Gå til innhold

Ta opp igjen mattefag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 4'er i p-matte (vg1) og en 3'er i S1-matte fra (vg2), utover det har jeg ikke hatt noen annen form for matematikk. Jeg kunne tenkt meg å studere noe næringslivs-relatert på høyskole; da jeg likte veldig godt fagene økonomi og ledelse, samt markedsføring på vgs.

Men, som sagt, matten har jeg alltid hatt problemer med, største problemet var vel at det ble for lite tid til overs til å fokusere så mye på faget, og jeg slet med å forstå ting når tempoet ble for høyt. Jeg har friår/jobbeår nå frem til høsten 2011, og lurer på om jeg bør melde meg opp til privatisteksamen og bare lese selv, eller om jeg vil ha større nytte av å ta privatisttimer på f.eks. akademiet? Noen som har egne erfaringer? :)

Er motivert for å lykkes med matten, da jeg ellers har høye karakterer i de aller fleste fag, og disse to karakterene drar snittet mitt veldig ned (i tillegg til at jeg føler jeg mangler en del grunnleggende kunnskap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tar blant annet matte som privatist i år, med undervisning. og jeg tror aldri jeg hadde klart det med bare å lese selv... men jeg har alltid hatt en 3er i matte da. men eg vil egentlig tro at det er bedre å ha kontakt med en lærer, da har du mulighet til å få noen til å se på arbeidet ditt, og du kan få vite litt mer om hvordan du ligger ann. tror og det er en stor fordel å ha noen som kan fortelle deg akkurat hva det er du gjør feil, og forklare enklere og bedre måter å gjøre ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Husker at når jeg hadde undervisning i S1 på vgs så brukte vi to matteprogram på data, Geogebra og Mathcad. Noen som vet om det er høyt vektlagt å bruke disse programmene til eksamen? Er jo litt vanskelig å få til alle formlene og grafene der om man ikke har undervisning i faget, tror ikke det står så mye i lærebøkene om dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...