Gå til innhold

vaske selskinnsko.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

selskinnskoene mine er blitt fryktelig skittne og lukter ikke godt lenger, verken utenpå eller inni, og skinnet er blitt litt gulaktig :/

Hva gjør jeg med det?? Hvordan få bort gulfargen? Kan jeg levere sko inn på renseri?

Blir glad for svar, og kanskje noen gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei ikke noe problem.

Kjøp sko-shampoo.

Rist flasken litt, spray på litt, så blir det masse skum.

Børst, med gummi-børste, i samme rettning som hårene.

Alt dette fåes kjøpt i en skobutikk med godt utvalg, som Lille Grensen sko. Boston Suede Shampoo og Boston Sneaker Brush

http://soleservice.no/no/accessories/?od=0&om=2&of=cost

Ikke glem å imprignere etterpå, og gjenta hver 14. dag

Boston Raingard Allover.

:jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei!

Selskinn skal ikke behandles som skinn av landdyr. De skal ikke vaskes, og de skal aldri impregneres. Tørk av dem med en fuktig klut og børst over skinnet med noe mykere enn en Sneaker Brush (som er ment til nubuckskinn).

Du kan høre med et renseri om de kan hjelpe deg, men du må forsikre deg om at de vet at selskinn ikke har noe felles med landdyrskinn så de ikke ødelegger dem.

Edit: inni kan man bruke skodeodorant. Fås i skobutikker og sportsutstyrbutikker.

Endret av Karmosin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ang vask av selskinnsko

Selskinn skal ikke behandle med noe som helst. De skal bare børstes av.

Hvilket sko merke er disse skoene av?

Kort liten info ellers om selskinnsko:

De skal heller ikke bli satt foran ovner hvis de har blitt våte. De skal tørke i romtemperatur.

Selskinn skal aldri behandles med noe for de har et naturlig fettlag

Jeg har kunnskaper om dette for jeg jobber som selger hos Topaz Arctic Shoes som er ledende i Norge i salg av selskinnsko

Håper jeg var litt til hjelp

Mvh

Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du kan tørke av skoene dine med en fuktig klut med lunkent vann. Men ikke noe annet enn det.

Du kan også børste av de med en myk børste

Disse skoene skal ikke renses.

Mvh

Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elvirina

Går dere virkelig med dette? Fine sko, ja, sikkert for noen, men se hvem som må lide for at du skal få de fine skoene dine:

http://www.stopthesealhunt.co.uk/site/c.ltJWJaMOIqE/b.2610359/k.BF29/Home.htm

Sel klubbing er grusomt, og det knusar hjartet mitt kvar gong eg ser bilete av ein babysel som ligg død som følgje av dette. Men dei fleste menneske er anten for dumme, eller for overfladiske og sjølvopptatte til å bry seg noko om det.

Trådstartar og resten av menneska som går i slike sko, er mest sannsynleg ei god blanding av begge delar.

Endret av Elvirina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"In 2005, the World Wildlife Fund (WWF) commissioned the Independent Veterinarians Working Group Report. With reference to video evidence, the report states: "Perception of the seal hunt seems to be based largely on emotion, and on visual images that are often difficult even for experienced observers to interpret with certainty. While a hakapik strike on the skull of a seal appears brutal, it is humane if it achieves rapid, irreversible loss of consciousness leading to death.""

Seljakt er en av de mest overvåkede i forhold til human avlivning, og følgelig en av de minste synderne. Hvis man virkelig vil gå inn på inhumane slaktemetoder er husdyrnæringa langt mer av en synder.

Det er forøvrig ikke tillatt å slakte selunger.

Endret av Karmosin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...