Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen førskolelærere, eller noen som er i førskolelærer utdanning, som kan fortelle meg litt om studiet? :)

Blir ferdig med videregående til våren, og lurer på å bli førskolelærer.

Er studiet vanskelig, er det mye innleveringer osv? Hvilke personlighetstrekk bør man ha for å bli førskolelærer? Og lurer spesielt på hvordan selve studiet foregår, går ut på osv.

Setter stooor pris på det om noen ville svare meg :)

Skrevet

Jeg studerer førskolelærer ved Høyskolen i Volda. Her har vi fagene forming, fysisk fostring, musikk, rle og pedagogikk første året. andre året er det drama, norsk, matte, naturfag og pedagogikk. siste året er det pedagogikk ogsamfunnsfag, også kan man fordype seg i enten drama-forming-musikk, organisasjon og ledelse, utefag eller estetiske fag.

studiet er ikke spesielt vanskelig. Så lenge man møter opp til forelesninger og er litt motivert til å lese på egen hånd burde det gå greit:) 3-4 innleveringer hvert semester. Noen i grupper og noen individuellt. Det er eksamen i hvert enkelt fag.

Praksis i barnehage alle tre årene, hvor man får øvd seg på å være leder, skrive planer osv.

Først og fremst må man like barn. man burde være kreativ, barnslig, positiv, omsorgsfull, empatisk og ha evne til å se det enkelte barnet.

Håper det hjalp deg litt:)

AnonymBruker
Skrevet

Hjalp mye :) Tusen takk!

Har vurdert Volda faktisk, alle sier det er så bra studiemiljø osv. :)

Skrevet

Ja, studentmiljøet er kjempebra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...