Gjest Atacand Skrevet 19. oktober 2003 #1 Skrevet 19. oktober 2003 Jeg vil gjerne ha tips om Pc -spill,liker ikke sloss og krigspill.Jeg vil ha noe som går på kunnskap for å komme vidre.Jeg kan nevne Globetrotter og Backpacker som eksempel. Har dere tips til meg da ?
Loolaa Skrevet 19. oktober 2003 #2 Skrevet 19. oktober 2003 Myst og Timelapse!! Ingen slossing, kun gåter som skal løses for å komme videre. Det er også gøy med spill hvor du leker gud/allhersker, og skaper fornøyelsespark (Roller Coster) eller bygger hus og lager personligheter (Sims). loolaa
Crazee Skrevet 19. oktober 2003 #3 Skrevet 19. oktober 2003 Likar du eventyrspel? Av den gode gamle typen, med tekst? Prøv infocom sine spel eller spela frå Magnetic Scrolls Litt meir moderne har du Beneath a Steel Sky og Lure of the Temptress. Det einaste det kostar deg er litt tid til å lasta ned :-) Ja - og evt. telefonrekninga då...
blå Skrevet 19. oktober 2003 #4 Skrevet 19. oktober 2003 Jeg må igjen trekke frem Den lengste reisen og Monkey Island. Det er vel ikke akkurat kunnskapspill, men det er ikke noe slossing og kriging. Jeg syns de er veldig fine og morsomme, og kan anbefalles. Begge to er spill hvor du plukker ting og løser gåter for å komme vidre.
Gjest Lea Skrevet 19. oktober 2003 #5 Skrevet 19. oktober 2003 Når du kjøper litt eldre spill, så pass på å sjekke om de kan spilles på PC-en din. Mange eldre spille går ikke an å spille på XP og W2K. Er du usikker, så spør betjeningen i butikken om de vet..
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #6 Skrevet 19. oktober 2003 Jeg liker Anno 1503 veldig godt, og også den eldre versonen Anno 1602. Der du skal bygge opp et helt samfunn fra bunnen av.
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #7 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg legger bare igjen ett lite tips til Blå jeg :D Hvis du liker den lengste reisen, må du absolutt løpe til nærmeste spill-butikk for å kjøpe deg: Cyberia!!! Jeg har spilt begge 2, og mener uten det miste tvil at det er ett bedre spill i samme gata som DLR. Last ned en demo først, men løp så til butikken. Kos deg/dere med et nydelig adventure spill.
blå Skrevet 21. oktober 2003 #8 Skrevet 21. oktober 2003 Jeg takker gjest for at han/hun tipser meg. Men jeg må spørre litt også: Er det samme typen spill? plukk med deg saker og løs gåter? Er det likt MYST? Må bare høre litt, for jeg er virkelig interesert i å finne meg et nytt spill å bli hekat på.
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #9 Skrevet 23. oktober 2003 Heisann Blå:-) Dette er gjest *s* igjen. Jada, det er samme type spill. Man skal reise til en litt rar verden, og vandre rundt på forskjellige steder, finne forskjellige ting, og kombinere informasjon med de tingene man kan finne for å finne ut hvorfor ting er som de er. Jeg syns nok det ligner mer på DLR (Den lengste reisen) enn på MYST siden DLR tross alt har en glidende grafikk, og er av nyere dato. Men som jeg tidligere har sakt syns jeg Cyberia er ett bedre spill enn DLR, og jeg er sikker på at det faller i smak.
blå Skrevet 23. oktober 2003 #10 Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har lastet ned en demo verson av Syberia, og det virket ganske kult. Tror nok det er et spill jeg kommer til å få tak i.
Kalas Skrevet 23. oktober 2003 #11 Skrevet 23. oktober 2003 Jeg syntes Syberia var ganske stemningsfullt, men altfor kort og lett. Likte Den lengste reisen bedre, selv om dialogene var ultralange. Men for all del, det utkommer jo ikke så mange adventurespill av den gode, gamle sorten for tiden, så...
Gjest blå uinnlogget Skrevet 27. oktober 2003 #12 Skrevet 27. oktober 2003 Nå har jeg fått tak i syberia. Men jeg lurer, finnes det både 1 og 2? Noen som vet?
Gjest Embla s Skrevet 27. oktober 2003 #13 Skrevet 27. oktober 2003 Sims og SimCity er morsomme pc spill :D (også syns jeg absolutt du bør prøve Civ., selv om det er tendens til litt krig her og der...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå