Gjest Student89 Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Hei. Er det noen her som vet om en god behandling av restless leg syndrom? Har problemer med å sove og tror at noe av dettte skydes restless leg syndromet. Nevnte det for legen og han sa at jeg hadde "mistforstått" hva det var. Ifølge han innebar restless legs at man ufrivillig gikk opp av sengen. Jeg har for all del det ikke så ille, men problemet er at når jeg skal prøve å sove så "kvekker" på en måte det høyre beinet mitt til (uten at hjernen har gitt beskjed om det).
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har urolige ben. Det kommer som regel når jeg er trett og skulle ha sovet. (altså utover kvelden og natta) P.g.a. følelsen av maurtue i begge bena, går ikke det. Jeg kan også få det i forbindelse med stillesitting i en trang plass på kino, eller å kjøre bil langt. Da får ikke beina strukket seg ut og begynner å "murre". Hvis jeg ikke kan stoppe og gå en lengre tur, eller i allefall få strukket dem, er helvetet et faktum og jeg lider meg igjennom turen. Det hjelper litt å komme meg ut av senga og gå. Det er også litt hjelp i hard massasje, men ellers må det ta den tiden det tar å gå over igjen. Her sto det litt på nett om dette: (nede på siden) http://www.lommelegen.no/331995/urolige-ben
itchii Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Hei. Er det noen her som vet om en god behandling av restless leg syndrom? Har problemer med å sove og tror at noe av dettte skydes restless leg syndromet. Nevnte det for legen og han sa at jeg hadde "mistforstått" hva det var. Ifølge han innebar restless legs at man ufrivillig gikk opp av sengen. Jeg har for all del det ikke så ille, men problemet er at når jeg skal prøve å sove så "kvekker" på en måte det høyre beinet mitt til (uten at hjernen har gitt beskjed om det). At kroppen rykker idet man holder på å sovne har ingenting med restless legs å gjøre, det er helt normalt og skjer de fleste fra tid til annen, musklene får motsridende beskjeder fra hjernen idet man sovner.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 http://www.helse-bergen.no/pasient/diagnoseogsykdommer/Sider/restless_legs.aspx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå