Gå til innhold

Jeg begynte på p-ring i dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag begynte jeg på NuvaRing etter ca 1,5 år uten hormoner. Jeg kuttet ut hormonene helt fordi jeg ble så humørsyk av de. Jeg var depressiv, og jeg kranglet MYE med samboer. Vi gjorde det slutt i en periode, og jeg var veldig i tvil på forholdet vårt.

Jeg sluttet på hormonene. I denne perioden har vi selvsagt kranglet, men jeg har ikke vært i nærheten av å tenke "Dette orker jeg ikke mer". Før i dag. Nøyaktig samme dag som jeg begynte på NuvaRing. Jeg orker ikke tanken på å fortsette forholdet. Han er egoistisk. Han er ikke klar for barn, og ser ikke poenget med å gifte seg, og IDAG ble det et uutholdelig problem.

Det er gynekologen som har sagt at jeg skal prøve det. Siden jeg har ustabil syklus. Jeg sa at jeg var skeptisk siden jeg ble så humørsyk. Han sa jeg burde prøve det likevel. Minst 3 måneder.

Herregud. Hvor er vi om 3 måneder, når ting er så jævlig etter bare en dag?? Jeg elsker han jo. Han er en veldig flott fyr. Men nå føler jeg plutselig at vi ikke passer sammen mer.

JEG HATER KROPPEN MIN, OG HORMONENE JEG MÅ PUTTE I MEG!!!!!

*WRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL*

(måtte bare få det ut)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får du behandlig for å kamuflere symptomene og ikke se på grunnårsaken? For det som skjer nå er i praksis at du går fra ustabil syklus, til ingen syklus. Syklus på hormonprevensjon er ingen ekte syklus med eggløsning, oppbyggning av slimhinne, og bløding, det er kun en fremprovosert blødning hver 4 uke.

Jeg hadde byttet gynekolog på flekken med mindre han hadde en svært god forklaring på hvorfor dette ble ansett som relevant.

Skrevet

Burde nok opplyst om det med en gang. Årsaken til dette er at jeg har PCO og jeg skal prøve hormoner for å stabilisere syklusen...

Skrevet

Ah, diane er mer vanlig der, så jeg tenkte rett og slett ikke på at p-ring kanskje ble brukt.

Håper det går seg til for deg, eller at du har nytte av metrofomin eller andre midler som kan være mildere for humøret.

(Men om det ikke er umiddelbare barneplaner på gang kan det være at det er like greit å hoppe over flere år med hormonbehandling, og kun ta eggløsningsstimulerende når det blir aktuelt. Om du ikke er registrert der allerede, PCO forumet på snartgravid var etter det jeg kan huske svært informativt)

Gjest Trille
Skrevet

Gikk ikke det litt fort!?

Sikker på at ikke det er mer tankestyrt enn hormonelt?

Det sies vel også at nuvaring/p-ring kun skal virke lokalt og at det derfor ikke vil påvirke humør etc. Mitt eneste problem da jeg gikk på p-ringen var at jeg fikk mye soppinfeksjoner ( ikke spes festlig nei...) men ikke humørsvingninger.....

• Liker 2
Skrevet

Jeg har selv brukt nuvaring, fikk litt bivirkninger etter en tids bruk.

Men at du samme dag som du setter den inn skal få som bivikning at du ikke lenger tåler typen din tror jeg ikke stemmer. Det kommer nok av andre ting.

Det tar jo en uke før ringen er sikker prevensjon, da tar det jo gjerne litt tid før eventuelle bivirkninger kommer og.

• Liker 2
Gjest Fikira
Skrevet

Dette syns jeg også høres mer psykisk ut enn at det er direkte årsak av p-ring etter mindre enn en dag.

• Liker 2
Skrevet

Takker for svar! Mye mulig at det er psykisk, men det var bare et sykt merkelig tidspunkt! Jeg satte inn ringen kvelden før, så det var etter at det hadde sittet inne en dag at jeg begynte å bli grinete og sånn. Mye mulig det er redselen for at jeg skal bli slik som gjør at jeg var så voldsomt lei. Samtidig har jeg jo mensen nå, så det kan hende det var litt kombinasjonen av alt som gjorde at jeg fikk nok. I dag har jeg vært mye bedre, og er plutselig forelsket igjen! Merkelige greier!

Gjest Fikira
Skrevet

Når man forventer noe sterkt nok, så har man en tendens til å oppfylle det selv. Menneskehjernen er litt sær til tider. Fint å høre at du har det bedre hvertfall =)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...