Pappagutt Skrevet 2. januar 2011 #21 Skrevet 2. januar 2011 Det er aldri ok å servere noe slikt til frokost til en treåring. Selvfølgelig er det greit å servere pizza til en treåring av og til, chips kan det derimot være greit å holde seg unna.
Harlekin Skrevet 2. januar 2011 #22 Skrevet 2. januar 2011 Jeg går imot strømmen her, jeg synes faktisk det er greit jeg, sålenge resten av kostholdet er sunt. Men jeg skjønner ikke hvordan man kan bli mett på chips? Uansett synes jeg ikke det er noen katastrofe i seg selv, og barnevernssak? Nå må dere gi dere. 1
Fluffe Skrevet 2. januar 2011 #23 Skrevet 2. januar 2011 Syntes ikke det var så ille jeg. Se heller på Usa. Å begynne å snakke om barnevernet blir bare komisk. De har viktigere saker å ta seg av
HopelessFear Skrevet 2. januar 2011 #24 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg syns ikke akkurat det er noen barnevernssak, men det er ikke akkurat det beste. Å spise pizza/chips en til to ganger i uka til frokost er litt drøyt, men det spørs på hva en spiser ellers. Endret 2. januar 2011 av HopelessFear
The Kitten Skrevet 2. januar 2011 #25 Skrevet 2. januar 2011 Selvfølgelig er det greit å servere pizza til en treåring av og til, chips kan det derimot være greit å holde seg unna. Til frokost?
Pappagutt Skrevet 2. januar 2011 #26 Skrevet 2. januar 2011 Ja, er selvfølgelig ikke optimalt og er enig i at 1-2 ganger i uken er for mye. Men hjemmelagd eventuelt restaurant pizza er overhode ikke så ”usunt” at man ikke kan servere det til en treåring av og til. Ser heller ikke hvorfor pizza skulle være et dårlig "frokostmåltid"
Pappagutt Skrevet 2. januar 2011 #27 Skrevet 2. januar 2011 Ja, er selvfølgelig ikke optimalt og er enig i at 1-2 ganger i uken er for mye. Men hjemmelagd eventuelt restaurant pizza er overhode ikke så ”usunt” at man ikke kan servere det til en treåring av og til. Ser heller ikke hvorfor pizza skulle være et dårlig "frokostmåltid"
Gjest s Skrevet 3. januar 2011 #28 Skrevet 3. januar 2011 Ts her. Det er ikke alltid snakk om rester nei, og veldig sjelden hjemmelaget. Dere skjønner, samboer står opp med 3-åringen i helgen fordi jeg er oppe om natta med minsten på 2 mnd. Når han står opp med henne er det dermed han som serverer frokost, og han serverer da ofte pizza/chips. Noen ganger er det rester fra dagen før (men da altså kjøpepizza) eller så varmer han feks en hel pizza til frokost. Samboeren min spiser generelt en del usunn mat i form av kjøpepizza, chips, osv. Og når han lager til seg selv så vil jo 3-åringen også ha. Føler liksom det blir litt feil og nekte 3-åringen å spise det når faren sitter og gomler i seg. Bare så det er sagt så er samboeren min slank, men veldig høy. jeg spiser og serverer sunn mat som feks skiver/knekkebrød med sunt pålegg eller frokostblandinger som feks fitness. Skal jeg spise noe usunt sparer jeg det ofte til kvelden når 3-åringen har lagt seg fordi jeg ikke vil at hun skal spise så usunt.. Det jeg ønsker er jo at han skal tenke på samme måte som meg, og dermed spare all søppelmaten til 3-åringen har lagt seg. Men han ser liksom ikke problemet.. Han kan også f eks spise av en pose ostepop til kvelds på en helt vanlig hverdag, og deretter la den ligge på bordet til neste dag. Jeg legger meg ofte først så jeg sier til ham at han må huske og ta bort posen. Men veldig ofte ligger den på bordet når jeg kommer ned. Står jeg opp først så fjerner jeg den, men er det samboer som står opp først så kommer jeg ofte ned så sitter 3-åringen og spiser ostepop en helt vanlig tirsdags morgen.. Jeg blir bekymra for 3-åringen min, vil ikke at hun skal ende opp overvektig med helseproblemer. Skjønner at jeg må prøve og få litt vett inn i faren hennes, men ville bare forsikre meg om at det ikke er jeg som overdriver når jeg sier hun ikke burde spise sånn mat..
Wildy Skrevet 3. januar 2011 #29 Skrevet 3. januar 2011 Om man i all hovedsak har et greit kosthold kan jeg ikke tro at pizza til frokost i ny og ne er skadelig på noe vis. Her i huset har både ungene og jeg spist pizzarester til "1.frokost" på søndagsmorgen i mange år (vi tar oss gjerne ett stykke pizza når vi står opp, når alle har vånket er det fellesfrokost som gjerne varer fram til det er på tide å sette igang middagsmaten.....). Chips, ostepop ol er forbeholdt helgene, det er snop , ikke mat.
Harlekin Skrevet 3. januar 2011 #30 Skrevet 3. januar 2011 Da virker det jo som 3-åringen har et ganske sunt kosthold, egentlig. Men jeg skjønner at det er veldig irriterende for deg at det kun skal være deg som skal sørge for det sunne kostholdet. Jeg synes ikke det er pizzaen og chipsen i helgen som er det store problemet her, men at dere som foreldre ikke kan bli enige om hvordan dere skal spise som familie. For samboeren din er tydeligvis ikke et sunt kosthold veldig viktig. Jeg tipper du kan komme med forskning og helsenytt til du blir blå, men han kommer nok likevel til å tenke at det ikke er så farlig. Sett dere ned sammen en kveld og snakk sammen og forsøk å komme frem til en løsning!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå