Hoppetaujenta Skrevet 25. januar 2011 #361 Del Skrevet 25. januar 2011 Har du kjøpt deg ekstern harddisk, slik at du får sikkerhetskopi av alt viktig i PC-en din? Og som gjør flyttesjauen enklere når du skal kjøpe ny maskin en gang? Ekstern og ekstern, fru Blom...Veel...du skjønner det atte... Dette er nesten som å få irettesettelse + skjenn, og bli tatt på fersknen av "storepus-ser-deg"-sjefen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #362 Del Skrevet 25. januar 2011 De er nemlig ikke så djevelsk dyre at det gjør noe. Du får ganske mye for en firehundrelapp i dag. Og er gull verdt den dagen maskina trekker sitt siste bluescreen of death. har nemlig vært der etpar ganger selv. Blant annet konka min stasjonære Dell-maskin uka etter at garantien gikk ut, hehe. Deilig å slippe å restaurere alt fra grunnen av igjen. Men det er ikke så lenge til jeg må begynne å skifte ut litt av maskinparken her også. Vil ha en mer kompakt bærbar, og litt mer "mindre HP". Og etterhvert en sprekere stasjonær. Men jeg har en litt avventende holdning. For jeg venter gjerne til morgendagens teknologi blir dagens, og priset som gårsdagens. Lukter svidd her, så da er det varmt nok til å kaste fisken over varmen. Straks tlbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. januar 2011 #363 Del Skrevet 25. januar 2011 Men jeg er jo dypgrønn på alt som har med data å gjøre. Om jeg hadde kjøpt en ekstern, ville jeg ikke visst hva jeg skulle gjøre med den. Jeg overdriver ikke; min viten er lik null. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #364 Del Skrevet 25. januar 2011 Men da besitter du den nødvendige kompetanse. Tidligere når datamaskiner ikke hadde ubegrenset kapasitet, måtte en lære seg masse faggreier for å bruke dem, og tilpasse duppeditter til hverandre. Men den enorme utviklingen i økt minne og hastighet drypper på klokkeren. Nå er det mer sånn: Kjøp harddisk, plugg den i PC (og i strømkontakten hvis du har kjøpt en som trenger sånt). Etterpå er det bare å dra og slippe filer, som du gjør på maskina i dag. Bare at du har et nytt sted å slippe dem. Litt sånn som når du overfører hybelkaniner fra kleshaug til vårsol med spade, bare at du ikke lenger trenger spaden... nok om det. :gjeiper: Faen, silda var ikke røkt. Det var bare føkkings spikkesild som hadde fått innsprøytet røykaroma, så nå kjennes ettersmaken som om jeg har småspist fra askeskuffa. Pokkers matjuksere. Maten har blitt så dyr nå, at de kan for pokker lage den på ordentlig vis. Eller kalle en spade for spekesild med innsprøyta røykelukt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. januar 2011 #365 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Greit. Om det er så enkelt, skal jeg skrive opp en sånn dings på kjøpelista mi. Kondolerer med fisken. En må gjøre alt selv om det skal bli gjort riktig - det sa min mor. Endret 25. januar 2011 av Margareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #366 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Det kommer. Må bare bli lenge nok til å vite om jeg etablerer meg her, før jeg begynner å se meg om etter kåk ved sjøen og hjemmebygget røkovn. Enn så lenge foretrekker jeg kort vei til jobben. Sånn litt velte av madrassen og så er jeg der, på en måte. Er i tvil om jeg skal mellomflytte enda en gang, bare for å oppjustere kjøkkenmuligheter. Men en vedovn kan være avgjørende om jeg finner noe bedre egnet i samme prisklasse. Er litt trangt her, men er ikke lysten på å pendle to timer med snøskuter hver dag, heller, liksom... "Tørk av deg på beina", sa alltid min... Endret 25. januar 2011 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. januar 2011 #367 Del Skrevet 25. januar 2011 Hmm... Si i fra når du får huset ved havet, og alt ferdig innstallert - da kommer jeg innom en tur, mens jeg alikevel ikke er på de breddegradene. Norge er et litt for langstrakt land noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #368 Del Skrevet 25. januar 2011 Tsssjt det ser bare sånn ut sørfra. Her oppe er vi vant til at det er litt avstand til alt. Derfor er det ingen som rynker på nesen om det er seks-sju timer å kjøre dit de skal. Sørpå er det mer sånn at alt er der en er, eller i nærmeste by. En kommer liksom dit en skal med en rask tur på trikk eller lokalbuss. Ok strekker bussturen seg over mer enn en halvtime, er en ikke på bussen, men på reise. Prøver å drukne silda med kaffe... Som nording synes jeg liksom at jeg er i nabolaget, når jeg er i Oslo, til å hilse på venner i Stavanger eller Kristiansand... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2011 #369 Del Skrevet 25. januar 2011 Døh? Lillemakken kan godt greie et trådløst klaviatur over blåtann da. Jeje, men har jeg trådløst klaviatur? Nope. Her holder man på sine tråder og ender ikke opp "uten en tråd". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. januar 2011 #370 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Hmm...du sier jo noe der ja. Vi er godt vant og ikke så rent lite bortskjemte sånn. Da får jeg logge av litt *og passe på å skamme meg litt over hengenesetendensene mine*, finne frem nyttigere ting en liten stund, men han koser seg med kaffe som forhåpentlig smakte så godt som den skulle. Ha en hyggelig ettermiddag der oppe. Cata får herved glæden av å overta stafettpinnen med eller uten tråder, pomponger og stas. Endret 25. januar 2011 av Margareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2011 #371 Del Skrevet 25. januar 2011 Som nording synes jeg liksom at jeg er i nabolaget, når jeg er i Oslo, til å hilse på venner i Stavanger eller Kristiansand... "Synes at....?" Er man i Åslå så er man jo i nabolaget jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2011 #372 Del Skrevet 25. januar 2011 Cata får herved glæden av å overta stafettpinnen med eller uten tråder, pomponger og stas. Veksling herved foretatt - mellom fiskegrateng og potetskrell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #373 Del Skrevet 25. januar 2011 Hemmelige ingredienser i gratengen herved avslørt, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2011 #374 Del Skrevet 25. januar 2011 Japp, en liten dash potetskrell gjør susen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #375 Del Skrevet 25. januar 2011 Hmm... Kanskje jeg skulle prøve meg på en fiskete grateng i morgen? Tenker litt seibiff-med-stekt-løk-aktig. Stekt løk med sei og marulk burde sparke bra fra seg smaksmessig. Resten burde fløte, pasta og ost fikse. Men går jeg for potetskiver istedenfor pasta, og involverer noe annet fra rot og grønnsaksverdenen, så tror jeg det begynner å smake fugl her. Takk for inspirasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2011 #376 Del Skrevet 25. januar 2011 *psst* "God gammeldags fiskegrateng" fra Findus (eller er det Frionor???). Jazz opp med litt løk (muligens også potetskrell?) og server med poteter (uten skrell) og kokte gulrøtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #377 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Merker fint lite forskjell på ferdiggratengen fra Findus og de tikronersene fra Firstprice og Rema. Da er det med respekt å melde bedre å lage vannkokerpotetmos med en dæsj kremost i, og ha i kokte/stekte fiskerester eller en boks tunfisk, og noen ringer mykstekt løk fra fryseren. Kan tilogmed smelte ost, eller svi overflaten i pizzaovnen/under grillelementet i stekeovnen før bruk, om en vil spandere mer enn fem minutter på matlaginga... PS Usje, neitakk. Jeg blir litt frastøtt av tanken på å servere kokte poteter til potetmos og makkaroni. Endret 25. januar 2011 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2011 #378 Del Skrevet 25. januar 2011 Grillelementer finnes ikke i ovn fra 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #379 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Har du ikke føner? Strykejern? Krølltang? Vifteovn? :gjeiper: Endret 25. januar 2011 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 26. januar 2011 #380 Del Skrevet 26. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå