tenkt meg å lyve elle snakke tilbake til hun.

Hvis du velger å ta det opp med henne selv, fortell om det til far først. Hvis du vil at han skal gjøre det, bør du fåreslå for han at han prøver å gjøre det på en måte som ikke setter deg i lyset som "sladrekjærring" og far som budbringer av dine meldinger. Det kan også nemlig gjøre det enda værre for henne å tilstå, samt at det kan skape problemer i ditt forhold med henne.

Nå snakker jeg selvsagt kun itifra egen erfaring, og du må nesten vurdere hva som er riktig for deg/dere.

Håper det ordner seg, lykke til!

Dette høres jo fornuftig ut, men forutsetter selvsagt at TS har en viss mengde mot og personlig integritet og at stedatter har en viss mengde modenhet og respekt for mennesker rundt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...