Gå til innhold

Snuppa

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser at veldig mange jenter og godt voksne kvinner på facebook bruker utrrykket "Snuppa" om hverandre. Eller enda verre, "Snuppelure". For meg virker det veldig rart å bruke det navnet om andre jenter. Er det bare meg som ser på det som flørtende? Men har aldri sett noen menn bruke det, mulig bortset fra Donald Duck om Dolly. Men jeg ville ikke likt å bli kalt Snuppa av andre jenter. Hva mener man egentlig med et sånt uttrykk? Og er ikke egentlig en snuppe en småjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men har aldri sett noen menn bruke det, mulig bortset fra Donald Duck om Dolly.

Siden vi er på språkforumet iler jeg til med å forsikre om at jeg selvsagt mente "bortsett" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker snuppa og snuppelura om en liten jente, feks et tantebarn, så for min del passer det seg ikke å kalle en voksen jente for snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke snuppa om andre jenter, selv om jeg er bifil. Eneste jeg kaller snupper er småjenter i barnehagealder. Og den eneste som for kalle meg snuppe er kjæresten, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søta er det også mange som bruker. Men kun jenter om jenter. Og det er ikke lesbene på lista som bruker det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Søta er det også mange som bruker. Men kun jenter om jenter. Og det er ikke lesbene på lista som bruker det :sjenert:

Er det på facebook du mener, eller i sin alminnelighet? Jeg får rett som det er meldinger og brev på datingkanaler av typen "hei søta", "hei sexy" osv. av menn i varierende alder :fnise: .

PS. Ikke meningen å avspore tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så hvis en mann kaller ei venninne for snuppa, så er ikke det bare vennskapelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg kvalifisert til å svare :)

Snuppa bruker jeg om småjenter, men blir også kalt de av bestevenninnen min (og ja, vi er hetro begge to!). Anser det for å være et kjælenavn.

Hvis menn kaller meg for det i jobbsammenheng, så pleier jeg å anklage dem for å ta i bruk hersketeknikker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...