Gå til innhold

Klining ved alteret


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dere som sakl bli bruder/brudgommer i nærmeste framtid:

Ikke stå og klin oppe ved alteret i langsommelig tid, å kysse bruden betyr ikke noe annet enn et kyss, la forspillet til bryllupsnatten vente... vis at dere har noe som heter alminnelig folkeskikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er ikke akkurat snakk om å kline ved alteret da, det kan man gjøre senere. Et ordentlig kyss må da være lov, både i og utenfor kirken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd klining ved alteret som noe stort proble, jeg...

Men, hvis man først skal kysse der oppe må det jo være mer enn et raskt nuss på munnen (slik som vi kyssa da vi var barn icon_wink.gif) -det ser i allefall dumt ut!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mer "publikum" som krever kyssing og klining den dagen... Både i kirken, på kirketrappa (alle skal jo ha øøøørten bilder vet du) og under selskapet (klirring i glassene)... Vet ikke jeg...

Er jo fremdeles bare -MissS-...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Jeg er enig at det tar seg dårlig ut å kline skikkelig ved alteret. Spar det til dere kommer ut av kirka i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har opplevd brudepar som har dummet seg ut i kirken med dype lange tungekyss, det ser for jævlig ut. Spar det til privatlivet, "publikum" trenger ikke noe annet en en godt kyss på munnen, av noen få sekunders varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med de fleste at det ikke tar seg noe særlig ut å kjøre tunga ned i halsen på partneren rett foran Prest og forsamling. Heller spar det for dere selv icon_smile.gif Det er jo så mange flotte ritualer for å bekrefte Ekteskapet da som jeg mener er litt mer verdige.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen klining ved alteret fy_fy.gif Bare tuller jeg har aldri sett noen som har råklina ved alteret jeg, hadde jeg sett det så hadde jeg ikke brydd meg så mye om det. Det synes jeg får bli opp til brudeparet. Hva vi kommer til å gjøre vet jeg ikke, men det blir i allefall ingen "klining", men jeg håper da at jeg får et kyss, ellers blir jeg skuffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg har alle planer om å kysse min kjære I kirka, men det kunne ikke falle meg inn å stå å råkline foran hele den forsamlingen!!! DET er for personlig!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal avklare med presten om hvorvidt vi kan kysse i kirka -og da mener jeg et kyss (verken klining eller nussing).

Verken kjæresten eller jeg liker å kline/ kysse offentlig, men på bryllupsdagen får vi vel gi gjestene det de vil...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha vielse ute med en prest som tilhører metodistkirken (selv om vi tilhører statskirken). Vi har veldig lyst til at vi skal kysse hverandre når vi er gift, men vet ikke helt om det er lurt å spørre presten?

Er litt redd for å få nei.. blir så rart å liksom bare pusle ned igjen. Er det ikke bedre å bare gjøre det impulsivt istedenfor å planlegge om man skal kysse?

_________________

08juni021212[ Dette Innlegg er endret av: 08juni02 den 2002-02-27 13:19 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanlig å gi hverandre hånden som forsegling av ektepakten i statskirka (slik som kronprinsparet gjorde). Kyssingen er nok ingen tradisjon i Norge, men noe som er en romantisk utenlandsk skikk (engelsk?).

Tror i allefall det er lurt å spørre på forhånd -tror de fleste prester godtar kyss i kirka.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

For meg så virker det stivt og rart å bare skulle gi hverandre hånden....man står jo tross alt fremfor den personen man kjenner så godt og elsker så høyt at man vil dele livet sammen....!!! Vi kommer nok også til å avklare med presten på forhånd da, siden det ikke er noen tradisjon i Norge...ennå....icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...