AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Hei! Jeg har vært sjuk i snart ei uke. Begynte med spye og diaré, men gikk fort over til høy feber, vond hals, slim i brystet, vondt bak øynene og i pannen. Har vært hos legen to ganger (for å få sykemelding og penicillin), men nevnte ikke smertene bak øynene. I går kveld så kom jeg på at det helt sikkert er bihulebetennelse jeg har. Jeg har en skikkelig vond, litt metallisk smak som kommer fra nesen på en måte. All mat smaker vondt, og jeg må holde for nesa når jeg skal pusse tenner. Har googlet litt, og leser om folk som har dette i flere måneder Regner med at penicillinen tar knekken på bihulebetennelsen ihvertfall, men har virkelig ikke lyst til å leve med den smaken i flere måneder (er det også sånn at andre kan lukte det??). Har lest at den vonde smaken kommer fra slim som drypper ned i svelget. Er dette noe legen kan gjøre noe med? Lurer også svært mye på når penicillinen skal ta knekken på smertene bak øynene og i halsen, begynner å bli lei nå, og dette har ødelagt den nyttårsaften som skulle bli den beste noensinne Takker for svar! Godt nytt år alle sammen!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Jeg vet ikke hvor lenge den vonde smaken vil sitte, men jeg vil anbefale deg å kjøpe et neseorn. Hvis du bruker det 2-4 ganger om dagen vil slimet løsne mye raskere. Godt nytt år!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Å skylle nesen med saltvann er veldig lurt ja. Bihulebetennelse er vanskelig å bli kvitt, ikke alle typer penicillin tar bihulebetennelse. Gjør det vondt når du bøyer hodet ned mellom knærne? Går det ikke over etter noen dager så kontakt legen igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå