redchilli Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #21 Skrevet 31. desember 2010 Er det noe verre enn Sfo der barna stort sett blir overlatt til seg selv flere timer hver dag? Pga for få ansatte i forhold til antall barn har jeg intrykk av at det blir resultatet... Barna blir observert, men ikke sett og ivaretatt. Dette utsettes flertallet av barn for hver dag, og det er mange barn som er hjemme alene etter skoletid uten tilsyn av voksne hver dag? Burde vel melde flertallet av foreldre til barneverne her til lands da. Hysteri som vanlig på kg... Hysteri? At du sammenligner dette her med SFO er helt latterlig!! Og det du skriver om at barna blir overlatt til seg selv på Sfo pga få ansatte er jo på tryne. Jeg har selv jobbet på SFO i et år, og der har alle blitt ivaretatt og sett, selv om det er få personale. Kan like gjerne sammenligne det med skolen da, der det oftest er en lærer på 20-25 elever. Ja kanskje vi skal melde alle foreldre i hele Norge til barnevernet
QueenPenelope Skrevet 31. desember 2010 #22 Skrevet 31. desember 2010 Er det noe verre enn Sfo der barna stort sett blir overlatt til seg selv flere timer hver dag? Pga for få ansatte i forhold til antall barn har jeg intrykk av at det blir resultatet... Barna blir observert, men ikke sett og ivaretatt. Dette utsettes flertallet av barn for hver dag, og det er mange barn som er hjemme alene etter skoletid uten tilsyn av voksne hver dag? Burde vel melde flertallet av foreldre til barneverne her til lands da. Hysteri som vanlig på kg... Eh.. jada. Klart dette kan sammenliknes med SFO. At 8-åringer er helt alene, uten voksenkontakt i 2 uker, og må kappe hodet av kaniner for å få seg mat. Joda, det er jo akkurat som tilstandene på SFO rundt omkring i landet. :ironi:
Knitcat Skrevet 31. desember 2010 #23 Skrevet 31. desember 2010 Programmet som nå blir vist, og vekker reaksjoner i Sverige, foregikk i England, med engelske barn, så det er ikke så rart at det svenske barnevernet ikke visste om det... Å, jeg orket ikke å se klippet, så jeg fikk ikke med meg at programmet er engelsk *trøtt* Jeg har faktisk sett noe av en engelsk episode for en stund tilbake - mulig at det var et helt annet program, men uansett var det helt horribelt!
The Kitten Skrevet 31. desember 2010 #24 Skrevet 31. desember 2010 Hva får foreldrene for å melde barna sine på?
Hoppetaujenta Skrevet 31. desember 2010 #25 Skrevet 31. desember 2010 Oppmerksomhet og mulig berømmelse...med muligheter til å kanskje tjene litt penger på sikt? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2010 #26 Skrevet 31. desember 2010 Selvsagt klarer ikke én eneste person som har svart til nå å unngå å bli emosjonell. Synes dette er interessant fra et vitenskapelig synspunkt. White trash fra Storbritannia som må klare seg selv - supert!
QueenPenelope Skrevet 31. desember 2010 #27 Skrevet 31. desember 2010 Selvsagt klarer ikke én eneste person som har svart til nå å unngå å bli emosjonell. Synes dette er interessant fra et vitenskapelig synspunkt. White trash fra Storbritannia som må klare seg selv - supert! Det er snakk om unger på 8 år, som ikke har hverken muligheter eller forutsetninger for å mene noe om deltagelse selv. Selvsagt blir de aller fleste emosjonelle! Dessuten er det rimelig drøyt å kalle småunger for white trash. Akkurat som om de har valgt sine foreldre... 1
Scorpina Skrevet 1. januar 2011 #28 Skrevet 1. januar 2011 Syke, syke foreldre som tillater noe slikt Enig! Jeg sitter her med hakeslipp. Finnes det INGEN grenser lenger for hva som skal tøyes, brettes ut og vises på tv?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #29 Skrevet 1. januar 2011 Foreldrene er syke og produsentene er like syk. Men også seerne i Sverige og tv-selskapet som har kjøpt og sender programmet. 1
Gjest C-C Skrevet 1. januar 2011 #30 Skrevet 1. januar 2011 Nå har jeg sett første programmet og det er virkelig ikke så ille altså. De har voksenkontakt hele tiden. Så det er litt som et anarkistisk SFO egentlig..
smalls Skrevet 3. januar 2011 #31 Skrevet 3. januar 2011 Synes dette var veldig drøyt altså! Har ikke sett noen episoder men allikavel så skjønner jeg ikke helt hva disse foreldrene tenker med som melder barna sine med på noe sånt? Synes det hele virker veldig sykt. Hva er vitsen?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #32 Skrevet 3. januar 2011 Synes dette var veldig drøyt altså! Har ikke sett noen episoder men allikavel så skjønner jeg ikke helt hva disse foreldrene tenker med som melder barna sine med på noe sånt? Synes det hele virker veldig sykt. Hva er vitsen? Ungene er sikkert utrolig oppdragne og bortskjemte, så foreldrene setter de vel bort litt for at de skal lære seg å være takknemlige for at noen gir dem mat og klær.
Kara W Skrevet 4. januar 2011 #33 Skrevet 4. januar 2011 Selvsagt klarer ikke én eneste person som har svart til nå å unngå å bli emosjonell. Synes dette er interessant fra et vitenskapelig synspunkt. White trash fra Storbritannia som må klare seg selv - supert! Selvfølgelig kunne dette vært et interessant vitenskapelig eksperiment, men det er det ikke. Det forkastelige her er at det blir brukt som underholdning. Jeg vet ikke hva slags informasjon og opplæring barna hadde fått på forhånd, men regner med at den ikke var av den beste sorten. Forstår virkelig ikke hva som får foreldre til å tillate at barna blir med på noe slikt.
Gjest Månestøv Skrevet 5. januar 2011 #34 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har nesten sett hele programmet nå, og det er absolutt ikke så ille som det framstilles. Ungene har voksenkontakt og oppfølging hele tiden. Det som kan diskuteres er derimot deres evne til å se konsekvensene av å eksponere seg for hele verden, men da er det plutselig mange program som kan diskuteres.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #35 Skrevet 5. januar 2011 De er under konstant oppsyn av psykologer og det som er. Skal det være et argument for hvorfor dette er greit? Tvert imot, dersom barn står i fare for å trenge psykolog fordi de er med i et TV-program, er det noe som er fullstendig på trynet allerede i utgangspunktet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå