Gå til innhold

BANANZAI!


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Jupp! Jeg vedder på at du sitter der med ti erigerte fingre og skriver dine innlegg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, her er alt stivt, som ikke skal være det. Fra hode til skulder, knå og tå, kne og tå...

En deilig ambisjonsløs søndagsmorgen, som ble fortrengt to ganger, før den offisielt begynte litt etter klokka fjorten. Solen varmer som om den skulle hatt betalt for det, og det er første gang i år at ovnene er helt av.

Selv om det hadde vært deilig å vimse rundt ute, og absorbere litt av vårfornemmelsen, skal jeg besinne meg, og forholde meg verdig apatisk.

Brødskiver med pepperoniost er stedt til hvile i mageregionen, og ønsker Rumle god helg på sitt eget språk, mens de sakte avgir energi til å møte dagens mer pliktige oppgaver.

Påsken rykker nærmere og nærmere for hver dag som snegler seg avsted. Det blir så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en poetisk skribent han er... :jepp: Bortsett fra her inne og sånn; har du noen gang gitt ut samlede verk eller den slags ting? Jeg ser lett for meg at "noe" kunne blitt lesverdig mellom to Kami-permer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må vi snart sende ut et søk av kg`s eminente lavine-hunner og førstehjelps-hanner her inne? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagene passerer som et maskingeværs sporild. Endelig kom sommeren for fullt. Håper den greier å smelte vei for krokusene før sankthans.

Varmeovnen er kald og kynisk, og får ingen omfavnelse mer. Ikke på minst et halvår. Påskeskituristene har kastet fra seg vinterens siste kvikklunsjpapir i løypa, og airkondisjonshendelen i bilene skyves langsomt fra rødt til blått.

Ute har bygdas kvinner, spesielt de singleste, løpetid. Med solen følger også en desperat lengten til tiden før påskeegg og juleknask. Litervis med damesvette fukter luften, og får alt av metall til å korrodere. Det er nok tryggest å holde seg innomhus, vaske opp, vaske ned, vaske klær og eier.

Jeg har kjøpt inn myggolje og isterningsposer...

:sol:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget softis med jordbær

KakebrimiXbarnetipset.jpg

"Hjemmelagd soft-is med jordbær. Is blir det aldri nok av på 17. mai. Viking-melk er ei råvare som nær sagt aldri går ut på dato. Sammen med fryste bær kan du bruke den til å lage en velsmakende softis. Bland like deler melk og fryst frukt i en kjøkkenmaskin og kjør på stor hastighet til det tykner. Tilsette eventuelt litt sukker. Serveres i kjeks eller glass."

Noe å prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den blir best med ekte melk, med litt fløte i. Og i iskremmaskinen.

En sånn koster ikke mer enn en vannkoker, og bollen oppbevares i fryseren til du skal "ise". Om råvarene også får litt tid i fryseren først, blir resultatet best. De bør være bra kalde, uten antydning til frost.

I øyeblikket går det i brunostskive. Namm! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan delene til iskremmaskinen puttes i oppvaskemaskin, mon tro? Eller må alt vaskes for hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skylles av i lunkent vann. De må ikke stå så lenge før vask, at de blir skjemt.

Rørerotortingen er av glatt plast og bollen har nonstickbelegg ellerno. Er ikke behov for maskinvask. Lag, tøm, skyll av og spis. :is:

Dog bør bollen få lufttørke før den settes i fryseren igjen.

626654.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget softis med jordbær

KakebrimiXbarnetipset.jpg

"Hjemmelagd soft-is med jordbær. Is blir det aldri nok av på 17. mai. Viking-melk er ei råvare som nær sagt aldri går ut på dato. Sammen med fryste bær kan du bruke den til å lage en velsmakende softis. Bland like deler melk og fryst frukt i en kjøkkenmaskin og kjør på stor hastighet til det tykner. Tilsette eventuelt litt sukker. Serveres i kjeks eller glass."

Noe å prøve? :)

Den så god ut! Enda jeg ikke er så glad i jordbær is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...