Gå til innhold

Ned-i-vekt dagboken


Cleopatrah

Anbefalte innlegg

Velkommen til meg om min venninnes slankedagbok! Jeg ville i utgangspunktet ha en "kostholdsdagbok", og treningsdagbok blir litt ute av fokus da vi skal fokusere på kosthold for å gå ned i vekt.

Metode: I følge helsetilsynets anbefalninger. DVS. Ingen lavkarbo, dietter eller annet. Men kun bevisstgjøring på hva man putter i munnen for ønskelig en varig kostholdsendring. Start 01.01.2011.

Dette innebærer:

- Lite eller ingen ferdigmat

- Mindre sukker

- Mindre fett

- Mere grønt

- Porsjonsstørrelse

Så.. la oss starte :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først om meg: Jeg er 26 år, samboer, ingen barn.

Mål: Ned til 60 KG.

I går 01.01.2011 viste vekten følgende før frokost, med lette klær:

67,3 KG. Har slik vekt som viser fett % og muskelmasse også, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på den.. viser litt varierende tall på flere forsøk, men vekttallet stemmer bra hele tiden. Kan ta med at fett% var 24,8% , og muskel 13.0% da jeg trener litt for å prøve øke muskelmasse.

Mine store utfordringer:

- Sjokolade etter middag, nam nam

- Snokling ppå kveldstid som følge av kjedsomhet eller annet frustrasjon

- Den sinnsykt gode fredagspilsen, med selvskreven chips og nøtter som tilbehør.

- Samboer er nesten undervektig og trenger mye mat og er veldig glad i mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 26 år å er forlova,har 2 barn :)

mål: ca ned til 68 kg.

veier ca nå 87. så fikk jeg mitt 2 barn for 3 mnd siden... gått ned 14 kg til nå..

Mine store utfordringer:

- spise mindre å ikke for 2 lenger :P

- hmmm hva skal jeg si...er rett å slett å spise mindre til middager å drikke brus,kaker etc når jeg er borte.

- å drikke masse vann.

- byne å trene,føler det går litt til dundas når man har en liten enn.

Endret av sessy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

koslig at du fikk postet i tråden snuppa :)

Nå har det gått to dager. Det har gått i brødskiver, kylling, salat og fetaost.. og dressing da.. den ene dagen. Så da følte jeg kalorinivået gikk opp i opp. I går derimot så tror jeg det ble underskudd. Har unnet meg en ferrero roche sjokolade og en konfekt på jobben.. det er så deilig når man faktisk ikke setter frem og bare kan spise uhemmet.. smaker mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- byne å trene,føler det går litt til dundas når man har en liten enn.

I know.. Men tenk langsiktig, våren og sommeren er jo en herlig tid å gå lange turer med barnevognen.. Bra for deg, bra for K.D :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte dagen med 1 1/2 brødskive, bare vann før middag (liten porsjon pasta) , deretter 3 klementiner, noen nøtter, og en pære. Til kvelds 2 brødskiver grovt brød med magert pålegg og 1 bolle fitness.... og nå endte jeg dagen med en remse sjokolade =/

Har følt sukkersug i hele dag og gav etter til slutt..

Sessy: Vet du har ditt å stri med nå, så begynn å post senere :)

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja :) jeg gledder meg til sommern osv..mulighetene er større da :)

+ da spiser man mer frukt å sundt..blir ikke så mye mat pga varme :) noe is da men :/ :P

i dag har jeg bynt med ikke noe mat :/ har ikke hatt tid..driver med husarbe pga no bursdagsbesøk i dag :)men skal sette meg ned med 2 brødskiver med ost å eple på :)

Endret av sessy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja :) jeg gledder meg til sommern osv..mulighetene er større da :)

+ da spiser man mer frukt å sundt..blir ikke så mye mat pga varme :) noe is da men :/ :P

i dag har jeg bynt med ikke noe mat :/ har ikke hatt tid..driver med husarbe pga no bursdagsbesøk i dag :)men skal sette meg ned med 2 brødskiver med ost å eple på :)

Høres bra ut snuppa..

I dag for min del:

Fitnessbalnding til frokost

2 brødskiber med ost og appelsinmermelade med 1 glass ekstralett melk til

Middag: Svin, indrefilet, ca 75 G, pluss grønnsaker og 2 små mandelpoteter

Snack tilkvelds: ca 180 G Nøtter og 2 lite øl (Har fri så tok meg friheten :P)

Så nå er det snart natta.. sulten, men skal prøve å ikke stappe i meg så mye mer..:P

Ble litt nattmat, 2 brødskiver med gulost..:P

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg eti litt :) ble 3 brødskiver med skinke å ost, inn i stekovna til frokost:/ men godt :) så drikker jeg endel vann..

til middag ble det wok m svinefile :) gubbens spesial med nudler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes bra ut, gubbens spesial, hehe.

Vel i går for min del så ble det en brødskive til frokost, 2 mandariner og 1 pære som mellommåltid. Deretter middag med kylling tika masala, med litt ris og masse salat.

Men.. som kom kvelden og jeg spiste nøtter til mellommåltid, ble sulten igjen og spiste 2 brødskiver med ost + 6 siste rutene med sjokolade i skapet her :s

I dag måtte jeg på ekstra vakt på jobben så ble fitness før jobb, 2 brødskiver på jobben, så insisterte gubben på peppespizza take away etter gjentatt indoktinering på TV nå.. Haff =/ Nå er jeg ihvertfall mett etter 3 store biter.. (Og har litt dårlig samvittighet)

Vel vel, det var jævla godt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akutte smerter og var sengeliggende halve lørdag og sliten søndag.. da ble det IKKE mye slankemat på lille meg gitt.

Ikke mer å si en at det ble kaloriOVERSKUDD både lørdag og søndag.

I dag: Fitness til frokost og to brødskiver ved 10 tiden.

2 brødskiver til ved lunch.

Indrefilet og masse grønnsaker, med 3 mandelpoteter og bearnaisesaus(ikke så mye av den) :P

Vært på afrodance på treninga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til -opp i veky dagboken- hahaha, vel..

I dag veide jeg meg igjen.

Sist (1. Jan) Nå (11. Jan)

Vekt 67,3 KG Vekt 67.7 KG

Muskler 13 % Muskler 13 %

Fett 24,8 % Fett 24,8 %

Bein 16,4 % Bein 16.4 %

Det er jo ikke rart jeg har gått opp i vekt, siden jeg har skeiet ut såpass i helgen, dumme helgen som var :(

Vel, i dag begynner håndballtreningene igjen så kanskje det setter fart på ting (Om jeg opprettholder kostholdet....)

Mat i dag: Frokost: 1 brødskive med gulost, 1 glass xtra lett melk (har hatt fri så spiste derfor ikke før middag som var 2 poteter, 1 innbakt rødspette, masse grønnsaker + litt fett (vita hjertego') :)

3 sjokoladebiter til dessert. 2 klementiner, blir nok en matbit når jeg kommer hjem fra håndballen å tenker jeg.

Du da Sessygurl? :)

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...