Gjest Dizzy Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei! Jeg har siden i sommer gått på antidepressiva Fontex mot bulimi. Jeg har gradvis i løpet av en 3 måneders periode økt opp til maksgrensen (60 mg), og fortsatt der i et par måneder. Nå rett før jul kom jeg inn i en veldig dårlig periode, som endte med at jeg sluttet brått med å ta de, etter å ha tatt de litt av og på i to-tre uker, alt ettersom om jeg hadde en god eller dårlig dag. (ikke spør hvorfor jeg valgte å slutte, hodet mitt har mange rare tanker som krangler med fornuften ) Etter at jeg sluttet har jeg begynt å få en slik merkelig svimmel følelse. Det kom sakte med bare et par "anfall" om dagen, men etter et par uker skjedde det mange ganger daglig. Disse "anfallene" er små bølger av svimmelhet som var i mindre enn ett sekund, og kjennes ut som, ja en bølge av svimmelhet som farer gjennom kroppen. Akkurat som om alt blodet tappes fra hodet i løpet av et sekund. Kjennes ut som om jeg skal kollapse, men så varer det akkurat kort nok til at jeg klarer å forholde meg normalt. Av og til kjennes det mest i kroppen, men av og til i de litt lengre anfallene kan en følelse av nummenhet og lite kontakt med bena sitte igjen. Jeg lurer derfor på om dette kan ha en sammenheng med at jeg sluttet brått på antidepressiva, ettersom jeg vil tro at anfallene begynte sånn ca. rundt den tiden jeg begynte å tulle med doseringene...Selv om jeg ikke kan være helt sikker ettersom anfallene i begynnelsen var såpass sporadiske at jeg ikke tenkte over dem (spisingen min går jo opp og ned, noe jeg først la som grunn, men som jeg nå har funnet ut er helt uavhengig. Anfallene varierer i hyppighet og antall fra dag til dag, uavhengig om jeg har spist lite, mye eller ingenting.) Et annet spørsmål er også hvilke konkrete bivirkninger man kan få av å slutte og starte brått på antidepressive. Vet jo dette er kjemikalier som tukler med hjernen, og at alle reagerer forskjellig, men er det noen kjente bivirkninger? Jeg har bestemt meg for å begynne på dem igjen på mandag 03.01, men lurer at på om jeg skal begynne rett på maksdose igjen, eller om jeg skal trappe sakte opp. Jeg orker ikke trappe opp over en periode på to måneder slik man egentlig skal, men tenker mer to uker eller noe. Vil man også få en sterkere effekt av å begynne rett på maks dose? Tusen takk til dem som tar seg bryet å lese alt dette, jeg trenger virkelig svar! Hilsen svimmel jente, 19. Og forresten, helst ikke bare steng tråde fordi den har med spiseforstyrrelser og "misbruk" av medisiner å gjøre. Jeg får hjelp så det er ikke problemet, men av og til trenger jeg å snakke med andre folk, spesielt med folk med egne erfaringer etc.
Gjest Tove Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Anbefaler deg på det sterkeste og snakke med legen ang dosen på tablettene i stedet for synsing av andre her. Har selv gått på Cipralex, ikke så høg dose så deg. MEN når du slutter brått kan en del ubehagelige bivirkninger oppstå. Det er derfor viktig at en trapper gradvis ned i samråd med legen. Du bør kontakte legen i morgen den dag. Ingen her har kompetanse til og anbefale hvordan dosen din skal økes/trappes ned, eller hvordan kroppen DIN vil reagere på økning igjen.
Mubba Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Ring legen din i morgen tidlig. Du må hvertfall ikke finne på å starte med maksdose igjen uten at det er avtalt med legen. Det er jo en grunn til at du har brukt 3 mnd for å øke til maksdosen. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå