Gå til innhold

Reise i April


SmallTalk

Anbefalte innlegg

Vi skal til varmere strøk i påsken (slutten av april), men vi sliter med å finne ut hvor. Dersom lommeboka tillater det så blir det Hawaii-tur, men vi trenger noen rimeligere alternativer også. :)

Krav:

-Varmt

-Garantert sol

-Strand

-God mat

-Gå/løpe muligheter (samboeren er avhengig av å få beveget seg)

-Helst ikke innpåslitne selgere. Samboeren får panikk.

Safari og opplevelsesreiser er utelukket. Jeg reiser primært til varmere strøk for å sole meg og å gjøre minst mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Hadde det ikke vert for han festbremsen din ville Dubai vert mitt forslag. Er tredemølle godt nok tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vert for han festbremsen din ville Dubai vert mitt forslag. Er tredemølle godt nok tror du?

Skaptisk... Da er spinningsykkel bedre. :gjeiper:

Det kan nok hende at Dubai er litt for "sprekt" reisemål for samboeren. Tyrkia og Egypet er nemlig allerede utelukket, og da tviler jeg på om Dubai vil være noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Sprekt? :klø: Vi snakker jo latskap over en lav sko! Til og med BurgerKing leverer på døren... Pluss shopping, shopping og shopping. I fænsi shoppingsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami!

passe varmt, og der kan han vel jogge langs miami beach uten å bli plaget av seglere ;)

Har ikke vært der, bare hørt mye positivt. Det er ikke så dyre flybilletter dit, men hotellene der er ganske dyre i forhold til resten av USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt? :klø: Vi snakker jo latskap over en lav sko! Til og med BurgerKing leverer på døren... Pluss shopping, shopping og shopping. I fænsi shoppingsenter.

Husk at vi snakker om en storby på en arabisk halvøy. ;) Jeg måtte lokke med meg samboeren til Gran Canaria, og nå sliter jeg med å få han med på å reise noe annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Arabisk og arabisk... Det er jo så vestlig der nå at en må lete med lykt og lupe etter det arabiske... :lete: Husk at han kan stå på ski innendørs der :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare dratt til Gran Canaria igjen jeg hvis han er vanskelig :gjeiper:

Nei, men hvorfor ikke Sharm el Sheik da for eksempel? Finn dere et hotell som ligger ved stranda, dere MÅ ikke opp i handlegatene hvor disse travle selgerne er, og flere hoteller har treningsstudio :)

Ellers så kan dere jo dra til en eller annen "øde" øy. Finnes et par greske øyer hvor det omtrent bare er pensjonister som er besøkende i tillegg til de fastboende, der er lite selgere, dere kan bo på et lite "in" eller lignende og bare drive late dager på stranda og på tavernaen :) Flere venner av meg har besøkt noen av disse øyene når de bare skulle ha en uke med sol, bading og avslapping :) (Husker dessverre ikke navnene til øyene, men dere finner de sikkert etter litt søking på nettet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai minnet veldig om USA da jeg var det, bare at de ikke var flinke i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hotell/leilighets-anbefalinger i Honolulu?

Vi bodde på Hilton Hawaiian Village, ved Waikiki beach. Er en del år siden nå, men vi var veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til varmere strøk i påsken (slutten av april), men vi sliter med å finne ut hvor. Dersom lommeboka tillater det så blir det Hawaii-tur, men vi trenger noen rimeligere alternativer også. :)

Du får fly t/r Hawaii med Continental fra Gardermoen på tilfeldig utvalgte datoer i April for drøye kr 9000,- (en mellomlanding).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får fly t/r Hawaii med Continental fra Gardermoen på tilfeldig utvalgte datoer i April for drøye kr 9000,- (en mellomlanding).

Ikke i påskeuka (15-25 april) som er tidsrommet vi må reise i for å få det til å klaffe med jobben. Da ligger billettene på rundt 20.000 t/r for to pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ikke i påskeuka (15-25 april) som er tidsrommet vi må reise i for å få det til å klaffe med jobben. Da ligger billettene på rundt 20.000 t/r for to pers.

Fremdeles så er mitt tips å fikse litt på festbremsen og få fyren til å se litt av verden ;)

12 store penger hos KLM fra Oslo. Turer som kombinerer med hotell m.m. er ikke mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles så er mitt tips å fikse litt på festbremsen og få fyren til å se litt av verden ;)

12 store penger hos KLM fra Oslo. Turer som kombinerer med hotell m.m. er ikke mye dyrere.

Jeg vet, men det er jaggu ikke lett. :sukk: Jeg prøver virkelig så godt jeg kan, og med alle tilgjengelige midler. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

vi elsker Gran Canaria, og i oktober var vi på et fint hotell i Puerto Rico, som var rett ved siden av "stien" til Patalavaca og Arguineguin. Hver morgen var det hundrevis av mennesker som gikk tur forbi hotellet i begge retninger. Han kan gå, du kan sole deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi elsker Gran Canaria, og i oktober var vi på et fint hotell i Puerto Rico, som var rett ved siden av "stien" til Patalavaca og Arguineguin. Hver morgen var det hundrevis av mennesker som gikk tur forbi hotellet i begge retninger. Han kan gå, du kan sole deg:)

Vi har vært i Puerto Rico de 4 siste vinterne på rad, men har dette som en utvei dersom vi ikke finner noe annet sted å dra. Reiser vi dit kommer vi til å bo ved marinaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Puerto Rico de 4 siste vinterne på rad, men har dette som en utvei dersom vi ikke finner noe annet sted å dra. Reiser vi dit kommer vi til å bo ved marinaen. :)

der har vi også bodd:)

Endret av nihilisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...