Gå til innhold

erfaring med brudekjole fra ebay

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har jo sikkert vært mange tråder om dette før, men jeg har da altså vurdert å kjøpe kjole fra kinesisk selger på ebay.

var inne på finn, og da så jeg en person som skulle selge kjolen(ubrukt) - og jeg forstår jo hvorfor....

dennekjolen er satt opp som en "bestselger" på ebay, og jeg har derfor algt merke til den. Og bildet av kjolen i virkeligheten er ganske annerledes - og minte litt om "dårlig" håndverk. Stroppene satt helt rart på(og feil ifht bildet) - og snittet generelt var bare annerledes og så rart ut.

Veldig avvikende fra bildet synes jeg.

Så da ble jeg jo litt i tvil......blir jo litt over tusen kr i søpla hvis man ikke er fornøyd :/

Hvilke erfaringer har dere? var den som på bildet? (og legg gjerne ved navn på selger)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble veldig fornøyd med min. Selvsagt er det en sjanse man må ta, men jeg bruker heller aldri mer enn jeg har råd til å tape. Nå sier ikke jeg at 1000 kr (som jeg betalte) er lite penger, men jeg syntes det var verdt å ta den risken.

Uansett, kjolen var helt nydelig. Litt annerledes var den fra bildet, men det var ikke mye. Den var faktisk finere etter mitt skjønn, så jeg ble veldig fornøyd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg ble veldig fornøyd med min. Selvsagt er det en sjanse man må ta, men jeg bruker heller aldri mer enn jeg har råd til å tape. Nå sier ikke jeg at 1000 kr (som jeg betalte) er lite penger, men jeg syntes det var verdt å ta den risken.

Uansett, kjolen var helt nydelig. Litt annerledes var den fra bildet, men det var ikke mye. Den var faktisk finere etter mitt skjønn, så jeg ble veldig fornøyd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Signerer denne.

Elsker brudekjolen min, og er veldig glad for at jeg valgte å kjøpe den fra ebay :)

Men så passet jeg på at de hadde veldig god og mange feedback, så jeg vet at kjolen ble bra.

Skrevet

Signerer denne.

Elsker brudekjolen min, og er veldig glad for at jeg valgte å kjøpe den fra ebay :)

Men så passet jeg på at de hadde veldig god og mange feedback, så jeg vet at kjolen ble bra.

Et viktig punkt du kommer med her. Jeg brukte en selger med veldig god feedback, og det er svært viktig å sjekke ut dette før man kjøper.

mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ja, be alltid om å få tilsendt bilder av tidligere kjoler hvis de har sydd den før. Det kan hende du burde velge en annen selger enn den du har sett nå siden du opplever så store forskjeller.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, be alltid om å få tilsendt bilder av tidligere kjoler hvis de har sydd den før. Det kan hende du burde velge en annen selger enn den du har sett nå siden du opplever så store forskjeller.

Ah, be om bilder ja :) det har jeg faktisk ikke tenkt på.....skal definitivt gjøre det.

Har sett en brudekjole live i bryllup, og den så helt ærlig ikke bra ut overhodet(selv etter masse korreksjon) - men, bruden hadde valgt helt feil snitt til kroppsform - og en som behøver meget høy kvalitet for å se bra ut.

AnonymBruker
Skrevet

OK, oppdatering:

fikk svar at de ikke hadde bilde.....

da er det et stort nei til å bestille fra den selgeren? vil jo ikke bestille kjolen om den ikke er sydd før heller..

Skrevet (endret)

Hvis den selgeren hadde et bilde fra før som viste et dårlig resultat hadde jeg funnet en annen selger. Kan du ikke linke til selgeren/kjolen så kan vi hjelpe deg med vurderingen?

Endret av Sunshine
AnonymBruker
Skrevet

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270646753109&ssPageName=STRK:MESINDXX:IT

her er bildet av kjolen til selger.

kan ikke se at den har fått tilbakemeldinger av andre(kanskje ingen som har bestilt?)

Ser at et par av de negative/nøytrale tilbameldingene faktisk er på akkurat den kjolen jeg så på finn..- i tillegg stod det på en av de positive tilbakemeldingene at "ikke som på bildet, og fikk refundering - men bare hvis jeg gav 5 stjerners tilbakemelding"....??

Skrevet

Jeg kjøpte min kjole på Ebay og er kjempefornøyd. Jeg sjekket feedbacken til selgeren som flere nevner at du må.

I tillegg så ønsket jeg et par forandringer på kjolen de solgte. Jeg sendte derfor mail til selger hvor jeg spurte om de forskjellige forandringene jeg ønsket var mulige og om det ville koste veldig mye mer å få det gjort. Selger svarte og kom bl.a. med forslag som gjorde mine ideer bedre. Fikk derfor inntrykk av at selger var seriøs og at man ikke hadde noe å tape. :)

Skrevet

Ser at et par av de negative/nøytrale tilbameldingene faktisk er på akkurat den kjolen jeg så på finn..- i tillegg stod det på en av de positive tilbakemeldingene at "ikke som på bildet, og fikk refundering - men bare hvis jeg gav 5 stjerners tilbakemelding"....??

Da hadde jeg styrt unna. Det er forsåvidt ingen dyr kjole så det er jo en risiko du kan vurdere å ta, men jeg ville heller lett etter andre selgere, evt sendt bilde av kjolen til JKdress og få de til å sy den.

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til denne selgeren. Mye av feedbacken de har fått er også på andre ting, som armbånd o.l., ikke bare kjoler. Så prøv noen andre.

AnonymBruker
Skrevet

De hadde ikke sydd spesielt mange heller så jeg..

men, har jo lest her inne om landy bridal, da? de har sydd over 2000 - og veldig få negative/nøytrale tilbakemeldinger....

jeg innbiller meg at hvis man velger noe klassisk og rent uten for mye detaljer og vanskelige snitt så er sjangsen større for å få bra resultat?

går meg helt vill i denne kjole-jungelen, vil ikke ha noe typisk prinsesse - skal være nogenlunde behagelig og passe en eplefasong...

er ikke så mange av de kjolemodellene som er normalt slanke uten store pupper med en liten kosemage hehe....

prøver å unngå alt som føles som spandex rundt magen, men kan se ut som om de fleste brudekjolene er slik :fnise:

Skrevet

Jeg kjøpte kjole på ebay, fra en kinesisk selger. Jeg ble veldig skuffet. Var virkelig ikke et stoff jeg forbinder med brudekjoler i det hele tatt. Var ikke noen flere lag med skjørt inne i kjolen heller, og den var heelt formløs. Slepet som så så vakkert ut på bildet, var ikke det i virkligheten. Ble litt bedre da jeg prøve med underskjørt under, men jeg var fortsatt ikke fornøyd.

Endte med at jeg kjøpte en kjole i brudesalong. Den er nyyydelig!!

Skrevet

Ang kjolefasong: Dra i butikk og prøv før du bestemmer deg! Jeg endte opp med noe helt annet enn jeg trodde (Og jeg regnes som en som har peiling :ler: ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...