Redbull Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Vi kjører hvitt, sølv og lysebrunt hjemme hos oss, utenom i gangen, der har vi en hel vegg full i svarte rammer, ett stort speil med svart tjukk ramme og kroker i svart. Veggene er "hard hvit", altså helt hvit uten noe form for skjær eller farge i. Eg vill gjerne bli kvitt dette svarte da eg føler det bryter for mye med resten av huset. Så spm mitt er: kan eg male de svarte rammene i kvitt, og krokene i hvitt selv om veggen er hvit? Er veldig gla i hvitt, å flink å gjøre så det ikke blir sterilt å tomt med så mye hvitt
hufsa! Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Heia,ja vist kan du det.digger hvit selv også.
fruBeist Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Hvite rammer på en hvit vegg vil "forsvinne". Siden du og kjører lysebrunt vil jeg heller anbefale å male rammene lysebrun. Forresten, hva slags materiale er rammene i? Ikke alt som lar seg like lett male. Går det an å male lista så må du være forsiktig så ikke maling sniker seg mellom list og glass så det ødelegger bildet. Og så må du tenke litt på hva bildet kler av farge på ramma. Mvh tidligere rammemaker.
Redbull Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2011 Eg tror også at det blir veldig kult i og med at veggen er dekket i rammer tror eg ikke de vill forsvinne men de er nok vanskelige å male ja, så det blir nok kjøpt inn ett lass med hvite rammer på neste IKEA tur er flotte tegninger i rammene, skrytevegg
Ino name Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Hvitt behøver jo ikke være hvitt. Gulhvite eller gråhvite rammer vil jo skille seg ut fra en kritthvit bakgrunn.
Gjest Cecilia L Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Personlig synes jeg det er litt sjelløst med en slik stil som du beskriver. Hvite rammer mot hvit vegg skriker matching og jeg-vet-ikke-hva i mine øyne. Men det er klart, det er smak og behag. Å male rammer blir sjeldent pent, så om du ønsker hvite, så er nok løsningen å kjøpe hvite rammer.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Du kan jo male de sølv eller grå. Stilig det.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av firmabruker. Ms. Raggsokk, mod
Ino name Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Nå forsvant jo alle tipsene !!! Var det virkelig nødvendig? Det stod jo så greit forklart hvordan man bør gå frem på ulike flater :-( Og det er viktig at man GJØR riktig, ellers så henger ikke malingen :-( Kunne vel heller endret navnet på forfatter av innlegget til Gjest? Syntes det var masse å hente der jeg, som nå er borte :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå