Gå til innhold

Stressspising

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre for å dempe stresset mitt?! :tristbla: Jeg STRESSER, og det resulterer i at jeg ikke kan sitte stille to sekunder uten å ha noe å gjøre. = bruker nettet hele tida dersom jeg ikke er opptatt med noe, og jeg spiser. Særlig kveldene er fæle.

Jeg har ikke noe eksakt årsak til stresset, men vet omtrentlig hva det kommer av. Jeg bare greier ikke å koble fra og slappe av. Ha det bra når jeg ikke aktiviserer hjernen... er jeg understimulert? Føler ikke det da jeg har barn rundt meg hjele tiden og er aktiv med hus og hjem..

Det er et grunnleggende stress som ligger år tilbake i tid og som har "lagt seg" i meg.

Jeg er sliten!!! Eier ikke konsentrasjon til å lese en bok. Eller knapt nok se på tv. Jeg bare flyter frem og tilbake i nettet og spiser.

Selv om jeg trener mye og jevnt til vanlig. Har masse arbeidsoppgaver/faste rutiner. Et godt ekteskap. Snille barn.

Jeg er full av stress. Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det hørtes....stressende ut! Har egentlig ikke noen gode råd, annet enn at du kan prøve å tvinge deg til å sette av tid til en aktivitet som får deg til å stresse ned. For eksempel strikking eller annet håndarbeid. Det hjelper hvertfall meg til å koble av og stresse ned. Samtidig gjør det at jeg ikke har noe behov for å spise når jeg holder på med det, siden da kommer bare maten i veien og ødelegger "rytmen" på strikkinga ;)

Skrevet

Jeg har prøvd. Jeg hadde maur i buksa etter to minutter og følte for å kvele noen med strikketøyet... :sukk: Føler meg som den verste negative kjerringa når jeg må svare sånn på gode forslag.. men jeg SLIIIITEr.. huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...