Gå til innhold

Treningsdagbok = motivasjon


Allimac

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser at jeg bør opprette en treningsdagbok for min egen del, slik at jeg ikke "sluntrer" unna, unngår å trene, og at treningen blir usystematisk.¨

Jeg har i alle år, trent en del pr uke, men med fulltidsjobb, og videreutdanning ved siden av har det ikke vært lett å holde motivasjonen oppe etter en lang dag på jobb.

Derfor har jeg funnet ut at jeg for min egen del skal ha en treningsdagbok på nett, da jeg vet at dette vil være motivasjonsfaktor før, under og etter trening, fordi jeg må skrive ned nøyaktig det jeg har gjort.

Pulsklokka ligger godt gjemt hjemme her et sted, så den får komme tilbake slik at trenignen blir så systematisk som mulig :)

Jeg har ikke laget det nye progammet klart, men jeg vil ha minst to styrkeøkter i uka, og alltid en 4x4 løping, og håper på en rolig, lang økt... Dette vil jeg få på plass i løpet av morgendagen. Slik det ser ut nå blir det start på mandag, ny jobb, nytt år og nye muligheter:)

Håper flere starter det nye året på en god måte.

Jeg har ikke konkret mål for øyeblikket, men å kunne løpe lenger på samme farten på tredemølla osv + å bli sterkere er de generelle målene...Når det gjelder kosthold blir nok målet kun å la være å spise godteri i uka, og spise grovt brød osv slik jeg alltid har gjort.. Ikke så veldig glad i grønnsaker og frukt, dessverre, så hvis noen har noen gode innspill på det området så si i fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg i gang, og allerede under treningen var det at jeg måtte skrive dette nå motivasjon :)Jeg skal ikke spise godteri man-tors, men blir nok litte både fre og lør....

Mandag 3. jan 2011

10 min rolig jogging i 9.0km/t fart

4x4 min intervall på 12,5 km/t fart med 2,5 min pause

10 min rolig styrke mage-uten vekter. Må finne noen flere, nye øvelser til neste økt uten vekter.

Godteri: nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...