Gå til innhold

Bikinikroppen 2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da nærmer det seg et nytt år med nye muligheter og hele den pakka der :)

Og mitt største forsett i år er at jeg skal klare å få en kropp jeg ikke gremmes over i like stor grad når jeg går i bikini. Jeg er 168 høy og veier rundt 105 kg. Skal veie meg den dagen på nyåret når jeg begynner skikkelig. Jeg vet at denne vekten er helseskadelig for meg, jeg ser ærlig talt ut som en hvalross.

Men det skal jeg gjøre noe med. Jeg vil veldig gjerne veie 60 kilo, men har so mål å gå ned til 70 kg innen 1. juni. Det er 35 kilo, og det er drøyt mye på så 5 måneder. Det er 7 kg i måneden, rundt 1,75 kilo vekttap i uken. Jeg vet ikke om det vil gå, men det blir jo spennende å se. Kankje målet må justeres litt etterhvert.

En ting er i alle fall sikkert. Jeg skal IKKE veie mer enn 65 kilo om ett år, da skal jeg være fin på nyttårsaften i en nydelig ny kjole ;)

Er det flere som har vektmål, små eller store? Kunne være hyggelig med litt godord og støtte :)

Uansett ønsker jeg andre og meg selv lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra :jepp:

Litt tips; Du bør ha ett stort mål (som du allerede har) som du bygger deg opp til, men små mål underveis for ikke å miste motivasjonen helt. Du må heller ikke glemme at muskler veier mer enn fett, så det er mulig for at du går opp om du trener styrke, i starten. Variering av trening er den mest effektive også. Kan være lurt å skrive en treningsdagbok så du har en liten oversikt.

Tenk på den gleden du vil få når du endelig når målet ditt. Følelsen over at du har jobbet hardt og den deilige stoltheten. Se det for deg.

Og ikke minst; Ha det gøy og lykke til.

Skrevet

jeg skal ned til 65 innen ååret er omme :) Det er 19 kg. Med trening og kostholdsomlegginger kan det gå :)

Skrevet

Lykke til, og det ser ut som du er veldig motivert, så da vil du nok klare det! :jepp:

Jeg selv har ingen vektmål, for jeg har allerede en vekt jeg trives med. Eneste er at jeg skal bli bedre på å sykle/jogge meg turer. Kroppen trenger jo mosjon selvom den ser bra ut. ;)

Skrevet

åå, lykke til :klemmer:

mitt tips: ikke gi opp håpet selvom det sklir ut en eller to ganger. perfeksjonister har lett for å gi opp i sånne situasjoner, men bestem deg på forhånd på at dette SKAL du klare.

hvis du er sliten en dag og nøler ved tanken på å trene; bare gjør det!

Skrevet

Da nærmer det seg et nytt år med nye muligheter og hele den pakka der :)

Og mitt største forsett i år er at jeg skal klare å få en kropp jeg ikke gremmes over i like stor grad når jeg går i bikini. Jeg er 168 høy og veier rundt 105 kg. Skal veie meg den dagen på nyåret når jeg begynner skikkelig. Jeg vet at denne vekten er helseskadelig for meg, jeg ser ærlig talt ut som en hvalross.

Men det skal jeg gjøre noe med. Jeg vil veldig gjerne veie 60 kilo, men har so mål å gå ned til 70 kg innen 1. juni. Det er 35 kilo, og det er drøyt mye på så 5 måneder. Det er 7 kg i måneden, rundt 1,75 kilo vekttap i uken. Jeg vet ikke om det vil gå, men det blir jo spennende å se. Kankje målet må justeres litt etterhvert.

Så bra!!

Har du tenkt noe på hvordan du skal gå fram for å nå målet? *nysgjerrig* :)

Gjest finpåvin
Skrevet

2011 skal bli året for meg også. Har bestadig hatt for mye på kroppen, men det toppet seg når jeg sluttet å røyke 1.oktober. 10 kg opp, lett som bare det.

Jeg er 163 cm og 80 kg, og til sommeren skal vertfall 10 kg bort.

Dette klare vi :jepp: Sunt kosthold og trening, og et ganske enkelt regnestykke...ikke spis mer en man bruker opp :P

Skrevet

Høres ut som du er skikkelig motivert, så dette klarer du sikkert.

Jeg har selv store planer om å starte det nye året med trening og sunnt kosthold.

Jeg er 163, men vet ikke hva jeg veier. Men tipper litt over 70 kg, noe som aldri skulle skje. Jeg vil ned til 58, er der jeg trives best. Og håper jeg klarer det til sommeren.

Skrevet

heihei:) eg har nesten samme mål som deg eg er 107 kg og 171cm. har vel alltid vært stor, men nå er det nok! har hatt et ganske tungt år, og har skjøvet mye av følelsene unna med mat... jeg bestemte meg på ordentlig for å gå ned i vekt i begynnelsen av desember, og har faktisk klart å ikke legge på meg noe i jula!:D eg tenker å satse på ca. 1 kg i uken, vet at om eg setter meg for høye mål å ikke klarer å nå dem så kommer eg til å gi opp. hadde vært veldig hyggelig å ha noen med like mål å prate med:)

Skrevet

Jeg er med på å få bikinikroppen 2011. Jeg skal ned ca 10-15kg til sommeren, og tror jeg skal klare det med nye vaner. Jeg skal spise sunnere og trene oftere. I løpet av det siste året har jeg nesten sluttet å trene helt. Hvis jeg er flink klarer jeg å komme meg ut av huset for å jogge ca 2 ganger i måneden. Før jul startet jeg på total godteristopp, da definerer jeg godteri som alt som er søtt og blitt tilsatt en god del sukker(det som står i godterihyllene, søte bakevarer og div frokostblandinger).

Lykke til og håper du når målene dine ^^,

Skrevet

Ja, da var dagen her. 03. januar 2011.

Startvekt: 104,5 kg

Typisk at jeg har en drittdag i dag, men det får gå. Jeg skal gå ned de kiloene, koste hva det koste vil...

Hvilken måte jeg skal gjøre det på var det noen som spurte. Jeg vet det blir hyling av fremgangsmåten min, men da får de som vil det hyle så mye de orker, for jeg har bestemt meg og jeg vet at det fungerer.

Del 1: Ren cambridgekur (www.cambridgekuren.no). Dvs 3 måltidserstatninger om dagen i minst en uke. Så skal jeg ta dag for dag og se hvor lenge jeg ønsker å gå på den. Gir jeg meg etter en uke er jeg fornøyd med det, blir det lenger så er det også greit. Dette er for å gi meg selv en kickstart, gå ned litt fort og få vekk mye av vannet i kroppen, minske magesekken.

Del 2: For å ikke gå opp når man begynner med mat igjen spiser man tre måltidserstatninger og 100g protein den første dagen før man øker litt og spiser 3 shaker + 100g protein og litt grønnsaker noen dager, slik øker man gradvis. Har en plan som skal følges nøye.

Del 3: Regner med å spise kombinert kur en stund. kanskje 2 shaker og to små, sunne, lavkarbomåltider. Dette kan gjøres så lenge jeg ønsker.

Del 4: Gå helt over til lavkarbo, men ikke så mye fett (bacon og meierismør bl.a.) for det tåler ikke magen min så godt. Bare spise sunt og godt. Mye grønnsaker, rene matvarer, mye protein.

I tillegg skal jeg trene. Forsiktig i begynnelsen og øke etterhvert til 3-4 ganger i uken.

Dette er min plan.

Hva er din?

Skrevet

Jeg har prøvd lavkarbo før, siden mamma er totalt fan av det.. må si at jeg ga opp etter rundt 2 uker, for jeg klarte ikke spise mer egg og bacon :S Men jeg gikk faktisk ned 2-3kg :)

Min plan:

Trening: Trene 2-4 ganger i uka med varierende intensitet, jeg trenger noen litt "slække" treningsøkter for å klare å komme meg ut eller bare få på treningsklærne :P

Mat: Jeg har ikke et så ille kosthold akkurat nå, men jeg skal slutte med syltetøy og veldig søtt pålegg på brødskiva (er nesten avhengig av Sjokade og honning :S )

Jeg må også gjøre små endringer i hvordan og når jeg spiser. Jeg har for eksempel ikke noe problem i å stappe i meg en hel Grandiosa eller BigOne, jeg kan spise enorme mengder mat, så jeg trenger å minske matinntaket ganske drastisk.

Skrevet

syntes egenlig det er forferdelig irriterende med folk som tror de vet best hvordan andre best kan gå ned i vekt, spessielt fordi det veldig ofte er de som aldri har hatt noe problem med vekten :snurt: virket egenlig som et greit opplegg bringebærjenta :) skulle egentlig gjerne gjort noe sånt sjøl, men hadde sprukket etter max en dag :murvegg: så min plan er å prøve å spise mer tidlig på dagen, og mindre seint på dagen, samt å spise mindre porsjoner. skal og prøve og komme meg på sats 3 ganger i uken. en annen ting er at eg ikke skal spise snop i januar (utenom to bursdager) og prøve å holde det på et minimumm etter det. lykke til då fokens :smilbla:

Skrevet (endret)

syntes egenlig det er forferdelig irriterende med folk som tror de vet best hvordan andre best kan gå ned i vekt, spessielt fordi det veldig ofte er de som aldri har hatt noe problem med vekten :snurt:

Klarer bare ikke å la være å kommentere dette. Jeg skjønner veldig godt at det er irriterende med folk som absolutt skal gi (velmenende) råd, om man ikke har spurt om dem. Men det er litt idiotisk å ønske råd om vekt, men samtidig si at man bare vil ha råd av andre som slanker seg.

Som jeg også har erfart i forhold til mine venner, så er de mange av de som sliter med vekt, som mener at alle som er slanke bare er det fordi de er sånn helt av seg selv. Og det er sikkert noen som kan spise hva de vil, og fortsatt være slanke, men de fleste kan faktisk ikke det. For de fleste som aldri har slitt med vekta (meg selv inkludert) er det jo fordi man har god kontroll på kosthold og kalorier (og regulerer matmengden med en gang man ser at man har gått omm 3 kilo).

Jeg kan ikke fatte at de som skal ned i vekt heller vil ha råd fra andre som stadig er på (mer eller mindre mislykkede) dietter, i stede for å søke råd hos den som faktisk kan mye om kosthold og trening.

Edit: skrivefeil

Endret av kanelsnurr
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også planer om å gå ned i vekt,skal begynne med 10 kilo først til sommeren.

Men så er det mat og godteri,jeg klarer ikke å kutte ned: (. Jeg er 170 høy og 79 kilo.

Hva med å gi råd og tips til hverandre med maten og ikke minst godteri?

• Liker 1
Skrevet

Har også planer om å gå ned i vekt,skal begynne med 10 kilo først til sommeren.

Men så er det mat og godteri,jeg klarer ikke å kutte ned: (. Jeg er 170 høy og 79 kilo.

Hva med å gi råd og tips til hverandre med maten og ikke minst godteri?

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres veldig skummelt ut med 7 kg ned pr. måned, jeg ville heller satset på halvparten... Men om det funker, TS, så er det jo helt supert!

Skal selv prøve å gå ned noen kilo i tiden fremover, men jeg satser på å trene enda oftere og spise enda sunnere. Ingen shakes eller spesielle dietter her, og ei heller ingen superrask vektreduksjon. For min del kommer kiloene fort på hvis jeg for eksempel er syk en uke og ikke får trent, og så blir de sittende på kroppen... Regner med at jeg må legge meg ned på 900-1200 kcal pr. døgn for å klare å ta av noen kilo. (Ja, jeg har telt kalorier før og vet hva jeg må ligge på for at vekten skal kunne gå nedover.)

Ønsker alle sammen lykke til!

Skrevet

Synes det er så kjedelig å telle kalorier,det klarer jeg ikke. Må bare kutte ned på de mest usunne vanene. Jeg trener minst 4 kondisjonsøkter+ 2 styrketreningsøkter i uken. Men går ikke ned noe i vekt. Der ligger problemet for min del.

Skrevet

synst egentlig ikke det er så ille å telle kalorier, men å drive å veie alt for å finne ut av kaloriinnholdet, det er ekstremt kjedelig! eg har tenkt å skrive ned alt eg spiser, føler at eg da har litt bedre kontroll, og det blir enklere å se hva som bør kuttes ut eller økes.

Skrevet

For 2 år siden var jeg 50 kilo med synlige magemuskler og spradet stolt rundt i sanden og med Victorias secret-bikini. Nå veier jeg 55-56, og magen er litt... "Pløsete"? Tror jeg har hørt det ordet om en mage før:p Skal begynne i hardtrening igjen som jeg gjorde for 2 år siden da jeg var konkurransedanser, så mine planer er bare å trene 3 dager i uken, spise som jeg vil og være glad:) Trenger ikke miste vekt, bare få stram mage igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...