Gå til innhold

Halsbetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man kan lindre ekstremt sår hals? Har pådratt meg virus-halsbetennelse og vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Ikke får jeg ned mat og ikke får jeg opp slim som sitter fast nedover, og ikke har jeg sovet i natt pga smerter.

Begynner å bli så desperat at jeg vurderer å kaste meg over ei pakke med Pinex Forte som jeg har i skapet. Kan det ha noen virkning på smertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du egentlig bare teste ut. Ellers så er Ibux og Voltaren gode smertestillende på sånne type smerter (ikke sammen). Ihvertfall kan det lindre det litt.

Skrevet

Det vil hjelpe på smertene og kanskje hjelpe deg å få opp slimet hvis du har vondt for å hoste/kremte det opp. Ville kanskje ventet til i ettermiddag hvis det ikke er for ille og lagt meg tidlig. Du kan også prøve å varm te med honning, eller bare ha honning på en teskje og få det gradvis ned. Drikk mye vann.

Jeg bruker både honning og lager buljong med hvitløk og chili når jeg har vondt i halsen.

Bruker også par dråper eucalytus i et glass vann som jeg gurlger halsen med straks jeg merker symptomer. Hvis du har mye slimproduksjon må du unngå melk og melkeprodukter nå.

Skrevet

Prøv deg fram med smertestillende.

Her er det alltid is når man har halsbetennelse. Godt med det kjølige og litt næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...