Frufly Skrevet 22. september 2011 #681 Del Skrevet 22. september 2011 GOD TUR!! Kos dere en helg haug Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. september 2011 #682 Del Skrevet 22. september 2011 God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. september 2011 #683 Del Skrevet 22. september 2011 god tur, have loooots of fun!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. september 2011 Forfatter #684 Del Skrevet 22. september 2011 Hei søtinger! Takk for alle ønsker om god tur Er trøtt som en strømpe, bare raskt innom for å si at på toppen av all reisefeberen skal jeg på intervju i morgen, + at jeg kanskje har et annet jobbtilbud om ikke så lenge også Wish me luck! Skal prøve å oppdatere her i morgen ettermiddag etter intervjuet før vi må fyke til flyplassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 22. september 2011 #685 Del Skrevet 22. september 2011 Oj, så spennende! Masse masse lykke til med intervju, og god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. september 2011 #686 Del Skrevet 22. september 2011 Lykke til på intervjuet i morgen! Og goooood tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. september 2011 #687 Del Skrevet 22. september 2011 Skal si det er action hos deg for tida Lykke til med intervjunerver og reisefeber! Tror jeg hadde slitt med å sove i natt om jeg hadde vært i dine sko, men krysser fingrene for at du får sovet godt før den store dagen i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 23. september 2011 #688 Del Skrevet 23. september 2011 Oisann! Intervju før avreise Så spennende! Lykke til på intervjuet og ha en riktig flott tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redstar Skrevet 23. september 2011 #689 Del Skrevet 23. september 2011 Håper du får en super tur, kos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 2. oktober 2011 #690 Del Skrevet 2. oktober 2011 Nå har du vært borte en uke allerede! Er så spent på å høre om turen når du kommer hjem, og ikke minst om dere fikk sneket dere til litt som kanskje har ledet til en spire Håper uansett dere koser dere maks! For en opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #691 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei alle sammen! Superkjapt innom nå for å fortelle at jeg er hjemme igjen, og at: 1) det ble ikke noen Argentina-baby heller 2) jeg fikk jobben og begynner i ny jobb i morgen! Ellers greide jeg å pådra meg en skikkelig forkjølelse siste dagen og kom hjem med 38,7 i feber i går, frøs sånn på flyet at jeg hakket tenner Er nesten feberfri i dag, så satser på at det går bra på jobb i morgen Mer om den fantastiske ferien og ny jobb i morgen Da må jeg også få tatt meg en ordentlig dagbokrunde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. oktober 2011 #692 Del Skrevet 12. oktober 2011 Gratulerer med jobben! Begynner du allerede i morgen, eller er det en annen jobb? Synd at det ikke ble noen baby denne måneden heller. Gleder meg til å høre mer om turen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. oktober 2011 #693 Del Skrevet 12. oktober 2011 Velkommen hjem! Blir spennende å høre om turen! God bedring og lykke til i ny jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 12. oktober 2011 #694 Del Skrevet 12. oktober 2011 Velkommen hjem! Gleder meg masse til å høre om turen din!! Håper på noen bilder etterhvert også...? Og: gratulerer så mye med ny jobb! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 12. oktober 2011 #695 Del Skrevet 12. oktober 2011 Velkommen hjem Gleder meg til å høre hvordan turen har vært! Så gøy med jobb, grattis!! Good bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 12. oktober 2011 #696 Del Skrevet 12. oktober 2011 Velkommen hjem og gratulerer med ny jobb! Hurra! Koselig å ha deg tilbake altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 13. oktober 2011 #697 Del Skrevet 13. oktober 2011 Velkommen hjem og gratulerer så mye med ny job!! for ingen Argentinababy heller, men look on the bright side: er jo en fordel å ikke skulle slite med første trimesters kvalme og trøtthet midt oppi ny jobb Gleder meg til å høre mer og se bilder etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. oktober 2011 #698 Del Skrevet 13. oktober 2011 Velkommen hjem Og gratulerer så mye med ny jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #699 Del Skrevet 15. oktober 2011 Takk, skjønningene! Jeg begynte i ny jobb på onsdag og stortrives. For dere som har meg på FB så står det på profilen min hvor jeg jobber Virker som varierte og utfordrende arbeidsoppgaver samt hyggelige og morsomme kollegaer, så foreløpig er jeg veldig fornøyd Jeg skulle liksom skrevet her mye før, men onsdag kveld ble det plutselig til at jeg måtte hjelpe mannens bror med en oppgave på studiene, og så gikk vi en tur i nærområdet, så da var den kvelden gått... Torsdag var det middag hos svigers for å fortelle om turen ++, og i går jobbet jeg lenge og så var det rett på teateret, så dagene har flydd... Turen var helt fantastisk!! Argentina kan anbefales Høres litt pompøst ut, men tror faktisk jeg har lagt igjen litt av hjertet mitt der nede De første dagene der nede gikk med til å utforske Buenos Aires. Den er stor, støyende og til dels skitten, men du blir glad i stedet likevel! Hvis man går i de fine bydelene som Recoleta og Palermo minner det litt om Paris og andre store europeiske byer... Vi bodde rett ved kongressen, som var kjempefin. Shopping i trendy Palermo Viejo kan anbefales! Masse kule argentinske designbutikker, og en del av det er ikke en gang spesielt dyrt! Ellers var vi på trommeshow, Katy Perry-konsert, tangokurs, en del bra utesteder m.m. Vi spiste også lunsj på den eldste eksisterende cafeen i BA, fra 1800-tallet en gang. Etter nesten en uke i BA dro vi til Iguazu. Vi bodde på den argentinske siden av fossefallene. Iguazu må være noe av det fineste jeg har sett noengang! Lørdagen regnet det, så da var vi på dagstur til Paraguay (ikke noe verdt å se der, men litt kult å si at man har vært der ). Søndagen var det heldigvis fint, og vi dro på argentinsk side av nasjonalparken. Det var fantastisk å se fossefallene i strålende sol, med regnbuer og sommerfugler rundt! Vi så også andre dyr som apekatter, coati (ligner vaskebjørn), dådyr m.m. Vi tok også båt helt inn under fossefallene. Vi ble dyvåte, men det var utrolig gøy! Mandagen var vi på brasiliansk side, hvor det ikke er like mye å se og gjøre, men man kommer tett inn på fossefallene fra nedsiden. Etter Iguazu var vi noen dager i Uruguay. Den lille byen Colonia var veldig koselig, som en liten kardemommeby. Da vi kom tilbake til BA var det duket for VM-kvalikk Argentina-Chile. Sikkert 50-60 000 tilskuere på Estadion Monumental (River Plate stadium), og fantastisk stemning! Det viste seg at vi hadde fått billetter med den aller mest hardcore fansen! Men jeg følte meg ikke redd, det var bare utrolig bra stemning! Trommer og sang hele veien... I tillegg var det sikkert 5% jenter der, og vi var de eneste blonde, så vi fikk så mye oppmerksomhet at man skulle tro vi var kjendiser Til og med mannen min fikk oppmerksomhet og skulle bli tatt bilde av De siste dagene i BA gikk med til å shoppe det vi ikke hadde fått shoppet enda, gå på cafe og bare kose oss Vi har forresten også spist biff på verdens beste biffrestaurant Og det er ganske billig der nede også, mat og drikke koster gjerne en tredjedel av hjemme og vi kunne betale 300 norske kroner for å ha privatsjåfør hele dagen! Baksiden av dette er selvfølgelig at det er en god del fattigdom... Vi var ikke i nærheten av de verste strøkene, men vi så en del barn som gikk alene gatelangs, og det stakk i hjertet! Var litt i tvil om det var riktig å gi de penger, i følge min søster hadde mange av de en mann som tok greit nok vare på dem, ga dem et sted å sove og litt mat, men som tok pengene deres, men hendte jeg ga dem litt penger likevel... Vi hadde også med oss klær og diverse ting ned som vi ga til veldedighet... Kunne tenke meg å dra ned senere og jobbe frivillig, vi får se om vi kan få det til noen gang... Jeg og min søster var litt lei oss da vi skulle dra og hun skulle bli igjen, og da sa taxisjåføren, som egentlig ikke kunne engelsk: Don't cry for me Argentina!" Men som sagt: Alt i alt en fantastisk tur, og vi har sett og opplevd så mye! Hørte en del rare historier om ran og andre ting som hadde skjedd folk der nede, men vi følte oss aldri utrygge... Nå var vi stort sett fire sammen og gikk uten synlige verdisaker da. Kribler allerede i fingrene etter å dra tilbake en dag! Vanskelig å skrive reisereferat, kunne sikkert skrevet enda mer, og føler ikke jeg har fått helt frem akkurat hvor fantastisk vi har hatt det! Men hvis dere har giddet å lese alt babbelet mitt så har dere i allefall fått et innblikk Det ble faktisk tid til litt rundt EL også, men jeg begynte å spotte allerede halvannen uke etter, og TR kom selvfølgelig for fullt da vi skulle reise hjem Er ikke så glad i henne lengre altså Ha en fin lørdag, dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 15. oktober 2011 #700 Del Skrevet 15. oktober 2011 Høres ut som en virkelig fantastisk reise!! Masse flott dere har fått sett, spist godt, shoppet - my kind of vacation! Blir det bilder? Skjønner godt at du ikke er glad i TR Håper du har en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå