Gå til innhold

Alene i kvled, nyttårsaften

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er trist å være alene i kveld. Er jeg den eneste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du alene? Har du valgt det selv, har du ingen venner? Hva med familien din, er de i nærheten?

Man har jo alltid et valg, hvorfor ikke dra ut med venner?

Skrevet

Du er ikke alene om å være alene på nyttårsaften nei. :)

Jeg er alene i kveld, nå ønsket jeg det selv da, siden jeg fremdeles er potte tett og ikke klarer å puste med munnen lukket, spise med munnen lukket eller gjøre andre ting, tett og trang i hodet, så jeg har det absolutt best hjemme på sofaen, under pledd, med god mat, god drikke, god bok, tv, data og meg selv. :)

Jeg synes ikke det er kjedelig i det hele tatt, koser meg faktisk med det. Går inn i det nye året på en fredelig og rolig måte, som jeg håper kan være en gjennomgående følelse i året som kommer: fredelig og rolig, til tross for at jeg VET det kommer til å bli mer en aktivt nok. :)

Selv bruker jeg dagen til å rydde litt, gjøre det ekstra koselig, så har jeg tenkt å bruke kvelden til å bare kose meg, tenke over hva jeg ønsker med det nye året, hva vet jeg vil komme, hva ønsker jeg skal komme, hva kan jeg gjøre for å få året til å bli slik jeg ønsker det?

Altså en liten planleggingsaften, for å forberede meg på å få mer utav det en kanskje ellers.

Store fester, masse mennesker, høy musikk og masse fine klær og stemning, det er faktisk noe jeg er så heldig å være med på mer eller mindre hver måned hele resten av året, med mange gode venner, fra hele verden. Så akkurat DET, må det ikke en nyttårsaften til for å være en del av.

Hvorfor synes du det er trist?

Skrevet

Jeg skal også være alene. Er somregel alltid det. Så noen hadde skrevet at man har alltids et valg, men nei, alle har ikke det, Alle har ikke venner eller familie som inviterer en.

Men jeg koser meg somregel, god mat, snop og filmer. Går gjerne en tur i 23 tiden hvis været er fint, koselig det å se alle rakettene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene med bikkja i år, for jeg syns ikke han skal være alene og redd for rakettene.

• Liker 8
Skrevet

Jeg skal tilbringe nyttårsaften med familie, men føler meg temmelig alene når mine venner har glemt meg og skal feire alle andre steder uten meg i år også. Straffen for å bli ufrivillig singel i guess.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal spise kalkunmiddag med familien min, og deretter skal jeg på nyttårsfest med venner. Gleder meg masse til begge deler. :)

Skrevet

Holder meg hjemme i år jeg og. Har en kattunge som jeg vil være hos, og for å ikke snakke om stormen og slapset utenfor de fire veggene. Synes ikke det er trist i det hele tatt. Går ikke glipp av så utrolig mye sammenlignet med de hundrevis av andre dagene i året. ;)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er du alene? Har du valgt det selv, har du ingen venner? Hva med familien din, er de i nærheten?

Man har jo alltid et valg, hvorfor ikke dra ut med venner?

Eg tykkjer dette var eit naivt utsegn. Ikkje alle er så heldige å ha venner som dei kan velje å ikkje feire i lag med.

• Liker 5
Skrevet

Skal bare være sammen med samboern, så er jo ikke alene :) Men ble ikke invitert til noen fest i år. Har kanskje noe å gjøre med at vi flyttet i år, og folk her er ikke "vant til" at vi kan være med på nyttårsfest. Dessuten er mange av de gamle vennene i en annen situasjon enn oss, de har småbarn, babyer osv, og har sikkert ikke anledning til å feste. Synes det er helt greit, kan ta igjen det sosiale andre dager i året, men skjønner at det er ensomt hvis det ikke bare er på nytårsaften man blir "glemt".

Skrevet (endret)

Jeg skal også være alene og jeg har valgt det selv. :)

Det er godt å gå litt stille inn i meg selv denne siste dagen, og over i det nye året, med litt oppsummering i mitt eget liv. Slikt blir det ingenting av om jeg hadde sagt ja til det tilbudet jeg fikk før jul. Så jeg kommer til å ha en trivelig kveld, slik som jeg vanligvis har når jeg er hjemme alene. Dessuten har jeg jo dere her om det skulle knipe litt... ;)

Ønsker alle som ikke liker å være alene, en mye bedre kveld enn de hadde tenkt seg på forhånd.

Alt går om en legger godviljen til. :blomst:

Endret av Margareth
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skal også være alene i kveld.

Kjenner det stikker litt for vennene har ikke invitert meg med selv om jeg vet at de skal samles.

Har vært alene før og klarer fint å lage en fin kveld ut av det. Koser meg med god mat og litt vin. Har bok, tv og data. Det som er godt når man er alene er at man har tid til ettertanke. Over året som gikk og ønsker og drømmer for året som kommer.

• Liker 2
Skrevet

det blir bare trist hvis du gjør det trist.

gå en tur, spis en sjokolade, se på film, spis god mat, drikk vin, hvis du vil kan du jo pynte deg litt for deg selv, bade i skum, ligge under dyna. du kan i grunn gjøre HVA DU VIL. gjør det som gjør deg glad :-)

ønsker deg et godt nyttår :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er alene med bikkja i år, for jeg syns ikke han skal være alene og redd for rakettene.

:enig: Og så er det ingen som vil ha han på besøk nyttårsaften, og da drar ikke jeg heller. Men det er litt kjipt kjenner jeg. bitte-litt.

Skrevet

Jeg er også alene i dag!

Er relativt nyinnflyttet til oslo og har foreløpig liten omgangskrets. Ikke hørt om kjente som skal ut på festligheter. Så ender nok opp med å ta trikken ned til sentrum, få meg litt mat og en pils (eller 5).

Tar det med ett smil!

Skrevet

Alene, selvvalgt. Nyttårsaften har alltid vært som en litt mer fancy lørdagskveld for meg, så jeg mekker meg noe god snacks og ser en god film.

Skrevet

Jeg kommer nok til å bli sittende på et rom og trøste dyrene på grunn av fyrverkeriet :sjenert:

Skrevet

Har fått tilbud om å reise på middag med familien, men siden jeg fortatt er svært dårlig og ustabil i magen står jeg over. Kjipt å smitte famile og besøkende. Så jeg har nå hamstret smågodt, brus og pinnekjøtt og koser meg med det! Eneste triste med kvelden er at jeg ikke har tv som funker, så får ikke spilt Oblivion som planen var :grine: Skal derfor kose meg med true blood eller the simpsons, samt med en god bok i bakhånd!

Kvelden blir det man gjør den til! Min skal være fylt med god mat og koooooos :hjerte:

Skrevet

Alene med dyrene mine jeg også. Skal trekke for gardiner, sette på musikk å finne frem masse godbiter til hundene sånn at de blir opptatt med andre ting enn all smellinga, stakkars små.

Synes det er litt trist å sitte alene, men heller det enn å forlate dyra. Vi skal nok kose oss lell :)

Skrevet

Eg tykkjer dette var eit naivt utsegn. Ikkje alle er så heldige å ha venner som dei kan velje å ikkje feire i lag med.

Enig. Alle vennene i min krets skal på fester med andre vennegjenger i kveld. Jeg har hinta så godt jeg kan uten å virke desperat om at jeg ikke har noe å gjøre og blir sittende alene, uten at noen har invitert meg. Jeg har invitert et par hit også, men alle hadde visst bedre tilbud. Føler meg vellykket nå ja...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...