Gjest S Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Vil bare høre hva dere mener om at en 3-åring får chips med ketchup eller pizza til frokost. Ikke til hverdags, men 1-2 ganger per uke sånn ca. Synes dere det er greit eller ikke, og hvor ofte er det ok å servere noe sånt til frokost til en 3-åring??
HopelessFear Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Jeg syns ikke det er greit! Et barn trenger en sunn frokost sånn at barnet kan utvikle seg riktig.
Gjest Purple Haze Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Djises! Hvem spiser sånn til frokost?! For ikke å snakke om å servere det til et barn?! Nei, det er ikke greit. Verken ernæringsmessig, eller for å lære barn gode kostvaner.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Nei, det er ikke greit med mindre foreldrene ønsker å ha en overvektig unge med tilstoppa blodårer før den passerer 10. Forøvrig en sak for barnevernet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Nei, det er ikke greit med mindre foreldrene ønsker å ha en overvektig unge med tilstoppa blodårer før den passerer 10. Forøvrig en sak for barnevernet. håper du tuller? 2ganger i uka. herre gud
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Det er ikke greit! En sjelden gang, greit, som i en gang annenhver måned eller no sånt. Men så ofte som et par ganger i uka er veldig ugreit. Dette er jo også avhengig av hvordan resten av kostholdet til barnet ser ut. Spiser barnet kjempesunt til alle andre måltider blir det litt mindre ille, men noe sier meg at noen som serverer barnet slik mat så ofte heller ikke er supersunne til vanlig. Hva spiser og drikker dette barnet ellers? Til frokost, lunsj, middag osv?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 herregud...snakk om hysteri!! Jeg og mine søsken har bestandig spist pizzarester omtrent hver søndag morgen, hele livet. Vi er voksne alle sammen, verken med tilstoppa blodårer eller overvekt. Ærlig talt ikke rart mange unge får et anstrenkt forhold til mat. 1
Gjest s Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Det var det jeg trodde. Jeg er enig med dere. Det er ikke greit. Samboeren min derimot synes det er greit av og til.. Jeg mener det ALDRI er greit..
Anglofil Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Kommer vel an på pizzaen tenker jeg? Jeg synes ikke det er noen forskjell på grove brødskiver med ost og tomat på, og f.eks en pizza med grov pizzadeig, tomater og ost på? Bare for å sette det litt på spissen. Det er litt hva man gjør det til selv. Akkurat pommes frites synes jeg ikke er greit, men en gang hvert skuddår når man er på ferie: ja, kanskje. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 verken med tilstoppa blodårer ...hvordan vet du det?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 hadde kanskje begynt å merke det snart :gjeiper:
redchilli Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 Hvorfor ikke gi barna noe sunnere som en grovbrødskive og et eple ved siden av?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 herregud...snakk om hysteri!! Jeg og mine søsken har bestandig spist pizzarester omtrent hver søndag morgen, hele livet. Vi er voksne alle sammen, verken med tilstoppa blodårer eller overvekt. Ærlig talt ikke rart mange unge får et anstrenkt forhold til mat. min mor jobber forresten i barnevernet og.
Gjest Mahareth Skrevet 2. januar 2011 #15 Skrevet 2. januar 2011 Jeg ser ikke noe problem med å spise pizzarester til frokost en gang i blant. Større problemer med chips. Mye usunt fett der.
Gjest Rosemor Skrevet 2. januar 2011 #16 Skrevet 2. januar 2011 (endret) 1-2 ganger i uken synes jeg høres mye ut, men en gang eller to i mnd ser jeg ikke problemet med... Vi hadde pizza på lørdagskveldene ca en gang i måneden, og jeg er vokst opp med kald hjemmelaget pizza, og melk, til søndagsfrokost denne ene gangen i måneden. Jeg har ikke merket noen stor innvirkning på helsen min som kan skyldes at jeg har spist kald pizza til frokost 10-12 ganger i året. Jeg har heller ikke hatt problemer med at mine barn hadde fått spist pizzarester til frokost en gang eller to i mnd, men siden vi lager porsjonspizzaer, og det sjeldent blir rester på grunn av det, er ikke dette en aktuell problemstilling for oss. Etter å ha lest åpningsinnlegget en gang til, ser jeg at jeg kanskje har misforstått... Jeg tok det som en selvfølge at det var snakk om rester fra gårsdagens middag, men ser at det ikke står skrevet noe om det i innlegget. Det kan derfor være at det her er snakk om å steke chips eller kjøpepizza til frokost, og det synes jeg er noe annet enn å spise rester av hjemmelaget mat. (Hjemmelaget pizza metter mer, og er ofte sunnere enn kjøpepizza (med tanke på fett, sukker og salt), og det var det jeg tenkte på i mitt svar.) Endret 2. januar 2011 av Rosemor 1
EmmaW Skrevet 2. januar 2011 #17 Skrevet 2. januar 2011 Mine tre får som regel rester av hjemmelaget lørdagspizza til frokost søndag morgen. Vi spiser ikke chips, jeg anser det strengt tatt ikke som mat... :gjeiper: Som nevnt over; akkurat hvilken mat de får når på dagen er mindre viktig enn kvaliteten på maten. Heller hjemmelaget pizza enn loff med nugatti. 1
The Kitten Skrevet 2. januar 2011 #18 Skrevet 2. januar 2011 Det er aldri ok å servere noe slikt til frokost til en treåring.
Kråkesaks Skrevet 2. januar 2011 #19 Skrevet 2. januar 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
Kråkesaks Skrevet 2. januar 2011 #20 Skrevet 2. januar 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå