Gå til innhold

"Barnas Big Brother"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. :rope:

Helt enig med deg. Dette er tragisk. Hva slags foreldre melder barna sine på noe slikt?! Fysj.

Skrevet

De er under konstant oppsyn av psykologer og det som er.

Skrevet

Psykologer kjøpt og betalt av produksjonen ja.

Tror heller ikke en forelder som først har valgt sette sitt barn i denne situasjonen er istand til å se når det burde gripes inn. Antagelig tøyes det litt for hver dag.

Et annet aspekt er jo at en utleverer barna på det groveste og dette vil følge barna til de er voksne. Hver gang de gjør noe dumt senere i livet vil det linkes til dette, og bilder fra fortiden vil komme frem. Mener absolutt disse foreldrene ikke burde få lov til å ta slike beslutninger på vegne av barna, og at de bør miste omsorgen tvert.

Psykologer eller ikke, er det virkelig noen her som mener dette kan forsvares?

Eller er det virkelig blitt slik ute i verden som det er her inne nå; uansett hva det gjelder så lekses det opp om hvor tilpasningsdyktige barn er og at de må infinne seg med hva de voksne bestemmer.

Ble rett kvalm av den linken jeg. Stakkars barn!

• Liker 2
Skrevet

Et annet aspekt er jo at en utleverer barna på det groveste og dette vil følge barna til de er voksne. Hver gang de gjør noe dumt senere i livet vil det linkes til dette, og bilder fra fortiden vil komme frem.

Dette er det som kanskje bekymrer meg mest, faktisk. De vil alltid ha dette hengende på seg.

Gjest Sommertid
Skrevet
:hakeslepp: Syke, syke foreldre som tillater noe slikt
Skrevet

Tragisk hvor lang underholdningsbransjen er villig til og strekke seg.. Kunne aldri, uansett sum av penger, eller om mine barn hadde tryglet om å bli med kunne latt de bli utsatt for denne form for tortur. Akkurat det jeg mener, hvor er konsentrasjonsleiren? Å ja, på tv kjøpt og bet..

Skrevet

Hva er det de mener er den positive siden ved dette? At barna blir mer ansvarsfulle?

Skrevet

En psykolog som godkjenner en slik handling er ingen god psykolog. De fleste psykologer advarer voksne mot reality! Da er det naturlig at barn ikke har noen ting i reality-verden å gjøre. :angry:

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvilke foreldre er det som gjør noe slikt? Motbydelig!

Skrevet

Kort og greit: Grusomt. Ingen barn (for det er det de er) skal utsettes for slikt. Og må ikke tv-selskapet ha godkjenning fra foreldrene? Tror ikke engang mesteparten av de voksne som har vært med i diverse realityshow ville tillatt ungene sine å deltatt. Håper det blir med de episodene som er spilt inn og at det tas av skjermen fortere enn lyntoget. :kjefte:

Skrevet

Hvordan kan en slik serie overhodet kommet i stand uten at det svanske barnevernet har fått nyss om det. At barna har fåt lov å delta (eller kanskje ikke hatt noe valg) sier jo alt om foreldrens dømmekraft. Er det ingen lærere, familiemedlemmer, kolleger eller foreldre til barnas venner som har reagert i forkant?

Skrevet

Og en klapp på skulderen til de norske tv-kanalene som har vurdert serien, og som valgte å ikke vise den på norsk tv på grunn av de etiske problemstillingene som et slikt program reiser.

Og også en klapp på skulderen for at de har takket nei til å lage en norsk versjon, fordi de "synes ikke det passer seg å lage sånne programmer med mindreårige".

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan en slik serie overhodet kommet i stand uten at det svanske barnevernet har fått nyss om det. At barna har fåt lov å delta (eller kanskje ikke hatt noe valg) sier jo alt om foreldrens dømmekraft. Er det ingen lærere, familiemedlemmer, kolleger eller foreldre til barnas venner som har reagert i forkant?

Programmet som nå blir vist, og vekker reaksjoner i Sverige, foregikk i England, med engelske barn, så det er ikke så rart at det svenske barnevernet ikke visste om det... ;)

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Den psykologen som godtar at dette skjer bør miste bevilgningen sin på flekken da vedkommende er totalt blottet for evnen til å utvise empati og forståelse for hva dette gjør med barna. Fordi om en har papirer så betyr ikke det at en er et menneske som evner å skille rett fra galt. Dr. Mengele comes to mind...

• Liker 5
Skrevet

Er det noe verre enn Sfo der barna stort sett blir overlatt til seg selv flere timer hver dag? Pga for få ansatte i forhold til antall barn har jeg intrykk av at det blir resultatet... Barna blir observert, men ikke sett og ivaretatt. Dette utsettes flertallet av barn for hver dag, og det er mange barn som er hjemme alene etter skoletid uten tilsyn av voksne hver dag? Burde vel melde flertallet av foreldre til barneverne her til lands da.

Hysteri som vanlig på kg...

Skrevet

Fatter ikke hvordan foreldrene kan sitte og se på barna sine gråte av sult og tillate at barna må slakte kaniner for å skaffe seg mat, uten å gripe inn. Dette var lavmåls.

Gjest julebrusen
Skrevet

Den psykologen som godtar at dette skjer bør miste bevilgningen sin på flekken da vedkommende er totalt blottet for evnen til å utvise empati og forståelse for hva dette gjør med barna. Fordi om en har papirer så betyr ikke det at en er et menneske som evner å skille rett fra galt. Dr. Mengele comes to mind...

Korriger meg gjerne om jeg tar feil, men noen sa til meg engang at psykolog ikke er en beskyttet tittel i England. Ergo har man enda mindre garanti for at de faktisk vil gripe inn på riktig måte, men er det flere som vet noe om dette? Finner ikke noe på nettet, og dette er bare noe jeg ble fortalt.

Skrevet

Dette gjorde vondt i magen å se på. At tilsynelatende voksne som har ansvar for sitt eget liv, sier ja til å være med i Big Brother og den typen program, er nå èn ting,- men man utsetter da ikke sine barn for dette!...

"Underholdningsbransjen" har ingen grenser. :tristbla:

Så lenge det finnes noen som har interesse for noe (uansett hvor ekstremt), så kommer det til å bli laget "dokumentarserier" av alt som finnes. Og folk fortsetter å se på...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...